Capital'e abone olun.
LÜKSE TALEP HİÇ AZALMAZ

Lükse talep hiç azalmaz

"Türkiye'de lüks talebi artıyor. Bizden sonra çok sayıda rakibimiz Türkiye pazarına girdi.

Son Güncelleme: 01.02.2011


Jouis Vuitton, 157 yıldır en zenginlerin sahip olmak istediği ürünleri satıyor. Eskiden olduğu gibi bugün de lüks pazarının lideri. Son 20 yıldır rakiplerinin aksine çift haneli büyümesini sürdürüyor. 2010'un ilk 9 ayında cirosu 14,9 milyar Euro oldu. 2009'un aynı dönemine göre yüzde 20 büyüdü. Yılın tamamını ise 30 milyar Euro'yla kapattığı tahmin ediliyor.Başarısının temelinde basit ve kesinlikle taviz verilmeyen stratejiler var. Hala ilk günkü logosunu kullanıyor. Hiçbir zaman indirim yapmıyor. Outlet'i yok. Bayilik vermiyor. Dünyanın neresinde olursa olsun mağazasını kendi açıyor. Ürünlerini kendi üretiyor. Başkasına yaptırmıyor.Markanın lüks pazarında hep bir adım önde olmasını ve geleneklerinden asla taviz verilmemesini sağlayan isim ise markanın 22 yıllık CEO'su Yves Carcelle. Carcalle, aynı zamanda Louis Vuitton'un içinde bulunduğu LVMH/Moet Hennessy Grubu'nun patronu Bernard Arnault'nun sağ kolu. Dünyanın en büyük lüks grubunun stratejisinin belirlenmesinde Donna Karan, Fendi gibi ünlü markaların satın alınmasında, yeni tasarımcılarla işbirliğinde rolü büyük.
Louis Vuitton'un 96 yılında Türkiye pazarına girişine öncülük eden Carcelle, 15 yıl önce Nişantaşı'ndaki ilk mağazanın yerini dekendisi seçmiş. Türkiye'de lüks tüketim talebinin artmasından memnun olduğunu söyleyen Carcelle, "Türkiye faaliyet gösterdiğimiz 65 ülke arasında 20'nci sırada. 15 yıl öncesiyle bugün arasında çok büyük fark var. Lüks insanları daha fazla cezbediyor" diyor. Carcelle'in sevindiren en önemli gelişme ise Türkiye'de lükse olan ilginin artmasıyla dünyaca ünlü birçok markanın pazara girmesi.
"Lüks talebi hiçbir zaman azalmaz" diyen Yves Carcelle, dünya lüks pazarını ve Louis Vuitton'un 156 yıllık başarısının sırrını anlattı:

"20 YILDIR DÜZENLİ BÜYÜYORUZ"
Lüks tüketimine iki açıdan bakmak gerekiyor. Öncelikle kısa vadede baktığınızda lüks pazarında krizle birlikte son birkaç yılda kapanmalar, iflaslar yaşandı. Ancak küresel olarak baktığınızda dünyada lüks ürünlere olan talep artıyor. Eskiye göre daha fazla sayıda ülke ve insan lüks ürün satın almak istiyor.
Sadece Avrupa ve Amerika'da değil, dünyanın birçok ülkesinde lüks, insanları kendine çekiyor. Onları cezbediyor. Bu açıdan baktığımızda lüks sektörü her yıl biraz daha büyüyor. Gelecekte de Louis Vuitton olarak lüks tüketimin büyüyeceğini öngörüyoruz.Önümüzdeki dönemde de lüks tüketim bütün dünyada her yıl en az yüzde 5 büyümeye devam edecek. Lüks ürünlerdeki büyüme diğer tüm tüketimlerin üzerinde olacak. Bizden örnek vermek gerekirse son 20 yılda her yıl çift haneli büyüme rakamları gerçekleştirdik. Dolayısıyla dünyada lüks tüketiminin kesinlikle azalmayacağını, aksine artacağını tahmin ediyoruz.

ESKİ MARKALAR ŞANSLI
Lüks bir obje satın aldığınızda büyük oranda markaya, onun tarihine, moda evinin geçmişine para ödersiniz. Dolayısıyla lüks pazarında 19'uncu yüzyılda doğan bir markayla yeni yaratılan arasında büyük fark var. Lüks tüketimde tarihi, geçmişi olan markalar diğerlerine göre daha avantajlı. Bu da aslında Fransız lüks sektörünün bir büyüsü.2008 ve 2009'da yaşadığımız ekonomik sıkıntı da bunu doğruladı. Müşteriler daha seçici oldu. Kriz döneminde ilginç olan lüksün ölümsüz, vazgeçilmez değerlerini yansıtan, onunla bütünleşmiş markaların büyümeye devam etmesi oldu. Diğerleri ise krizle birlikte pazardan silindi. Bu dönemde çok sayıda lüks marka battı veya kapandı.Biz de krizin en derin hissedildiği 2009'da çift haneli büyüme rakamlarını yakaladık.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER