Capital'e abone olun.
ZE FRANK'TEN SOSYAL MECRA ÖĞÜTLERİ

Ze Frank'ten sosyal mecra öğütleri

Frank, internett yer alacak şirketlere tavsiyelerde bulunuyor.

Son Güncelleme: 01.01.2010

Ze Frank, Twitter gibi platformların haberleri büyük bir süratle yayma gücüne dikkat çekiyor. Çıkabilecek bir haberin, bir görüşün anında çığ gibi büyüyebileceğine dikkat çekiyor. Bu yüzden sosyal mecraları reklam platformu olduğu kadar bir hasar kontrol alanı olarak da görmek gerekiyor. Frank, internette yer alacak şirketlere şu tavsiyelerde bulunuyor:
1. Büyük işler yapmaya kalkmayın. Yavaş ve küçük bir giriş yapın.
2. İnternette insanlar öyküler anlatıyor, konuşuyor, bu arada da fikirlerini değiştirebiliyor, birbirlerinden etkileniyor ve anlık tepkiler verebiliyorlar. Neyi ne zaman beğenip beğenmeyecekleri önceden kestirilemiyor. Bu ortamda, şirketler tıpkı insanları evine akşam yemeğine davet eden bir ev sahibi gibi davranmalı. Misafirlerinin arasındaki konuşmayı izlemeli, iyi bir dinleyici olmalı.
3. Reklam ajanslarında çok fazla bürokrasi var. Ajansların hızı ve tepki verme becerileri düşük. Bu yüzden internette başarılı olamıyorlar.
4. Reklamverenler işi ajansa ihale edip kenara çekilmemeli. İnsanlarla konuşma fırsatını kaçırmak yerine, bazı çalışanlarını projeye dahil etmeliler. Böylece sanal dünyadaki insanların algılarını, duygularını izleyebilirler. Neler olduğunu anlama ve öğrenme fırsatı bulabilirler.
5. Sosyal iletişim becerilerinizi geliştirin ve her zaman uzun vadeli bir ilişki kurmaya çalışın.
6. Konuşmaya başladığınızda bunu nasıl sürdürebileceğinize kafa yorun.
7. Her sosyal mecranın kendine göre farklı bir tarzı vardır. İnsanların bu mecralara nasıl cevap verdiğine, tepkilerine dikkat edin.
8. Ne tür bir duruşunuz olacağına karar verin.
9. Sorun olduğunda, anında müdahale edin. Bazen bir özür dilemek bile yeterli olabiliyor.
10. Eğlenceli olmayı, bürokrasiye ve mükemmel süreçlere tercih edin.   

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER