Capital'e abone olun.
ZİRVEYİ HADEFLİYORUM

Zirveyi hadefliyorum

Yemeksepeti, son dönemde yurtdışında özellikle yakın coğrafyada büyümeye odaklandı.

Son Güncelleme: 01.10.2013

BÜLENT AKAR / YEMEKSEPETİ CTO'SU
Bülent Akar, Yemeksepeti'nde hem yemeksepeti,com'un hem diğer birimlerin teknoloji ve iş geliştirmesinden sorumlu. Yemeksepeti, son dönemde yurtdışında özellikle yakın coğrafyada büyümeye odaklandı. Akar da şirketin bu stratejisini hayata geçirmede en kritik rolü üstlenen lider konumunda. Şu anda KKTC, Katar, Umman ve Birleşik Arap Emirlikleri'nde bulunan şirket Ortadoğu ve Kuzey Afrika'da büyümek istiyor. Akar, Yemeksepeti'nin iş modelinin bu bölgelerde hızla büyümeye çok uygun olduğunu söylüyor. 10'dan fazla yeni ülkeye girme planı yaptıklarını ifade eden Akar, şöyle devam ediyor: “Yurtdışında foodonclickcom markasıyla büyüyoruz. Yurtdışında büyüme teknoloji anlamında önemli zorluklar içeriyor. Her ülkenin dinamiklerine uygun müşteri deneyimi yaratmak gerekli, işimiz hizmet olsa da aslında teknoloji şirketiyiz, Bu süreci yönetmek işimin en önemli kısmı.“

Akar, kullanıcı deneyimini üst seviyeye çıkaracak pek çok projenin de gündeminde olduğunu belirtirken, “Yemekle ilgili bir ekosistem oluşturmaya çalışıyoruz. Lokum,com, papyon,com, irmik,com adlı sitelerimizle de tüketicinin farklı yeme içme taleplerine online yanıt veriyoruz. Türkiye'de 35 milyon Internet kullanıcısı var, internetten alım yapan 8 milyon kişi var, Yemeksepeti kullanan kişi sayısı 2 milyon, Amacım bu kitleyi genişletmek“ diyor. 2013 ve sonrasında büyümenin mobil taraftan geleceğine de dikkat çeken Akar, “Şu anda her 5 siparişten 1 'i mobilden geliyor. 2015'te mobilden alınan siparişler web'i geçecek“ diyor, Akar, kariyer hedefini ise şöyle açıklıyor: “Bir teknoloji şirketinde en üst düzey yönetici olmak istiyorum.“
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER