Capital'e abone olun.
SUNUMUN SIRRI AYRINTIDADIR

Sunumun sırrı ayrıntıdadır

Tatmin edici bir sunumla muhteşem bir sunum arasındaki tek fark, ayrıntılara verilen önemdir.

Son Güncelleme: 01.02.2011



Endüstriyi allak bullak etme potansiyeline sahip olduğuna inandığınız yepyeni bir iş fikri buldunuz. Kafanızdaki her şeyi birleştirerek potansiyel müşterilerinizin kolaylıkla anlayabileceği basit bir önerme haline getirdiniz. Gerekli sermayeyi buldunuz, bir ekip oluşturdunuz ve mevcut her araçtan faydalanarak yeni girişiminizin reklamını yaptınız. Sonra ne gelir? Artık vaatlerinize uygun sunum yapmanın zamanıdır. Sadece tatmin edici bir sunumla muhteşem bir sunum arasındaki tek fark, ayrıntılara verilen önemdir. Bir şirkete liderlik yapmak isteyen herkesin, öncelikle kendisine not tutma alışkanlığı kazandırması gerekir. Ben şahsen gittiğim her yere dizüstü bilgisayarımı da götürürüm. Yazdıklarımın çoğu, tıpkı yıllar önce bir Virgin Atlantic uçuşumda kaydettiklerim gibidir: "Halılar kirli, toz içinde. Baş koyulacak yerler kirli. Araç gereçler paslanmaz çelikten ve sevimsiz görünüyor. Mönü seçenekleri hayal kırıklığı yaratıyor. Miami'den dönerken lüks sınıfta ana yemek olarak karides, ardından ıstakoz servisi yapılıyor. Hint usülü piliç, aşırı iri parçalı. Piliçin küçük lokmalar halinde servis edilmesi gerekir. Pilav yenilmeyecek kadar kuru. Peynir tabağında Stilton yok." En çarpıcı olanı ise sondaki not: "Çalışanlar, kendilerini kimselerin dinlememesinden muzdarip. Uçuş ekibi raporlarının ACİLEN dikkate alınmalarını sağla." Şu anda onlara yeterince önem verildiğini söylemekten gurur duyuyorum. Listedeki diğer işlerin de yapılmasının gerçek anahtarı budur. Siz de ürünlerinizi veya hizmetlerinizi en mükemmel şekilde nasıl sunacağınıza karar verirken sakın aklınızdan şirketinizin çekirdek iş değerlerini, orta vadeli stratejik sorunlarını ve endüstrinizin uzun vadede nereye gittiğini çıkarmayın. Kararlarınızı bu büyük resmin ışığında mikro seviyede verin ve şirketinizin doğru istikamette yol aldığından emin olun.
Bu sorun-çözme sürecinin sadece öğle yemeklerine sıkıştırılmaması gerekir. Oturmuş şirketlerin sahiplerinin ve liderlerinin kendi şirketlerinin ürünlerini mümkün olduğunca sık denetlemeleri şarttır. Pek çok patron, her kademeden çalışanıyla düzenli olarak görüşmeler yapar. Ancak genellikle ortaya çıkan sorunların takipçisi olmazlar. Bunun anlamı ise çalışanlarının asla CEO'nun ayrıntılara ya da ortaya çıkarılan günlük sorunların çözümüne ne kadar önem verdiğini öğrenememeleridir. Eğer sorunları bir başkalarının gelip çözmesini bekleyen bir şirket kültürü yaratırsanız bunun doğuracağı sonuçlardan şirketiniz zararlı çıkar.

TEPEDE İLETİŞİM
Muhteşem bir sunum aynı zamanda, tepeden başlaması gereken muhteşem bir iletişime de bağlıdır. Cesur olun: E-posta adresinizi ve telefon numaranızı vermekten korkmayın. Çalışanlarınız, onları amacı dışında ya da sizi rahatsız etmek için kullanmamaları gerektiğinin bilincindedir ve siz böyle davranarak onlara öylesine muazzam bir psikolojik destek sunmuş olursunuz ki sizin ilginizi çekebilecek her tür sorunun ortaya çıkmasıyla sizinle irtibata geçebileceklerini öğrenmiş olurlar. Birkaç yıl önce İngiltere'de Virgin Trains ile seyahat etmeyi planlayan bir çiftten bir mektup aldığımda, tökezlemeye başladığımızın uyarı sinyallerini görmüştüm. Yolcu sayısında çok kısa bir sürede yüzde 50'lik artış yakalamıştık ve insanlar bir anda yoğun hatlarda yer bulmakta zorlanır hale gelmişlerdi. Bu mektubu yazanlar ise artık önceden yer rezervasyonu yapabileceklerini bilmiyorlardı. İstasyona vardıklarında ilgisiz çalışanlarla karşılaşmışlardı. Kocanın özürlü ve yardıma muhtaç olduğu göz önüne alındığında bu durum bizim için çok yüz kızartıcıydı. Onların sorunlarıyla ben şahsen ilgilendim ve bu süreçten şirketin büyük resmi ciddi hasar görmüştü. Virgin Group'un marka ve müşteri hizmetleri gardiyanı Ashley Stockwell'e bir mektup yazarak ondan bu vakaya bir göz atmasını istedim. Kusursuz hizmet sunmaya ve ayrıntılara önem vermeye olan yenileştirilmiş odağımız sayesinde, çok kısa sürede kendimizi düzelttik ve yeniden alkış toplamaya başladık. Son olarak eğer yeni ve kendini tekrarlayan bir şirket formunda başarıyı yakalamak istiyorsanız daima soğuk kanlı olmanız gerekir.   

  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER