Capital'e abone olun.
UZUN'UN GÜNDEMİNDEKİ EN KRİTİK 2 KONU

Uzun'un gündemindeki en kritik 2 konu

Zeynep Uzun, en kritik konuların başında maliyet yönetiminin ve fiyatlandırmanın geldiğini söylüyor.

Son Güncelleme: 01.06.2010

Zeynep Yalım Uzun, hızlı tüketim ürünleri devi Unilever’de kariyer basamaklarını en sağlam çıkan profesyonellerden biri. 18 yıllık Unilever kariyeri boyunca şirketin birçok markasının başarıya ulaşmasında önemli rol oynadı. Omo’nun “Kirlenmek Güzeldir” kampanyası gibi çok sayıda ses getiren kampanya onun yönetiminde hayata geçti. 2007 yılından itibaren de Unilever Türkiye Ev ve Kişisel Bakım Pazarlamadan Sorumlu Başkan Yardımcısı ve Yönetim Kurulu Üyesi olarak görev yapıyor. Uzun, Unilever’deki son gelişmelere ilişkin sorularımı yanıtladı. Özetleyecek olursak Unilever, 2009’daki büyüme performansından memnun. Uzun, yenilikçi ürünlerin, doğru fiyat ve ürün dengesinin yanında tüketiciyle ilişkileri sağlam tutmanın bu memnuniyetin altında yatan nedenler olduğunu söylüyor. Krizde özellikle tüketiciyle ilişkileri sağlam tutmaya odaklandıklarını, bunu da maliyetleri düşürerek gerçekleştirdiklerini ifade eden Uzun, “Özellikle daha küçük veya daha büyük boylarda ürünleri pazara sunduk. Bu sayede kaliteden ödün vermeden ürünlerimizin uygun fiyatlarını koruduk. Büyümemizi fiyat bazında değil kullanım miktarını artırarak gerçekleştirdik. Ürün satışının azalmamasını hatta artmasını sağladık. Tüketicilerimizin markalarımıza bağlılığını artırarak krizi fırsata çevirdik” diye konuşuyor. Uzun, bu yıl gidişatı olumlu buluyor. Ancak temkinli olmayı da elden bırakmış değil. 2010’un geçtiğimiz 2 yıldan çok farklı olmadığının altını çizen Uzun, bu yıl da kriz dinamiklerinin fazlaca hissedileceğine inanıyor. Bu nedenle gündemindeki en kritik konuların başında maliyet yönetiminin ve fiyatlandırmanın geldiğini kaydediyor. Yenilikçi ürünlerin de büyümelerinde etkili olacağını belirtiyor. Unilever yenilikçi ürünler anlamında yıla hızlı bir giriş de yaptı. Şubat ayında dünyanın en çok tercih edilen 1 numaralı antibakteriyel sabunu Lifebuoy’u Türk tüketicisiyle buluşturdu. Cif markasıyla bir ilke imza atarak Türkiye’nin ilk konsantre bulaşık deterjanı Sunlight Cif Konsantre Jel’i pazara sundu. Uzun, yıl boyunca bu konuda çalışmalara devam edeceklerini söylüyor. “2010’un iyi ve hızlı büyüyeceğimiz bir yıl olacağına inanıyorum” diyor.   
  • 1
  • 2

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER