Capital'e abone olun.
Capital'e bağlan>>
"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

"Türk markaları çok başarılı, ama global değil"

Diesel'in yaratıcısı Goldschmied, başarılı Türk markaları olduğunu ancak çoğunun alt seviyelerinde kaldığını söyledi.

Güncelleme: 01.06.2010

Moda dünyasında Adriano Goldschmied’e “jean’in babası” diyorlar. Bu unvanı almasının çok sayıda nedeni var. Birincisi o, efsane jean markası Diesel’in yaratıcısı… Replay ve Goldie’nin başarısında da büyük payı var. Son olarak lüks jean markası Goldsign’i çıkardı. Sektörün önde gelen isimlerinden olan Goldschmied, ilk denim koleksiyonunu 1970 yılında tanıttı. 1978’de Renzo Rosso ile birlikte “efsane markalar” arasına giren Diesel’i kurdu. Replay, Goldie ve Rivet gibi Avrupalı markaların başarısında etkili oldu. İyi bir tasarımın başarının anahtarı olduğunu düşünen Goldschmied, son yıllarda denim ve jean pazarında rekabetin oldukça arttığına dikkat çekiyor. “Ekonomik kriz pazarın küçülmesine sebep oldu. Bu nedenle rekabet daha da artıyor, daha karmaşık ve zor hale geliyor. Pazarda yalnızca en iyiye yer var ve biz en iyilerden biri olmak zorundayız” diyor. Goldschmied’e göre bu ortamda Türkiye yeni trendleri anlama ve yenilik sunma konusundaki hızıyla rekabette oldukça güçlü bir konumda. Başarılı pek çok Türk markası olduğunu da ifade eden Goldschmied, bu markaların çoğunun pazarın alt seviyelerinde olduğunu söylüyor. “Hiçbiri pazar lideri sayılabilecek gerçek global marka değil. Küresel başarı sağlamak için harika bir ürüne, global pazarlamanın teknik bilgisine, mükemmel operasyon süreçlerine ve lojistiğe ihtiyaç var” diyor. Jean ve denim dünyasına yön veren Adriano Goldschmied, Capital’in sorularını yanıtladı:
CAPITAL: Denimin babası olarak tanınıyorsunuz. Size başarıyı getiren dönüm noktaları neler?
- Ben iş hayatıma, İtalya’nın çok ünlü bir kış beldesi olan Cortina d`Ampezzo’da mağaza açarak başladım. Bu mağaza hayatımın en önemli dönüm noktası oldu. Diğer dönüm noktam ise mağazam için iyi ürünler bulamayınca, üretime başlamam oldu. Önce King’s Jeans adı altında bir serinin üretimine başladım, sonra moda serisi Daily Blue takip etti. Daha sonra ilk moda gruplarından biri olan Genus Group’u başlattım ve aynı şemsiye altında Goldie, Diesel ve Replay gibi birçok markayı ürettim. Bunu moda danışmanlığı dönemi izledi. Tüm dünyada pek çok markaya hizmet verdim. Gap, Trussardi, DKNY, Pepe Jeans, Unionbay, Et Vous, Bobson, Marlboro, Meltin Pot, Evisu, Parasuco, Fendissime, Esprit, Mavi ve David People ile çalıştım. Benim için en son dönüm noktalarından biri de İtalya’dan Los Angeles’e taşınmaya karar vermek oldu. A Gold E, AG Adriano Goldschmied’i ve en son Citizens of Humanity ortaklığıyla Goldsign’ı yaratarak marka üretimine geri döndüm.
  Devamı>>



Etiketler:

İsminiz:



Yorumunuz:


ÖNE ÇIKANLAR