Capital'e abone olun.
SATIŞ ODAKLI KAMPANYALAR YÜKSELİYOR

Satış odaklı kampanyalar yükseliyor

"Empati yapmayı öğrendiğimiz, karşı tarafın işini daha iyi anlayabildiğimiz zaman daha başarılı oluruz”

Son Güncelleme: 01.08.2009

DENGELER NASIL DEĞİŞTİ? Son bir yıldır ekonomide yaşanan gelişmeler, bütünleşik pazarlamada dengeleri de değiştirdi. Dengelerin hangi yönde değiştiğine gelince...… Bu konuyu Starcom’dan Erdal Kale ile konuştuk. Kale, yeni ortamda reklamverenin tüketiciye daha çok odaklanmayı tercih ettiğini söylüyor.
MECRALAR ÖNCELİKLENDİRİLDİ Mecraların da önceliklendirildiğini, olmazsa olmazların en tepeye, diğerlerinin ise listenin alt sıralarına yazıldığını kaydediyor. Kale’ye göre önceliği belirlenmiş mecralar arasında birim maliyetler de etkili oldu. Daha odaklı ve geri dönüşümü yüksek mecralar öne çıktı.
SATIŞ KAMPANYALARI ARTTI İmaj amaçlı kampanyaların yerini, satış odaklı kampanyaların aldığına da değinen Kale, “Kısa süreli satış ve promosyon kampanyaları yaptılar. Bu kampanyalar sırasında da doğal olarak en uygun mecra tercihi yapıldı. Bu dönem içerisinde en fazla öne çıkan mecra, dijital ve TV oldu. Ayrıca bunlara ek olarak perakende pazarlaması ön plana çıktı” diye konuşuyor.
İÇ İÇE ÇALIŞMA DÖNEMİ Bu dönemlerin hem müşteriler hem ajanslar için daha iç içe çalışılması gereken dönemler olduğunun altını çizen Kale, kendilerinin de çalıştıkları markalarla daha sık fikir alışverişinde bulunduklarını söylüyor. “Zaten içinde bulunduğumuz durum bunu gerektiriyor. İniş çıkışların daha sık yaşandığı ve stabilize olmamış ortamlarda, hızlı karar almak ve hareket edebilmek için her iki tarafın da birbirini beslemesi gerekir. Empati yapmayı öğrendiğimiz, karşı tarafın işini daha iyi anlayabildiğimiz zaman daha başarılı oluruz” diyor.   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER