Capital'e abone olun.
ŞUBELER HAREKETLENDİ

Şubeler hareketlendi

Şubelerde genel olarak bir hareketlilik var.

Son Güncelleme: 01.07.2011

Geçtiğimiz ay Şekerbank'ın şubelerinde başlattığı yeni uygulamadan bahsetmiştim. Banka "Açıkekran" ismiyle başlattığı projesi kapsamında, çağdaş sanatı Anadolu'ya ulaştırıyor. Yeni medya başlığı altındaki video sanat yapıtlarına özel, Türkiye'nin ilk yeni Medya Sanatları Galerisi'ni Teşvikiye'de açan banka, sergi kapsamındaki eserleri Mardin'den Alpullu'ya farklı şubelerinde eş zamanlı olarak sergiliyor. Halihazırda 7 şubeyi kapsayan etkinlik, önümüzdeki dönemde daha çok şubeye ulaşacak. Duyduğuma göre çok olumlu geri dönüşler alıyorlarmış. Şekerbank yetkilileri, "Uygulamamız hem çalışanlarımızın hem müşterilerimizin çok ilgisini çekti" diye konuşuyor. Aslında şubelerde genel olarak bir hareketlilik var. Bankalar müşteri memnuniyeti esasıyla yeni dönemde şube kanalında çok çeşitli yenilikler yapıyor. Bunların hepsi Şekerbank'ın uygulaması kadar renkli değil ama önemli ve dikkat çekici. Örneğin Akbank, şube vitrinlerini çalışan posterleriyle donattı. Akbank yetkilileri projenin arkasında "sizin için" felsefesinin olduğunu söylüyor. Akbank çalışanları fotoğraflarıyla şubelerin ön vitrinlerinde yerlerini alarak tüm müşterilere tek tek, "Sizin için buradayız" söyleminin altına imza atmış. Kampanya çerçevesinde ilk etapta İstanbul, Ankara ve İzmir şehirlerinde toplam 1.000 çalışanla çekim yapılmış. İletişim kampanyasındaki tüketiciler, gördüğümüz hayatın içinden gerçek görüntülerden oluşturulmuş. Yapı Kredi'den engelsiz şube Garanti'de görsel bir uygulama yok ama çok önemli operasyonel gelişim var. Örneğin bankada şube telefonları artık çağrı merkezinden merkezi olarak karşılanıyor. Bunun için çağrı merkezinde şube çağrıları müşteri temsilcisi adı altında ayrı bir ekip kurulmuş. Şu anda 272 şubenin santrale gelen telefonları bu ekip tarafından karşılanıyor. Belirli bilgilendirme hizmetleri müşteri şubeye döndürülmeden buradan veriliyor. Yapı Kredi de şubede daha hızlı hizmet sunmak için çok çeşitli operasyonel yenilikler yapan bankalardan. Klavyeli ATM, barkodla ödeme gibi hizmetler son dönemin en dikkat çeken uygulamaları. Ancak benim ilgimi, bir kolu da şubelerde olan sosyal sorumluluk projesi çekti. Yapı Kredi, engelli vatandaşlarımıza yönelik verdiği hizmetleri sosyal sorumluluk projeleriyle entegre ediyor. 2008 yılından bu yana sürdürdüğü "Engelsiz Bankacılık Programı" adı altında bir uygulaması var. Programa işitme engelliler için online chat hizmeti sunarak başlayan banka, kapsamı hayli genişletmiş. Örneğin 2009 yılından bu yana engelsiz ATM'leri var. Görmeyen veya görme güçlüğü olan kişiler için sesli işlem yapma özelliği de olan bu ATM'ler, şu anda İstanbul Kadıköy Şubesi'nde, İzmit, Ankara, Gaziantep illerinde seçilen şubelerde hizmette. Umarım bu ATM'ler bankanın daha çok şubesinde hayat bulur, şubeler herkes için açık olur.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER