Capital'e abone olun.
ŞİRKET SATIN ALMA SONRASINDA BAŞARI NASIL GELİR?

Şirket satın alma sonrasında başarı nasıl gelir?

Jim Goldman, Godiva'nın üretim, dağıtım ve pazarlama stratejilerini anlatan bir sunum yaptı.

Son Güncelleme: 01.01.2012


Geçen ay Godiva CEO'su Jim Goldman, Yıldız Holding'in markayı Campbell Soup'tan satın alışının 4'üncü yıl dönümünde. Türkiye'den gelen basın mensuplarına, Godiva'nın üretim, dağıtım ve pazarlama stratejilerini anlatan bir sunum yaptı. Şirketin, Kuzey Amerika, Japonya ve Çin'e yaptığı yatırımlar hakkında bilgi veren Jim Goldman, Godiva'nın başarısının gerisinde "Our Way" (Kendi Yolumuz) adını verdikleri bir sistem bulunduğunu anlattı. Çalışanların şirketi küresel bir perspektiften görmesi için her yaptıkları işte Godiva markasının zevk, prestij, inovasyon, denge ve kalite özelliklerini öne çıkardıklarını belirtti.

İNOVASYON VE YENİ ÜRÜN
Jim Goldman'ın verdiği bilgiye göre Yıldız Holding'in satın alması sonrasında ürün geliştirme, perakende ve pazarlamanın her noktasında inovasyon çalışmalarına ağırlık verilmiş. Piyasadaki mevcut ürünlerin yüzde 35'i ise son dönemde geliştirilmiş.

ERİŞİLEBİLİR OLMAK YENİ HEDEF Şirket, yeni dönemde Godiva'nın pahalı, prestijli ve ağırlıklı olarak hediye vermek için satın alınan bir ürün olma üzerine kurulu algısını değiştirmek ve ürünü "erişilebilir" kılmak için çalışıyor. Tüm sistem Godiva'yı insanların "yılın 12 ayında kendisine "küçük bir ödül olarak sunması" üzerine kurulu. Ürünlerin fiyatları 130 dolara satılan Swarovski taşlı kutudan, 3 dolara satılan barlara kadar geniş bir yelpazede değişiklik gösteriyor.

HER ÜLKEYE ÖZEL STRATEJİ Küresel bir marka olabilmek için her ülkedeki farklı özel günler için o bölgenin geleneklerine göre ürün ve markalama çalışması yapılıyor. Bölgelere ve mevsimlere uygun paket ve özel ürünler geliştiriliyor. ABD'deki çikolatalı pastalar, Japonya'daki "milk-shake" türü içecekler, sıcak çikolata, meyveli sepetler gibi çekici yan ürünlerle marka yayılması çalışmaları yapılıyor.

SATIŞ KANALLARINDA FARKLILAŞMA Yıldız Holding'in perakende deneyimi, kısa sürede Godiva'nın satış ve tedarik zincirine de yansımış. New York'ta 5'inci Caddedeki Godiva Butik, İstanbul ve Şangay'da açılan Godiva Kafeler, Barselona ve Singapur havaalanlarındaki özel mağazalar gibi yatırımlarla markanın prestijli yönüne yatırım yapılıyor. Öte yandan AVM'ler, zincir mağazalar, Barnes&Noble gibi özel markalardaki çeşitli satış noktaları yaratılarak, satış hacmi genişliyor.

PAZARLAMA VE REKLAMDA YENİ YAKLAŞIM
Pazarlamaya da büyük kaynak ayıran kuruluş, tarihinde ilk kez iki yıl önce başladığı TV reklamlarına giderek daha fazla ağırlık veriyor. Ünlü şeflerle PR çalışmalarına imza atıyor. Tüm bu çalışmaların gerisindeki Godiva yaklaşımını Goldman, şu dört ilkeyle özetliyor: 1. Ekip Çalışmasıyla "İlham ve Güven Vermek" (Inspire); 2. Yeni Fikirlere, girişimlere ve aksiyonlara "Açık olmak" (Embrace); 3. Müşterileri "Mutlu Etmek" (Delight), 4. Bunların sonucundaysa Başarılı "Sonuçlara Erişmek" (Deliver)
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER