Capital'e abone olun.
VİKO'NUN 2020 YOLCULUĞU

Viko'nun 2020 yolculuğu

"Ciroda minimum 700 milyon dolara ulaşacağız"

Son Güncelleme: 01.02.2012

Viko Elektrik'in kuruluşu 1960'lı yıllara dayanıyor, Adını kurucusu Viktor Kohen'in isminin ilk iki harfinden alan marka, sektörde aksesuarlara ve grup prize odaklandı. Kurucu Kohen, 1980 yılına gelince siyasal konjonktürden dolayı işten çekilme kararı aldı, Birlikte çalıştığı Cahit Durmaz da işi devralarak Ali Dağıbaşı ile birlikte yola devam etti. 1980'lerde 500 metrekarelik bir atölyede faaliyet gösteren Viko, bugün toplam 60 bin metrekarelik bir alanda üretim yapıyor, Anahtar ve priz işinde Türkiye'de yüzde 60'lık pazar payıyla açık ara lider, 65-70 ülkeye üretiminin yüzde 40'ını ihraç ediyor, Ukrayna, Gürcistan, Kazakistan'ın aralarında olduğu 6 ülkede pazar lideri konumundayken Rusya'da pazarın en büyük ilk üç oyuncusundan biri. Aslına bakılırsa Viko, son 2 yıldır önemli gelişmeler yaşıyor, Şirketin sahiplerinin aldığı kurumsallaşma kararıyla birlikte yönetimde artık bir profesyonel var. Daha önce Memorial Hastaneler Grubu'nun kurucu genel müdürlüğünü, ardından Bizim Toptan Gıda ve Ülker Golf'ün genel müdürlüğünü yürüten ve birçok başarılı işe imza atan Nusret Kayhan Apaydın, son 2 yıldır Viko Elektrik'in genel müdürlüğünü yapıyor. Hızlı büyüyen bir şirkette olmaktan dolayı memnun olduğunu belirten Apaydın, son 2 yılda şirketin yıllık büyüme hızının yüzde 15'lerden yüzde 40'lara ulaştığını söylüyor. Yılı yaklaşık 160 milyon dolarlık bir ciro ile kapattıklarını anlatan Apaydın, "2011 'de koyduğumuz hedeflere ulaştık, Yüzde 40'a yakın büyüme hedefi belirlemiştik, bunu gerçekleştirmiş oluyoruz, 2012 yılında bu büyüme trendini devam ettirmek istiyoruz, 2020 yılına kadar sektörde dünyadaki ilk 10 şirket arasında yer almayı hedefliyoruz, Ciroda minimum 700 milyon dolara ulaşacağız" diyor.

BÜYÜMEYİ NE GETİRECEK?

Peki Viko 2020 hedeflerine nasıl ulaşacak? Apaydın, büyümenin önemli kısmının ihraç pazarlarından geleceğini anlatıyor. "Yeni ülkelerde daha yüksek pazarları hedefliyoruz. Bu da yeni ürün grupları ve inovasyonla desteklenecek. Vizyonumuza ulaştığımızda toplam üretimimizin yüzde 60'ını ihraç edeceğiz, yüzde 40'ını da iç pazarda satacağız" diye konuşuyor.
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER