Capital'e abone olun.
TÜRK ŞİRKETLERİ NE KADAR ŞEFFAF?

Türk şirketleri ne kadar şeffaf?

Coşkun, bugünlerde şirketlerin özellikle dört konu ile çok ilgili olduğunu söylüyor.

Son Güncelleme: 01.04.2013

İZEL LEVİ COŞKUN / Mazars/Denge CEO'su
Mazars/Denge, Türkiye'nin büyük vergi, denetim ve danışmanlık şirketlerinden. Şirket son dönemde büyüme konusunda da önemli adımlar attı. Geçtiğimiz birkaç ay içinde Denizli, Gaziantep ve İzmir'de 3 yeni ofis açarak faaliyet alanını İstanbul, Ankara ve Bursa ile birlikte 6 ile çıkarttı. Geçtiğimiz günlerde konuşma fırsatı bulduğum Mazars/Denge'nin CEO'su İzel Levi Coşkun ile şirketlerin son dönemde en çok hangi konularda zorlandıklarını, hangi konulara çözüm aradıklarını konuştum. Coşkun, bugünlerde şirketlerin özellikle dört konu ile çok ilgili olduğunu söylüyor. Bu konuları da şöyle sıralıyor: "Birincisi vergisel konular, Gelir vergisi kanununda yapılması beklenen birtakım değişiklikleri içeren kanun taslağının bu talep üzerindeki etkisi büyük, ikinci konu şirket değerlemeleri ile ilgili, Son 1-2 yılda büyük birleşmelerden ziyade daha çok KOBİ yönüne doğru bir kayma olduğunu sanıyorum, Özellikle gelecek vadeden girişimci şirketlere de yatırımlar bir hayli artıyor, Yeni TTK ile ilgili uygulamalar bir diğer sıcak konu, Dördüncü konu ise iç denetime yönelik hizmetler. Özellikle kurumsallaşma konusunda ilerleme kaydetmek isteyenler, iç denetime yönelik hizmet almaya daha hazır görünüyor.” Türk Ticaret Kanunu'nun en önemli işlevlerinden birinin Türkiye'nin gelişiminde büyük engel yaratan kayıt dışı ekonomi ile mücadele etmek olduğuna değinen Coşkun, "Bu yüzden kanunun şu andaki haliyle yani web sitesinde bulundurulması gereken bilgilerin sınırlandırılmasını ve finansal tabloların anlaşılır olmasını sağlayan uluslararası finansal raporlama standartları yerine vergi usul kanununu referans göstermesini, şeffaf bilgi toplumu prensibinden bir geri adım atılması olarak görüyorum” diyor. 1 Temmuz 2012 öncesinde bahsi geçen bu son dakika değişiklikleri sonucunda Türk Ticaret Kanunu'nun bütünselliğinin zarar gördüğünü ve bazı konuların ya açıkta kaldığını ya da işlevselliğini yitirdiğini düşünüyor. Coşkun'a Türk şirketlerinin şeffaflık konusunda kat ettiği yolu nasıl değerlendirdiğini sorduğumda ise aldığım yanıt çok umut verici değil. Şeffaflıkta birçok eksik olduğunu söylüyor. "Ekonomik büyüklük olarak 15'inci sıraya kadar gelmiş olan ülkemizin, Transparency International tarafından yayınlanan Yolsuzluk Endeksi'ne göre 2011 yılında 61 'inci, 2012 yılında ise 54'üncü sırada bulunması şeffaflık açısından daha çok yol almamız gerektiğinin bir göstergesi” diyor.

DOKTORA TEZİ YAZIYOR
Coşkun, iş dışında da oldukça yoğun, Marmara Üniversitesi Üretim Yönetimi ve Pazarlama Bölümü'nde sürdürülebilirlik konulu doktora tezini tamamlamaya çalışıyor. Ayrıca Endeavor'da aktif olarak girişimcilere danışmanlık sağlıyor. Türkiye'deki kültürel ve tarihi mirasın korunması adına yayına sunulan Aktüel Arkeoloji Dergisi'ne destek oluyor. Dinlenmek için de haftada 3 kez düzenli olarak yogaya gidiyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER