Capital'e abone olun.
EN HASSAS HANGİSİ?

En hassas hangisi?

Konut, otomobil, beyaz eşya, tütün ürünleri, fiyat hassasiyetinin en yüksek olduğu alanlar. Bu kategorilerdeki 10 puanlık değişim, satışları 20-50 puan etkiliyor.

Son Güncelleme: 01.05.2014

Yüzde 10’luk bir fiyat artışı, talebi yüzde kaç etkiler? Soru basit ama yanıtlar çok çeşitli. Bazı sektörlerde bu oranda bir fiyat değişiminin talebe yansıması yüzde 50’yi bile bulabiliyor. Konut gibi...

Bazılarında ise yüzde 10-15’lik oynamalar, tüketiciyi etkilemiyor bile... Yapılan araştırmalar, tüketicinin fiyat duyarlılığının sektörlere, hatta kategorilere göre değiştiğini gösteriyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Konut, otomobil, beyaz eşya, tütün ürünleri, fiyat hassasiyetinin en yüksek olduğu alanlar. Bu kategorilerdeki 10 puanlık değişim, satışları 20-50 puan etkiliyor. Hızlı tüketim ürünleri tüketicisi ise bedel olarak düşük olsa da sık alımlar nedeniyle fiyatları sıkı biçimde takip ediyor.

GSM ve gıda ise fiyat duyarlılığının en düşük olduğu alanlar. Otomotiv sektöründe yüzde 1'lik fiyat artışı, talebi 2-3 puan azaltıyor. Aynı şekilde yüzde 1’lik fiyat indirimi de talebi yine 2-3 puan artırıyor. Dolayısıyla örneğin yüzde 3’lük bir ÖTV artışı, pazardaki talebin yüzde 6-9 oranında düşmesine neden oluyor.

Hesap net. O yüzden bizim gibi sektörlerde fiyatlama çok kritik.” Bu sözler,Otokoç Genel Müdürü  Görgün Özdemir’e ait.

Özdemir’in paylaştığı veriler ise ODD’nin (Otomotiv Distribütörleri Derneği) yaptığı özel bir çalışmadan. Rakamlar, otomotivdeki fiyat-talep ilişkisini net biçimde ortaya koyuyor.  

Etiketler: fiyat,beyaz eşya,Otomotiv,Tüketici

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER