Capital'e abone olun.
20 SEKTÖRÜN DEĞER KARNESİ

20 sektörün değer karnesi

Capital’in 20 sektörü kapsayan araştırması, sektörlerin kat ettiği mesafeyi net biçimde ortaya koyuyor.

Son Güncelleme: 01.01.2014

Türkiye, özellikle son yıllarda katma değerli üretim konusunda önemli bir ivme kazandı. Kilo başı ihracat değeri 10 yılda ikiye katlanarak 1,58 dolara yükseldi. Ama 2023’ün 500 milyar dolarlık ihracat hedefini tutturmak için çok daha fazla çaba sarf etmek ve bu rakamı 3 dolara çıkarmak gerekiyor.

Zaten tüm stratejiler de buna göre kurgulanıyor. Tek çare ise AR-GE ve teknolojiye yönelmek. Peki hangi sektör bu konuda daha başarılı? Hangilerinin gidecek yolu var? İşte mobilyadan hazır giyime, otomotivden deriye kadar 20 sektörün 10 yıllık katma değer karnesi ve değerlenme stratejileri.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Son 10 yıl dünya ekonomisi için çok önemli kınlmalara sahne oldu. 2005’te Çin’e uygulanan kotaların kalkması, global dış ticaretteki dengeleri bir anda değiştirdi. Artık birçok ülke için “düz ürün’de rekabet J etmek anlamını yitirmiş durumda. Yani yeni dünyada var olmanın tek yolu katma değerli üretimden geçiyor.

Bu durum, hazır giyimden çimentoya, demir çelikten otomotive kadar tüm sektörleri yakından ilgilendiriyor. O nedenle sektör bağımsız tüm şirketlerin hedefi daha değerli üretime odaklanmak. Zaten Türkiye’nin yol haritası da böyle çizildi. Ekonomi Bakanlığı’nın vizyonu, yeni teşvik yasası, Turquality programı hep “daha değerli” olmak adına ortaya kondu.

Peki şimdiye kadar nasıl bir yol alındı? Aslında rakamlar umut veriyor. Bugün Türkiye’nin kilo başı ihracat değeri 1,58 dolar seviyesinde. Son 10 yılda iki katına varan bir değerlenme dikkati çekiyor. Uzmanlara göre bu iyi bir performans. Ama yeterli değil. Çünkü, 500 milyar doları aşan 2023 hedeflerine ulaşmak için 3 dolar seviyesine çıkılması, bir başka deyişle yeni bir “sıçrama” yapılması gerekiyor. Bu da ancak daha yoğun AR-GE ve inovasyon çalışmalarıyla mümkün olabilecek.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler: üretim,AR-GE,ihracat,katma değer,strateji,Kâr

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER