Capital'e abone olun.
Capital'e bağlan>>
En etkili 20 kampanya

En etkili 20 kampanya

Capital olarak markaların “unutulmaz” ve “etkili” reklam kampanyalarını araştırdık.

Güncelleme: 01.10.2007

Yapı Kredi’nin “Bay Pardon”u, Arçelik’in “Çelik”i, Sütaş’ın “Ayraniç”i ve Efes Pilsen’in “Bira bu kapağın altındadır” reklamı ve diğerleri... Tüm bunlar, Türk tüketicisin aklına kazınan unutulmayan reklam kampanyalarından sadece birkaçı. Yarattıkları etkiyle “hafızalardan silinmeyen” kampanyalar arasında yer alıyorlar.


En önemlisi yayınlandıkları dönemde, markaların piyasadaki konumunu güçlendirdikleri için pazarlama dünyasında hala inceleniyorlar. Kısacası, konusu, müziği, sloganı ve markada yarattıkları dönüşümle “çığır açan” bu reklam kampanyaları, şirketlerin satış hacminin yükselmesine hatta çoğunun rakiplerine fark atmasına neden olmuş durumda. Bu nedenle uzun yıllardır iş dünyasında da “en kült” reklamlar arasında anılmaya devam ediyorlar.

Yıl 1950. Türkiye’de markalaşmanın bakir olduğu zamanlar… Reklam ise gazete ilanlarından ibaret. Ülker, işte böyle bir dönemde, bir ilke imza atarak radyo haber bültenleri arasına bir reklam verdi. 10 liradan ücretlendirilen “Akşama babacığım unutma Ülker getir” sloganlı reklam, hemen hükümet bildirisinin ardından dinleyicilere duyuruluyordu. İşte bu radyo reklamları Ülker’in markalaşma öyküsünde ilk dev adım oldu.

Radyo reklamları ve müziği öyle güçlü bir etki yarattı ki, ürünün satışlarında patlama yaşandı. İnsanlar hükümet bildirisinin hemen ardından yayınlanan reklamın etkisinde kalarak Ülker’e “hükümet bisküvisi” demeye başladılar.

O döneme ilişkin olarak Ülker yetkilileri, “Satışlarımız o kadar iyi gitti ki, o güne kadar nakliye ambarları aracılığıyla taşınan bisküvilerin yarısı ıskartaya çıkıyordu. Artan talep ile Ülker kendi dağıtım ağını kurdu ve ürünler fabrika fiyatına ülkenin her yanına teslim edilmeye başlandı.

Reklamın en önemli sonucu ise Türkiye’nin ilk yerli bisküvi markasının geniş kitleler tarafından benimsenmesini sağlaması oldu. Bu reklamlar hala Ülker’in reklam tarihinin kültleri arasında yer alıyor” diye konuşuyorlar.  Devamı>>




İsminiz:



Yorumunuz:


ÖNE ÇIKANLAR