Capital'e abone olun.
Capital'e bağlan>>
Türkiye'nin en büyük perakendecisinin sırrı nerede

Türkiye'nin en büyük perakendecisinin sırrı nerede

BİM'i başarıya götüren birkaç kritik strateji var...

Güncelleme: 01.01.2012

Türkiye'de indirim mağazacılığının öncüsü olan BİM, 1995 yılında kurulduğunda 21 mağazası vardı. Sadece 9 yılda 1.000 mağazaya, 12 yıl sonunda 2 bin mağazaya ulaştı. Büyük olasılıkla 2011 yılını 3 bin mağaza ile kapatmış olacak. Şirketin cirosu da aynı hızla artıyor. 2010 yılı sonunda 6,5 milyar TL ciroyla Türkiye'nin en büyük perakendecisi olan BİM, 2011 yılının ilk 9 ayını 5,9 milyar TL ile kapattı. Büyük olasılıkla 7 milyar TL'lik ciroyu da yakalamış olacak. 15 yıl sonunda böylesine büyük bir hacme ulaşmak önemli bir başarı... Dünya devi olan Wal-Mart, 1962 yılında kuruldu, 50 yılın sonunda 8 bin 972 mağazaya ulaştı. Oysa 1990'ların sonunda mağaza sayısı sadece 1.525 idi. Dev zincir, son 20 yılda mağaza sayısını 6'ya katlamış durumda. BİM ise aynı dönemde "sıfırdan" 3 bine yakın mağazalık bir zincir yaratmış... Bunun büyük bir başarı olduğunun altını çizip, Türkiye'nin en büyük perakendecisi unvanını getiren faktörlere dikkat çekmekte yarar var. Bana göre BİM'i başarıya götüren birkaç kritik strateji var:

1. İndirim mağazacılığında çok iyi konumlanıp, başarılı yer seçimleriyle yollarına devam ettiler.

2. Ölçek ekonomisini hızlı bir şekilde yakaladılar. Bu sayede "satın alma gücünü" öne çıkarabildiler.

3. Türkiye'de yükselen "muhafazakarlaşma" eğilimini iyi okuyup, "alkolsüz" marketler olarak farklılaştılar. Bununla tüketicileriyle "duygusal bağ" oluşturdular.

4. İyi bir yönetim ekibi kurdular. Bunda ortakların katkısını da unutmamak gerekiyor.
  



Etiketler:

İsminiz:



Yorumunuz:


İlginizi Çekebilir

ÖNE ÇIKANLAR