Capital'e abone olun.
SUÇLULUK DUYGUSU YARATMAYAN LÜKS

Suçluluk duygusu yaratmayan lüks

Yeni dönemde, müşterilerin fiyat konusundaki hassasiyetinin, yeni tekliflerle aşılabilir

Son Güncelleme: 01.07.2009

İtalya’nın en önemli zincir mağazası La Rinascente’nin CEO’su Vittorio Radice, Beymen ve Boyner Mağazacılık’ın da yönetim kurulu üyesi. Dolayısıyla elinin altında son derece zengin bir veri tabanı var. Dünyadaki müşteri hareketlerini adım adım izliyor. Perakende Liderleri Zirvesi’nde gözlemlerine dayalı aydınlatıcı bir sunum yaptı. Radice, konuşmasına insanlığın mevcut kaynakları çok hızlı tükettiğine ve bu durumun acilen değişmek zorunda olduğuna dikkat çekerek başladı.
Durgunluğu aşmak için panik içindeki perakende sektörünün, indirimler ve promosyonlar yaparak, maliyetleri ve harcamaları düşürerek, yatırımları iptal ederek ve sponsorlukları keserek canlanmaya çalıştığını hatırlattı. Yeni dönemde, müşterilerin fiyat konusundaki hassasiyetinin, yeni tekliflerle aşılabileceğini belirtti.
La Rinascente’nin CEO’su Vittorio Radice’nin önerilerini kısaca özetlemek gerekirse:
1. Tüketiciler, gereksiz bulunan ihtiyaçlara, giderek daha az para harcayacak.
2. İmaj ve duygusal çağrışımları için satın alınan ürünlere talep düşecek veya yüksek kâr marjları azalacak.
3. Lüks tüketim, temelde insanların kendilerini şımartması, ödüllendirmesi ihtiyacından kaynaklandığı için bu ihtiyaç varlığını sürdürecek. Ancak formu değişecek.
4. Küçük ve sıradan lüksler ön plana çıkacak. Örneğin mum, çikolata, çiçek, kozmetik gibi satın alındığında suçluluk duygusu yaratmayacak unsurlara talep artacak.
5. Bilgi ve profesyonellik anahtar olacak. İnsanlara açık ve doğru bilgi veren, makul fiyatlar sunan kuruluşlar başarılı olacak.
6. Müşteri kazanmak isteyenlerin ürün veya fiyat odaklı düşünmeyi bir yana bırakması gerekli. Yeni konseptler, eğlendirecek, şaşırtacak deneyimler
aranmalı.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER