Capital'e abone olun.
ÜRÜN SAYISINDA "140 KARAKTER" ETKİSİ

Ürün sayısında "140 karakter" etkisi

"Tüketicilerin oynadığı yeni oyun 140 karakterden oluşuyor. Bunu her yerde görmek mümkün."

Son Güncelleme: 01.02.2012

Trend konusunda uzman olan Marian Salzman'ın, içinde bulunduğumuz dönemde tüketicinin ruh halini yansıtan şöyle bir değerlendirmesini okudum: "Tüketicilerin oynadığı yeni oyun 140 karakterden oluşuyor. Bunu her yerde görmek mümkün." Salzman'ın dikkat çektiği "140 karakter", sizin de tahmin ettiğiniz gibi Twitter'ı işaret ediyor. Ona göre, tüketici artık daha "akıllı" bir ruh halinde. Az sayıda kelime ile konuşmak istiyor, daha az sayıda ürün arasından seçim yapmayı düşünüyor. Bu da doğal olarak şirketleri, tüketicilere "akıllı ürünler" sunma ve sunulan ürün sayısını düşürme yönünde etkiliyor. Bunun işaretlerini de ABD'deki şirketlerin planlarından görmek mümkün. Aslında çok sayıda ürün ve marka ile, tüketicileri farklı segmentlerde yakalamak isteyen şirketler için bu farklı bir eğilim olacak. Çünkü, son yıllarda ürün ve marka sayıları sürekli bir artış halindeydi. Bu trend kendini Türkiye'de de gösteriyor, şirketler sürekli ürün, hizmet ve marka sunma yönüne gidiyorlardı.Ancak, belki de "trend değişikliği" olarak yorumlanacak yeni dönemin işaretleri ABD'den geliyor. Mintel adlı araştırma şirketinin verilerine göre, 2012'de ürün sunumları küçülecek. Tıpkı 2011 yılında olduğu gibi. Mintel, 2010'da 41 bin adet olan yeni ürün sunumunun geçen yıl 37 bin 600'e gerilediğini hesapladı. Amerika market raflarında yaklaşık 500 bin ürün bulunduğu tahmin ediliyor. 1970'lerde ortalama sunulan ürün sayısı 1300-1500 arasındaydı. 1980'lerde bu rakam 2 bin 700-3 bin düzeyine yükseldi. 1990'ların başında ilk kez 10 bin düzeyini aştı. 1993-1999 yılları arasında ise yılda ortalama 15 bin adet ürün sunumu gerçekleştiriliyordu. Sonraki yıllarda bu rakam artma eğilimine girdi ve 2000 yılının başında 30 bine yaklaştı.
2009 yılına kadar artışa devam eden "ürün sunumu", krizle birlikte düşüşe girdi. Bu düşüşün 2012'de de devam etmesi, tüketicinin "az, öz ve ucuz" ürün peşinde olması bekleniyor. Şirketlerin de lansmanlara harcayacakları bütçeleri, indirim ve mevcut hizmetleri güçlendirmek için kullanmaları bekleniyor.

  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER