Capital'e abone olun.
ÜRÜN YERLEŞTİRME ÇALIŞMALARI ARTIYOR

Ürün yerleştirme çalışmaları artıyor

1.349 ürün yerleştirme çalışmasının yüzde 31'i dizilerde, yüzde 11'i kadın programlarında yapıldı.

Son Güncelleme: 01.03.2012

2011 Mart ayında, RTÜK televizyon dizileri içinde ürün yerleştirek yapılan reklam formatlarına izin verdi. Geçen ay, Starcom/MediaVest Grubu, 2011'in ikinci yarısındaki ürün yerleştirme çalışmaları üzerine yaptığı bir araştırmanın sonuçlarını yayınladı. Çıkan sonuçlara göre 1.349 ürün yerleştirme çalışmasının yüzde 31'i dizilerde, yüzde 11'i kadın programlarında yapıldı. Çalışmaların yüzde 48'i pasif ürün yerleştirmeden oluştu. Ürün yerleştirme çalışmalarını aşağıdaki gibi beş kategoride toplamak mümkün:

1- Senaryo Entegrasyonu
Ürün ya da hizmetin, senaryo akışı içerisinde hem aktif biçimde kullanıldığı hem de ürüne veya hizmete dair slogan veya yaşam cümleciklerinin dile getirildiği uygulamalar.
2- Aktif Ürün Yerleştirme
Ürün ya da hizmetin, sahneler içerisinde aktif bir biçimde kullanıldığı uygulamalar.
3- Ürün Tanıtımı ve Hediye
Özellikle yarışmalarda, ürün ya da hizmetin katılımcılara hediye edildiği veya tanıtımının yapıldığı uygulamalar.
4- Sesli Ürün Yerleştirme
Ürün ya da hizmetin sahne içerisinde gösterilmediği, sadece ürüne ya da hizmete dair sözlü ifadenin yer aldığı uygulamalar.
5- Pasif Ürün Yerleştirme
Ürünün sahne içerisinde gösterildiği ama kullanılmadığı uygulamalar.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER