Capital'e abone olun.
REKLAMIN GELECEĞİ KİME EMANET?

Reklamın geleceği kime emanet?

Reklam sektörü hızla farklılaşırken sektörün insan kaynağı ihtiyacı da yeniden şekilleniyor.

Son Güncelleme: 01.07.2013

İSTENEN YETENEK
İK ve yetenek yönetimi şirketi MEC’in yönetici ortağı Michelle Guglielmelli de bu noktaya dikkat çekiyor. Son yıllarda sosyal medya, mobilite, performans pazarlaması gibi unsurların ön plana çıkmasıyla artık reklam sektörünün insan kaynağından beklentilerinin de farklılaştığını belirten Guglielmelli, şunları söylüyor:

FARKLI FIRSATLAR

“Facebook, Google ve diğer yeni nesil şirketlerle birlikte reklamları yayma yöntemleri değişti. Farklı noktalarda farklı fırsatlar oluştu. Bu fırsatları görüp değerlendirecek kişiler ise klasik reklamcılar değil.” İhtiyaç duyulan yeni yetenek tipini de şöyle tanımlıyor: “Biraz daha genç yeteneklere odaklanmalıyız. Bu yetenekler sağ ve sol beyinlerini dengede kullanabilmeli. Eskiden reklamcılık sektörü için adayların üniversitelerin reklam ve medya bölümlerinden mezun olması bizim için yeterliyken şimdi farklı deneyimlere sahip kişileri daha çok tercih ediyoruz.

BASKI ALTINDA VE EĞLENCELİ
Örneğin, bilim adamları, mühendisler, psikologlar bu sektör için daha yararlı olabilir. Hatta doktora öğrencileri bizim için çok önemli. Çünkü veriyi analiz edebilme becerisi kritik önem taşıyor. Doğal meraklı olan, problemleri çözebilen, baskı altındayken de eğlenceli olabilen, mükemmel hikaye anlatabilme becerisi olan kişiler de sektör için en büyük ihtiyaç.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER