Capital'e abone olun.
SEMERCİ MEDYA KOÇU OLDU

Semerci medya koçu oldu

Medya koçluğu, çalışılan kurumların çözüm ortağı olarak hizmet vermek anlamına geliyor.

Son Güncelleme: 01.10.2009

ŞİRKET BEKLENTİSİNİ BİLİYOR
Yurdanur Semerci, 10 yılı aşkın zamandır kurumsal iletişim yapıyor. Philip Morris, Ritz Carlton, TAV, Turkcell ve Ülker gruplarında kurumsal iletişim bölümlerinde yöneticilik yaptı. Birçok şirket için medya iletişimi ve sponsorluk projelerinde çalıştı. Edindiği deneyimler sonucunda şirketlerin medya iletişimi konusundaki beklentilerine hakim olan Semerci, yurtdışında, özellikle Amerika’da çok gündemde olan medya koçluğu yapmaya karar verdi.

MESLEKİ KÖRLÜĞE ÇÖZÜM
Medya koçluğu, çalışılan kurumların çözüm ortağı olarak hizmet vermek anlamına geliyor. Şirketlerin birçok şeyi içeriden yaparken bazen mesleki körlük denen durumu yaşadıklarını belirten Semerci, “Kurum içindeyken bazen her şeye dışarıdan bakmak gerekiyor. Çünkü kimi zaman haber olacak ve öne çıkarılacak mesajı göremeyebilirsiniz. Oysa ben, medya iletişim koçu olarak medyaya yönelik bilgi birikimini müşteriyle paylaşıp şirketin kendisini en iyi şekilde anlatmasını sağlıyorum. Şirketle medya arasındaki iletişim köprüsü oluyorum. Medya koçları, müşteri ve yönetici ile medyanın kalıcı ilişkiler edinmesini sağlar. Bu bağlamda müşterisini eğitir ve yönlendirir” diyor.

CARREFOUR İÇİN NE YAPTI?
Semerci, medya koçlarının aynı zamanda PR ve reklam ajanslarının yüklerini paylaştığını söylüyor. Bunu nasıl yaptıklarını da kendi deneyiminden yola çıkarak şöyle paylaşıyor:
“Örneğin bir dönem Carrefour ile çalışmıştım. Carrefour’un aslında bir reklam ajansı vardı. Reklam ajansı ile olan sözleşmeleri  PR faaliyetlerini de kapsıyordu. Bu aşamada var olan reklam ajansı, bir PR departmanı oluşturmaktansa benden sadece medya ilişkileri konusunda hizmet almak istemişti. Kurum da kendi içerisinde PR departmanı oluşturmadı. Ve ben reklam ajansıyla birlikte başarılı bir çalışma gerçekleştirmiş oldum.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER