Capital'e abone olun.
YÜNSA YÜZDE 100 KAPASİTEYE NASIL DÖNDÜ?

Yünsa yüzde 100 kapasiteye nasıl döndü?

Yünsa Türkiye'nin ve tüm Avrupanın en büyük yünlü kumaş üreticisi.Dünya sıralamasında 5'inci konumda

Son Güncelleme: 01.07.2010

2009 Nisan ayında Yünsa, fabrika kullanım kapasitesi yüzde 70’e inince krizde en dip noktayı gördü. Bunun üzerine şirkette alarm zilleri çaldı. Yünsa Genel Müdürü Cem Çelikoğlu, ekibini topladı, “Siparişler düşüyor. Piyasayla ilgili bilgi verin. Ne yapmalıyız” diye sordu.  Ortaya çıkan sonuç, müşterilerin kaliteden ödün vermeden fiyatları yüzde 30’lara varan oranda düşürme beklentisi içinde olduğu yönündeydi. Bu sonuç üzerine Yünsa’da yoğun bir çalışma dönemi başladı. Hedef, maliyet ve kaliteyi dengeleyen yeni ürünler ortaya koymaktı. En sonunda istenen oldu. Solution (çözüm) adını taşıyan fiyatı yüzde 20-30 daha uygun kumaş sahneye çıktı.  Bu ürünün üretim süreçlerinde maliyet düşürücü birtakım uygulamalarla oluşturulduğunu belirten Çelikoğlu, 2009 Ağustos ayında Solution’ı pazara sunduktan sonra dünyanın her yerinden talep almaya başladıklarını söylüyor. “Eylülde yüzde 100 kapasiteye ulaştık. Şu ana kadar da tam kapasite çalışıyoruz. Avrupa’da herkesin ağladığı bir ortamda işçi almak zorunda kaldık. Solution toplam satışlarımızın yüzde 40’ını kapsar noktaya geldi” diyor.  Yünsa, Türkiye’nin ve tüm Avrupa’nın en büyük yünlü kumaş üreticisi. Dünya sıralamasında 5’inci konumda. 12 milyon metre kapasiteli üretiminin yüzde 80’ini 60’dan fazla ülkeye ihracat ediyor.  Armani, Hugo Boss, Burberry, Max Mara ve Massimo Dutti gibi dünyanın en büyük markalarına yünlü kumaş üretimi gerçekleştiren Yünsa, dünyada giyim sektörünün nabzını en iyi tutan şirketlerden. Çelikoğlu, krizde ağırlıklı olarak düşük fiyatlı ürün talebinde bulunan pazarın, bu yılın nisan ve mayıs aylarında ciddi anlamda kaliteli mal siparişlerini artırdığını belirtiyor. “İnce yünlüler, kaşmir ve ipek tarzı üst grup mallara tekrar sipariş gelmeye başladı. Yani dünyada artık işler tekrar kıpırdıyor” diye konuşuyor.  Avrupa pazarlarında rakipleri krizden ciddi ölçüde etkilenen Yünsa’nın hedefinde, daha kârlı ve hızlı büyümek var. “Avrupa’da bu işi yapan şirket sayısı azalıyor. Kaliteli koleksiyon aranıyorsa en sağlıklı şirket burası” diyen Çelikoğlu, önümüzdeki dönemde yıllık yüzde 30-35’lik büyüme planladıklarını söylüyor. Bu büyümeyi nasıl yakalayacaklarını da şöyle açıklıyor:
“56 kişilik Ar-Ge ekibimizle birlikte yeni ürünler yaratmaya kafa yoruyoruz. Maliyetleri düşürüp daha verimli üretim yapmayı hedefliyoruz. Birçok projemiz var. Ayrıca odaklandığımız yeni pazarlar da bulunuyor. Son 2 yıldır Çin’de yoğun çalışıyoruz. Orada ciddi alım gücü oluşmaya başladı. Gelecek pazarlarımız içinde Brezilya da olacak.”
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER