Dolar: 2,178
Euro: 2,989
Sterlin: 3,6424
İsv. Frank: 2,4514
Altın: 91,9357
İMKB: 65084,1
Perakende Brokerları
Avi Alkaş, Levent Eyüboğlu, Aydın Yurdum, Lütfi Bayrav ve Andreas Hohlmann… Alışveriş merkezlerinin nerede inşa edileceğine, ne tür bir konsepte sahip olacağına ve hangi markanın merkezin neresinde...

Avi Alkaş, Levent Eyüboğlu, Aydın Yurdum, Lütfi Bayrav ve Andreas Hohlmann… Alışveriş merkezlerinin nerede inşa edileceğine, ne tür bir konsepte sahip olacağına ve hangi markanın merkezin neresinde yer alacağına bu isimler karar veriyor. Alışveriş merkezlerini kârlı hale getirip, markalaştırmak da onların görev tanımları arasında yer alıyor. Sektöre yön veren kilit isimler olarak görülen bu 5 profesyonel tüm perakendecilerin hedefinde. Türkiye’de gözde alışveriş merkezlerinde markalarına yer edinmeye çalışan binlerce perakendeci bir şekilde onları ikna etmeye çalışıyor.

Yeni açılacak bir alışveriş merkezinde kendine yer arayan bir perakendeci şirketin genel müdürü, son dönemde yaşadıkları önemli bir gelişmeyi anlatırken, “Araya general ya da bakan koyanlar bile var. Biz biraz daha güçlüyüz. Ama yeni açılan alışveriş merkezlerinde yer bulmak, iyi bir konum elde etmek için danışmanların adeta kapısında yatanlar bile var” diye konuşuyordu. Ona göre, yeni dönemde güç, “Perakende Brokerları” olarak adlandırılan yöneticilerde. Danışmanlık şirketleriyle sektöre yön veren danışmanlar, binlerce perakendeciyi peşlerinden koşturuyor.

Herkes onlara ulaşmaya, bir şekilde onları ikna edip gözde alışveriş merkezlerinde markalarına yer edinmeye çalışıyor. Kimi araya aracı koyuyor, kimi de ofislerinin paspasında yatıp istekleri yerine getirilene kadar kalkmamakla tehdit ediyor.

Sözünü ettiğimiz kişiler Türkiye’de son 10 yılda ortaya çıkan yeni bir mesleğin temsilcileri. Alışveriş merkezlerini yöneten, karmasını yapan ve nerenin hangi markaya kiralanacağına karar veren profesyoneller. Görev tanımları arasında alışveriş merkezlerini ziyaretçilerin akın ettiği, haftasonu gidilecek yerler listesindeki ilk sıraya yerleştirmek ve projeyi kârlı hale getirmek de var. Sayıları ise bir elin parmaklarını geçmeyecek kadar az.

Bugün alışveriş merkezi ve perakende sektöründe kime sorsanız sektöre yön veren kişiler olarak onların isimlerini sıralıyor.

Sektörde kilit noktada kabul edilen bu yöneticilerin başında ise Avi Alkaş, Levent Eyüboğlu, Aydın Yurdum, Lütfi Bayrav ve Andreas Hohlmann geliyor.

Alışveriş merkezleri ve perakende sektörü büyüdükçe bu kişilerin sorumlulukları da artıyor. Çoğu bireysel danışmanlıkla ya da bir şirkette çalışarak başladığı alışveriş merkezi danışmanı kariyerini patron olarak sürdürüyor.

Herkesin Hedefinde Onlar Var!
1980’li yıllarda Türkiye’de sadece 3 alışveriş merkezi vardı. 90’larda bu sayı 33’e çıktı. Bugün ise Türkiye’de 179 faal alışveriş merkezi var. Sektör 3 milyon 300 bin metrekarelik kiralanabilir alana ulaşmış durumda. Sahip olduğu 58 alışveriş merkeziyle sektörde en fazla payı alan il İstanbul. Ancak İstanbul’daki dalga Anadolu’ya da yayılıyor. Önümüzdeki 3 yılda tüm Türkiye’deki alışveriş merkezi sayısında 2 katın üzerinde bir artış bekleniyor.

Bugünden 47 tanesi İstanbul, 30’u Anadolu’da olmak üzere 77 alışveriş merkezinin inşası sürüyor. Yine 37’si İstanbul, 53’ü de Anadolu’da yer alacak yapımı planlanan toplam 90 alışveriş merkezi bulunuyor. Sektör bu hızda büyürken markalaşmada alışveriş merkezlerini ciddi bir basamak olarak gören markaların, bu merkezlere girme talebi artıyor. İhracatta sıkışıp da markalaşmaya başlayan bazı üreticilerin son dönemdeki hamleleri ile pazara yeni giren uluslar arası markaların varlığı da talebi her zamankinden daha fazla artırmış durumda.

Alışveriş merkezine girmek isteyen tüm perakendecilerin hedefinde ise bu 5 profesyonele ulaşmak var.

Capital sektörün en büyük ivmeyi yakaladığı bu dönemde alışveriş merkezleri ve perakende sektörüne yön veren kilit isimlerle konuştu. Onların sektördeki gücünü, işe bakışlarını ve sektörün geleceğine ilişkin düşüncelerini ortaya koydu.

Avi Alkış 15 Yıldır Perakende de
Avi Aklaş, 15 yıldır alışveriş merkezi ve perakende sektöründe. Sektöre yön veren birkaç kişiden biri. Bugüne kadar yer aldığı en önemli projeler Akmerkez, Carousel, Olivium Outlet Center, Armada, Tepe Nautilus gibi sektörün öncü projeleri.

Avi Alkaş’ın alışveriş merkezi dünyasına adım atması Akmerkez ile oldu. Akmerkez döneminde yaptığı başarılı işler üzerine görevinin ikinci yılında Vitali Hakko’nun isteğiyle Carousel’in yönetimine geçti. Carousel’in mağaza karmasını yaptı. Alışveriş merkezinin iyi iş yapmasıyla diğer alışveriş merkezleri sahipleri de onun kapısını çalmaya başladılar. Ardından yönlendirmelerle Alkaş Danışmanlığı kurdu. 10 yıl boyunca onlarca alışveriş merkezinin konsept planlama, mağaza karması ve danışmanlığını yapan Alkaş, son olarak İstinye Park’ın danışmanlığını üstlendi.

Alışveriş merkezi sektörünün kilit isimlerinden biri olarak tanımlanan Avi Alkaş, sektördeki konumuna nasıl ulaştığına ilişkin olarak, “Bizi biz yapan özelliğimiz, yatırımcıya ve müşterimize aile doktoru ruhuyla hizmet vermek.10 yılda sektörde edindiğimiz dostluklar ve kimi zaman kiracıyı yatırımcıdan daha fazla gözeten yaklaşımlarla bu noktaya geldik” diye konuşuyor. Bugüne kadar onlarca projede yer alan Alkaş için Olivium’un ise özel bir anlamı var: “Olivyum kimsenin inanmadığı hatta ziyarete bile gelmek istemediği bir projeyken bir başarı hikayesi olarak ortaya çıktı” diyor. Gurur duyduğu diğer projeleri de Profilo ve İstinye Park olarak sıralıyor.

“Paspas üzerinde yatanlar var”
Alkaş’a göre bir alışveriş merkezini başarılı kılan üç önemli kriter; lokasyon, ulaşılabilirlik ve mağaza karması. “Biz bir alışveriş merkezinde yeterli çekimi sağlamak için mutlaka uluslar arası markalara, reklam yeteneği olan ulusal zincirlere ve zenginliği sağlaması için mahalli markalara yer vermek zorundayız” diyor.

Bugüne kadar ağırlıklı olarak İstanbul’daki projelerde yer alan Alkaş, artık büyük şehirlerin yanında Anadolu’da da çok etkin olmaya başladıklarını dile getiriyor. Önümüzdeki birkaç yıl içinde bölgesel, uzman ve outlet alışveriş konseptlerinin ön plana çıkacağını belirten Alkaş, farklı kitlelere farklı ihtiyaçlara yanıt veren alışveriş merkezlerinin başarılı olabileceğini kaydediyor.

Alışveriş merkezlerinde yer almak isteyen markaların ulaşmak ve ikna etmek istediği birkaç kilit isimden birisi olan Alkaş’ın işi kolay değil. Avni Alkaş yaşadığı zorluğuna ilişkin şöyle konuşuyor: “Kime nasıl hangi kriterlerle yer vereceğinize baskılarla doğruları dengelemeye çalışarak karar veriyorsunuz. “Bana dükkan verinceye kadar kapının önünde paspasta yatacağım” diyenden tutun da, “Sen bize nasıl yer vermezsin” diye üstümüze saldırmaya yeltenenlere kadar, yer verdiğimiz halde hakaret eden, “Benim markamın geleceğiyle nasıl oynuyorsun” diye hiddetlenenler de var… Bir gün inşallah bunları alışverişle geçen günlerim diye kitap yapacağım…”

Bayrav 29 Projeye Hayat Verdi
Lütfi Bayrav, 1995 yılından itibaren alışveriş merkezleri ve perakende sektöründe en önemli isimler arasında adından söz ettiriyor. 1995-1996 yıllarında Türkiye’nin ilk kapalı eğlence parkı Tatilya’nın kurucu genel müdürlüğünü yapan Bayrav, 1996-1998 yılları arasında da Türkiye’nin 3’üncü alışveriş merkezi Capitol’un genel müdürlüğünü yürüttü. Buradaki görevinin ardından da MLM Yönetim ve Organizasyon şirketini kurdu. Bu şirketle birlikte 10 yılda toplam 750 bin metrekarelik 29 önemli projeyi hayata geçirdi.

Lütfi Bayrav’ın kendi şirketini kurduktan sonra yer aldığı en önemli projeler arasında Migros merkezleri geliyor. Türkiye’nin pek çok yanındaki Migros alışveriş merkezlerinin yanında Türkiye’nin ikinci büyük alışveriş merkezi olan Migros-Gamat Alışveriş Merkezi’nin kiralanmasını da yaptı. İstanbul’daki Kadir Has Alışveriş Merkezi ve Cevahir İstanbul Alışveriş Merkezi de onun gerçekleştirdiği önemli projelerin başında geliyor.

Lütfi Bayrav’a göre, kiralamada en kritik nokta hedef kitleyi tespit etmek. Kiralama sürecinde özellikle bulundukları bölgede yer almayan markaları tercih ettiklerini belirtiyor. İkinci önemli konunun da fiyat politikası olduğunu söylüyor. “Kira politikası perakendecinin yaşayacağı kadar olmalı. Bazen yatırımcı “ne kadar kira pazarlığı yapıyorsunuz” diye şikayet ediyor. Ama tersi olduğu zaman perakendeci orada yaşayamaz” diyor.

“Outlet’ler daha da önem kazanacak”
Kiralamada duruma göre çeşitli fiyat uygulamalarına gittiklerini ifade eden Bayrav, hangi durumlarda fiyatta ne tür yaklaşımlar sergilediklerini de şöyle anlatıyor: “Metrekare olarak büyüyen markalara cazip teklifte bulunuyoruz. Bin 500 metrekare yer kiralayanla, 150 metrekare yer kiralayanın birim fiyatı aynı olamaz. Ayrıca gerek yerli gerek yabancı olsun, o alışveriş merkezinde bulunmasını istediğimiz markalara daha cazip tekliflerle gittiğimiz oluyor. Çünkü, bu markaların orada bulunması daha çok tüketiciyi çekiyor.”

Lütfi Bayrav yeni yapılacak alışveriş merkezlerinin başarılı olması için mimari konseptlerin değişik, içeriğin ise yeni olması gerektiğini belirtiyor. “Özellikle herkesi kucaklayacak markaların seçilmesi gerekiyor. Önümüzdeki birkaç yılda outletler önem kazanacak. Anadolu’da enteresan gelişmeler olacak. Ama oradaki araziler cazip fiyatta ve merkezler de kontrollü büyüklükte olmalı. Küçük bir şehre büyük bir şey yaparsanız, hüsranla sonuçlanır. 15-20 bin metrekarelik alanlar ideal” diyor. 

Bayrav sektördeki konumu gereği bazen komik olaylar yaşadığını belirtiyor ve ekliyor: “Gıda ile ilgili alışveriş merkezlerinde yer bulamayan bir firma, “Her açacağınız mağaza için size şu kadar dolar hava parası vereceğim” dedi. Şirket olarak bize teklifte bulundu. Ben bunu duyunca yatırımcılara bildirdim. Çünkü yatırımcılar onu artı bir para alarak tercih edebilirler. İnsanlar bazen bu tür olaylarla sorunları çözebileceklerini düşünüyorlar. Oysa bizim cephemizden baktığınızda burada kimin daha fazla para verdiği önemli değil. Önemli olan o işin sağlıklı yürümesi.”

Aydın Yurdum’dan 15 Önemli Proje
Aydın Yurdum 27 yıldır sektörde pek çok alanda çalıştı. 1980 yılında tekstil sektöründe çalışma hayatına başlayan Yurdum, BATA ve GİYSA’nın kurucu genel müdürlüğünü yaptı. 3 yıl ECE Türkiye’nin genel müdürlüğünü üstlendi. Bir buçuk yıl önce de ortakları Tarkan Ander ve Dora Şahintürk’le birlikte AVM Partners’ı kurarak patronluğa geçiş yaptı.

Kısa zamanda 15’in üzerinde proje ürettiklerini belirten Aydın Yurdum, “City’s, Capacity, Palladium bizim yaptığımız projelerden birkaçı… Kiralıyor olmak gurur kaynağımız. Rakip şirketler bile bize güvenerek projelerini teslim ediyorlar” diyor. Yurdum AVM Partners’ı diğerlerinden ayıran en önemli özelliğin alışveriş merkezlerinin kiralandıktan sonra gelecekteki süreciyle de ilgilenmesi olduğunu söylüyor. “Örneğin, yeni açtığımız alışveriş merkezinden bir tanesi Cepa. Merkezin yönetiminde yokuz, ama şu anda periyodik olarak giriş çıkışlarını, cirolarını takip ediyoruz. Çünkü, projenin nasıl kiralandığından çok, ne kadar kalıcı olduğu önemli” diye konuşuyor.

Yurdum sektörün gelişme hızı doğrultusunda önümüzdeki 3 yılda alışveriş merkezi sayısının 2’ye katlanacağını öngörüyor. Sektör gelişirken iki noktada sıkıntı yaşandığına dikkat çekiyor: “Bu noktalardan biri eğlenceye yönelik yatırımcının olmaması. Diğeri ise arazi fiyatlarının artması. Sektöre olan yoğun ilgi arazi fiyatlarını ciddi noktaya getirdi, eğlence sektörüne hizmet veren kişilerin büyük metrekarelere ihtiyacı var, ama o kira rakamlarıyla harekete geçmeleri çok zor.”

“Torpil de, para teklifi de var”
Özellikle gözde projelerde sunulan mağaza sayısının 150-200 arasındayken, binlerce müracat aldıklarını dile getiren Aydın Yurdum, kiraların da bu durumdan etkilendiğini belirtiyor. Sektörüne ve lokasyonuna göre değişmekle bugün ortalama olarak yiyecek katında ufak bir mağazanın metrekaresi 150-200 dolardan kiraya verildiğini belirtiyor. Öte yandan 15 bin metrekarelik bir hipermarkete yer kiralarken de metrekarenin 10-15 dolara düşebildiğinin altını çiziyor. Yurdum, kiralama yaparken göz önünde bulundurdukları faktörleri de şöyle sıralıyor: “Kiracı markanın çarşıya getireceği katma değer, yaratacağı müşteri trafiği ve oluşturacağı ciro önemli faktörler. O yüzden kiralarken metrekare cirosuna bakıyoruz. Sözleşmeleri de 5-10 yıllık olarak düzenliyoruz. Yabancı markalara ayrıcalık tanımak gibi bir durum ise kesinlikle söz konusu değil.

Alışveriş merkezlerinde yabancı marka oranı yüzde 30’larda. Ayrıca bize yabancı markalara ayrıcalık yaptığımız eleştirilerini getirenler de o yabancı markaların yanındaki mağazada yer alabilmek için çaba sarfediyorlar.” 

Sektördeki diğer isimler gibi alışveriş merkezlerine girmek isteyen çok sayıda perakendeci için kilit isimlerden biri olan Yurdum da işini yaparken zaman zaman zor durumda kaldığını itiraf ediyor. Yaşadığı sıkıntıları da şöyle paylaşıyor: “Türk halkı yukarıdan torpil kullanmayı seviyor. Bazıları yaptığı işten çok, bireysel kimliğiyle bizi etkilemeye çalışıyor. Perakendeci olarak danışmanlık teklif ederek alışveriş merkezine girişi kolaylaştırmaya çalışanlar da oluyor, biz bunu etik bulmuyor ve uzak duruyoruz. Para teklif eden de oluyor, ama bu konuda konuşmayı tercih etmiyorum.”

Eyüboğlu’dan 2 Bin Sözleşme
Levent Eyüboğlu alışveriş merkezleri sektörüne 1994 yılında TAP AŞ’de pazarlama müdürü olarak girdi. Daha sonra Tepe Grubu’nun Colin Investment/Nagel ile birlikte geliştirdiği projelerden sorumlu iş geliştirme müdürü olarak Tepe Emlak Yatırım A.Ş.’de İstanbul ofisinin başında 4 yıl çalıştı. Bu sürede Bilkent Center, M1 Gaziantep, M1 Adana, M1 Kartal, M1 Konya projelerinin geliştirilmesi ve pazarlanmasında yer aldı. 2000 yılından itibaren de Turkmall A.Ş.’nin yönetiminde genel müdür ve yönetim kurulu üyesi olarak görev yapıyor.

Levent Eyüboğlu bugün Multi Turk Mall ile proje geliştirici ve yatırımcı olarak sektörde bir numara olduklarını söylüyor. Geliştirdikleri ve hali hazırda geliştirmekte oldukları projelerle de sektördeki en faal çalışan şirket olduklarını kaydediyor. Eyüboğlu, “Örnek vermek gerekirse 2008’de 2 bin tane kira kontratı imzalamamız gerekiyor. 1.5 milyon metrekare alışveriş merkezi inşaat halinde…” diyor.

Bir yıl önce Forum Bornova’yı açan Multi Turk Mall, geçtiğimiz ay Türkiye’nin dördüncü en büyük, Akdeniz’in en büyük projesi Forum Mersin’in açılışını yaptı. Şirket şu an Forum Denizli, Forum Trabzon, Forum Ankara ve Forum TEM üzerinde çalışıyor. Forum Kayseri, Forum Kapadokya, Forum Diyarbakır ve Forum Gaziantep ise şirketin arazisi alınmış projeleri. Levent Eyüboğlu, şu an en çok gurur duydukları projenin Forum Mersin olduğunu söylüyor. Bu projeyle ilgili olarak, “Bence Türkiye’nin en güzel projesi oldu. Mersin’e başka bir kimlik kazandırdı, mimarisiyle kentin yaşam kalitesini yükseltti. İlk gün 100 bine yakın ziyaretçi geldi” diye konuşuyor. 

“Tatil köyü gibi alışveriş merkezleri geliyor”
Sektörün geçirdiği değişimi yönlendiren isimlerden biri olan Eyüboğlu, bugün gelinen noktada sektörün yine ciddi bir değişimin eşiğinde olduğunu belirtiyor.

Özellikle alışveriş merkezlerinde aktivite kısmının önem kazandığına değiniyor. İnsanların ilgisini çekecek aktiviteler düzenlemesi gerektiğini ifade ediyor. “Müşteri bağlılığını yaratacak aktiviteleri iyi yönetmek gerekiyor” diyor.

Levent Eyüboğlu’na göre önümüzdeki dönemdeki projelere mimari damgasını vuracak. Ortak mekanlar ve doğal malzeme kullanımı ön plana çıkacak. Alışveriş merkezlerinin boyutları ve içeriği de kaçınılmaz olarak değişecek. Eyüboğlu bu konuda görüşlerini şöyle ortaya koyuyor: “Büyük ihtimalle hipermarketlerin alışveriş merkezlerindeki rolü azalacak. Bugüne kadar finansman ihtiyacı nedeniyle alışveriş merkezlerini yönlendirenler büyük market zincirleriydi.  Ama artık finansman var ve hipermarketlerin önemi de azalıyor. Bence artık mimarinin önem kazandığı daha güzel projeler ortaya çıkacak. Projelerde de küçük marketler yer alacak. Katılımlı aktif eğlenceler de ön planda olacak. Alışveriş merkezlerine konser ve karaoke alanları kurulacak. Önümüzdeki birkaç yıl içinde alışveriş merkezleri tatil köyleri görünümüne bürünecek.”

Hohlmann’ın Portföyü Geniş
Türkiye pazarında 7 yıldır  faaliyet gösteren ECE Türkiye, Avrupa’da alışveriş merkezleri alanında sektör lideri Ece Grubu’nun Türkiye ayağı. Ece Türkiye proje yönetimi, iş geliştirme, mimari ve planlama, inşaat teftişi, kiralama, alışveriş merkezi yönetimi ve her türlü finansal hizmet ile gayrimenkul sektörünün her alanında faaliyet gösteriyor.

İstanbul’da Metrocity, Beylikdüzü Migros Alışveriş Merkezi, CarrefourSA Maltepe Park, Town Center, Ankara’da ANKAmall ve Antalya’da da Antalya Migros Alışveriş Merkezi’ni yöneten Ece Türkiye, yaptığı bu işler ile sektörün önde gelen şirketleri arasında ilk sıralarda yer alıyor.

Ece Türkiye’de işlerin başındaki isim ise Andreas Hohlmann. Hohlmann Türkiye pazarında henüz yeni bir isim olmasına karşın Ece Türkiye genel müdürü olarak sektörün en etkin isimleri arasındaki yerini aldı. 38 yaşındaki Hohlmann inşaat mühendisliği ve işletme yüksek lisans eğitimleri almış. Ece Grubu’na 2001 yılında katılmış ve farklı ülkelerde değişik pozisyonlarda görev yapmış. 2004 yılından itibaren de Ece Türkiye’de çalışıyor.

Hohlmann, işlerini yaparken uzun soluklu yatırımlar yapan bir yatırımcı olarak kısa dönem cirolarının ve bazı harçların peşinde olmadıklarını söylüyor. Uzun süreli başarının formülünü de şöyle açıklıyor: “Uzun süreli başarı en iyi mekan, en iyi konsept, en uygun marka ve kiracı karması, en iyi kalitenin en iyi tasarımla sunulması ve elbette ki en iyi yönetimin en doğru kombinasyonuyla sağlanır.”

“Yüksek kaliteli mağazaya ihtiyaç var”
Andreas Hohlmann Türkiye’de alışveriş merkezleri ve perakende sektöründe hızlı bir artış olmasına rağmen hala Avrupa’ya kıyasla kişi başına düşen perakende metrekaresinin çok düşük olduğunu söylüyor. “Bu konuda, tüm alışveriş merkezlerini de göz önünde buldurduğumuzda Türkiye’nin diğer Avrupa ülkeleriyle kıyaslanması yıllar alabilir” diyor. Hohlmann’a göre mekansal büyüklük, tasarım ve erişim olarak yüksek kaliteli alışveriş merkezine büyük bir ihtiyaç var. Bu istek hem müşterilerden hem de perakendecilerden geliyor. Daha küçük pazarlarda bile bu potansiyelin varlığını görebildiklerini belirten Andreas Hohlmann, bu nedenle 500 bin nüfuslu şehirler için oldukça olumlu gelişmeler beklediklerini kaydediyor. Büyük şehirlerde yaşanan alışveriş merkezi açma yarışının ise biraz yavaşlayacağını dile getiriyor. Önümüzdeki birkaç yılda hangi konseptlerin daha fazla ilgi çekip başarılı olacağına dair de şu yorumda bulunuyor: “Türkiye’nin her yerinde alışveriş merkezi sayısı artacak. Bölgesel müşterilerin istek ve ihtiyaçlarına göre alışveriş merkezlerinin konseptleri farklılık gösterecek.”

Nilüfer Gözütok
ngozutok@capital.com.tr











Haber : Capital Online / 01 Aralık 2007 Cumartesi
YORUMLAR (0)
Haber'e ait yorum bulunmamaktadır. İlk yorumu siz yapın.

Yorum ekleyebilirsiniz!
Kayıtlı isminizin görüntülenmesini istiyorsanız, yorumunuzu yazmadan önce üye girişi yapınız.

M.Rauf Ateş

Şirket Doktoru

Özlem Aydın Ayvacı

Zirve Yolu

David Bork

Family Business

Richard Branson

Yılmaz Çakır

Mikrotek

Jeffrey J. Fox

Strateji

Mehmet Gerz

Piyasalar

Nilüfer Gözütok

İnsanlar

Fatoş Karahasan

Pazarlama

Akın Öngör

Liderlik

Hande Yavuz

Media Pulse

Kulis

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Para & Borsa

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

Emlak

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.

İş Dünyası

Bu Blog'a ait yazı bulunmamaktadır.
Hükümetin 2023 hedefleri sizce gerçekçi mi?
İş kitapları özetleri +TÜMÜ

Hoop!

Amerika'yı şekillendiren 20 fiyaskodan hayat dersleri
Bilanço Okumanın 15 Önemli Sırrı
Faydalı
Misafir tarafından gönderildi
Mutsuz Müşteri 23 Yıl Konuşur
Birçok araştırma sonucu sentezlenip yazılmış bir yazı..Teşekkürler..
Misafir tarafından gönderildi
Kadının adı yok
Başarı kriterleri
Sosyal yarış hızlanıyor
Kredi kartlarında 7 markalı rekabet
Muharrem Kayhan"Tekstilde büyüme olacak"
Ümit Boyner"Satın almalar hep gündemimizde"

Dergi içeriğini görmek için tıklayın...

En etkileyici tatil adresim
İş insanlarının en çok etkilendiği tatil yerleri ve bu kentlere d...

En sevdiğim kare
İş liderleri arasında fotoğrafa gönül veren çok sayıda isim var. ...

Torunlarla unutulmaz dakikalar
İş dünyasında “büyükbaba” ya da “dede” olma şansını yakalayan işa...
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Bursa'daydı
Devamı için Tıklayın
"Gelecek Bizde"'Manisa'da toplandı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'da 2014 hedefleri konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Capital500'de ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
İnşaatta kalite zirvesi
Devamı için Tıklayın
Bulut Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Turizmin "en iyileri" ödüllendi
Devamı için Tıklayın
Bankacılar Zirvesi 2013
Devamı için Tıklayın
"Anadolu Markaları" ekimde Antep'teydi
Devamı için Tıklayın
"İnşaat 2023" Adana'daydı
Devamı için Tıklayın
Girişimci Üniversiteli Washington'a gidiyor
Devamı için Tıklayın
Başarılı kadın girişimciler seçildi
Devamı için Tıklayın
17 milyar dolarlık sektör masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik ziyafeti
Devamı için Tıklayın
Altyapı yatırımları CEO'ların merceğinde
Devamı için Tıklayın
Pazarlama yöneticilerine özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli Girişimciye New York'a gitmek için son şans
Devamı için Tıklayın
Girişimcilere özel davet
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en iyi işverenleri
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Çanakkale'de
Devamı için Tıklayın
KOBİ'ler Ankara'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üretim merkezi olmak istiyor
Devamı için Tıklayın
Canlılık bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Konsolidasyon öngörülüyor
Devamı için Tıklayın
İç satışta atak bekleniyor
Devamı için Tıklayın
Katma değerli ürünlerin payı artacak
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023'te ege konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci Kulübü Hoffman'ı ağırladı
Devamı için Tıklayın
Ali Babacan CEO'larla buluştu
Devamı için Tıklayın
Capital Liderleri zirvede toplandı
Devamı için Tıklayın
Atlas'a Piri Reis'li 20. yıl kutlaması
Devamı için Tıklayın
Yılın İş İnsanları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Beğenilenlerin müthiş gecesi
Devamı için Tıklayın
Ceo Club "Başkanı" ağırladı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ta kadın farkı
Devamı için Tıklayın
Filo Yöneticileri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Girişimciye özel kulüp
Devamı için Tıklayın
Herkes 'zirve'de
Devamı için Tıklayın
Emlakta en iyiler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun devleri ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
İzmir'in gurur gecesi
Devamı için Tıklayın
Yönetim Kurullarının yarını
Devamı için Tıklayın
Cannes Lions 60 yaşında
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'ta ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü'nden" büyük davet
Devamı için Tıklayın
Avrupa'da Türkiye'yi temsil edecekler
Devamı için Tıklayın
En büyükler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yolculuk
Devamı için Tıklayın
Küresel devler "Zirvede" buluştu
Devamı için Tıklayın
“Girişimci Kulübü” sizleri bekliyor
Devamı için Tıklayın
CEO Ajanda 2013
Devamı için Tıklayın
CEO Club bankacıları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Malatya'ya konuk oldu
Devamı için Tıklayın
İnşaat 2023 Antalya'da başladı
Devamı için Tıklayın
Türkiye’nin En İyi İşverenleri 2013 araştırması tanıtı
Devamı için Tıklayın
"Girişimci Kulübü"nden büyük davet
Devamı için Tıklayın
Aile şirketleri için kaçırılmayacak program
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimcilerin bundan sonra da yanındayız
Devamı için Tıklayın
İnovasyon zirvesi
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler
Devamı için Tıklayın
Reklam dünyası Cannes'da buluştu
Devamı için Tıklayın
Üniversiteli girişimciler New York için yarışacak
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları Yarışması heyecanı başladı
Devamı için Tıklayın
CEO'lardan müzik şöleni
Devamı için Tıklayın
CEO'ların golf tatili
Devamı için Tıklayın
Kadın girişimciler ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO Club'ın son konuğu
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
TMME ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de son etap
Devamı için Tıklayın
Trump Towers Mall'a görkemli açılış
Devamı için Tıklayın
Ekonominin zirvesi Uludağ'da buluştu
Devamı için Tıklayın
En iyi filo yöneticileri ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
Sorumluluğa yeni bakış
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler devam ediyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun yıldızları
Devamı için Tıklayın
"İzmir'e yön verenler" ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Genç Aslanlar için geri sayım başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışması başlıyor!
Devamı için Tıklayın
En başarılı emlak yatırımları
Devamı için Tıklayın
Ekonominin geleceği masaya yatırıldı
Devamı için Tıklayın
CFO'lar dış kaynağı konuştu
Devamı için Tıklayın
Türkiye'nin en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
"Anadolu500" Ödülleri sahiplerini buldu
Devamı için Tıklayın
Girişimci gençler yarıştı
Devamı için Tıklayın
Trabzon'da "Biz bize sohbetler"
Devamı için Tıklayın
Kadın liderler ekonomiyi değerlendirdi
Devamı için Tıklayın
VOB şampiyonları ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
CEO club perakende devlerini ağırladı
Devamı için Tıklayın
Girişimcilik haftası çıtayı yükseltti
Devamı için Tıklayın
Yarının yönetim kurulu üyeleri için workshop
Devamı için Tıklayın
Sürdürülebilir şehir yolculuğu
Devamı için Tıklayın
İzmir'e yatırım sözü
Devamı için Tıklayın
Biz bize sohbetler Eskişehir'de gerçekleşti
Devamı için Tıklayın
Yarışma sanal VOB piyasası gerçek
Devamı için Tıklayın
Bu kez üniversiteli girişimciler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
CEO'lar sahnede
Devamı için Tıklayın
En başarılı turizmciler ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar buluştu
Devamı için Tıklayın
Tenis dünyasının gözü İstanbul'da
Devamı için Tıklayın
CEO'lar "Yeni normalde rekabeti"konuştu
Devamı için Tıklayın
Emlak Oscar'ı geliyor
Devamı için Tıklayın
Anadolu'nun en etkili iş insanları
Devamı için Tıklayın
Kobi'ler Antalya'da Ergun Özen'i ağırladı
Devamı için Tıklayın
En Beğenilenler ödüllerine kavuştu
Devamı için Tıklayın
"Yılın İş İnsanları"nın Ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları’nda 5. Durak Konya oldu
Devamı için Tıklayın
Global kobi Bursa’da toplandı
Devamı için Tıklayın
Hugo Boss'un CEO'sunu perakendeciler ağırladı
Devamı için Tıklayın
Anadolu'da marka yarışı başladı
Devamı için Tıklayın
Antep gelecek için toplandı
Devamı için Tıklayın
Başarıya Yürüyenler'de karar anı
Devamı için Tıklayın
CEO Club gelecek 10 yılı tartıştı
Devamı için Tıklayın
Anadolu Markaları yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Büyük yarışta finale doğru
Devamı için Tıklayın
Capital 500'ün ödül gecesi
Devamı için Tıklayın
Anadolu 500'ün en büyükleri ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
En etkili 50 iş insanı aranıyor
Devamı için Tıklayın
Chip en iyileri ödüllendirdi
Devamı için Tıklayın
Anadolu markaraları yarışması başladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler yarışıyor
Devamı için Tıklayın
Capital dev CEO'ları ağırladı
Devamı için Tıklayın
Başarıya yürüyenler başlıyor
Devamı için Tıklayın
'Ceo club'da enerji konuşuldu
Devamı için Tıklayın
Mango'nun yaratıcısından Ceo'lara tavsiyeler
Devamı için Tıklayın
Global kobi Gaziantep'teydi
Devamı için Tıklayın
CEO'lar Godiva'nın öyküsünü dinledi
Devamı için Tıklayın
İş dünyası sinemada buluştu
Devamı için Tıklayın
CEO'lar 'fazla mesai'ye kaldı
Devamı için Tıklayın
Perakendenin liderleri buluştu
Devamı için Tıklayın
Asım Kocabıyık'tan CEO'lara yönetim dersi.
Devamı için Tıklayın
KOBİ'lerin e-dönüşümü Adana'dan başlıyor!
Devamı için Tıklayın
Sanal VOB'da ödül töreni
Devamı için Tıklayın
CEO CLUB ÜYELERİ BAKANLA BULUŞTU
Devamı için Tıklayın
En başarılı “gençler” ödüllendirildi
Devamı için Tıklayın
“Yılın iş insanları” ödüllerini aldı
Devamı için Tıklayın
100. YIL HESAPLARI
Devamı için Tıklayın
GELECEĞİNİ EDUCATURK’LE KAZAN
Devamı için Tıklayın
YATINIZ İÇİN DE YER VAR
Devamı için Tıklayın
ROCK’N DARK YOLA ÇIKTI
Devamı için Tıklayın
GLOBAL KOBİ ERZiNCAN’DA TOPLANDI
Devamı için Tıklayın
ALİ TARAN’DAN, “VESTEL’İN ROBOTU ARÇELİK’İN ÇELİK’İNİ YENER” YORUMU!
Devamı için Tıklayın
Son dönemece girildi
Devamı için Tıklayın
Club'a davet
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ Kayseri'nin nabzını tuttu
Devamı için Tıklayın
“Konut almak için en iyi dönemdeyiz”
Devamı için Tıklayın
Kriz nedeniyle yönünü yurtdışına çevirdi
Devamı için Tıklayın
Global KOBİ platformu Denizli'deydi
Devamı için Tıklayın
İzmir buluşması umut verdi
Devamı için Tıklayın
Bizden haberdar olmak için.

E-posta adresiniz


Tam zamanında gelişme
Yeni bir işletmecilik yaklaşımı sayesinde Siemens'in gaz türbini uzmanları artık teslimat sürelerini ve üretim maliyetlerini düşürebiliyor.

Verimliliği ve kârlılığı nasıl artırmalı?
Kömür ve gaz ile çalışan enerji santrallerini modernleştirmenin getirileri arasında ilk akla gelenler arasında artan üretim, azalan salımlar...

Denge mi, kesinti mi?
Siemens'in yeni otomatik yük azaltma sistemi, enerji santrali arızalarında olası herhangi bir dengesizliği engellemek için ışık hızında devreye girebiliyor.