Capital'e abone olun.
MÜŞTERİ ZENGİNİ REKLAM AJANSLARI

Müşteri Zengini Reklam Ajansları

Hem ajansların performansını sergilemek hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladık.

Son Güncelleme: 01.10.2005

Bütün dünyada ajans büyüklüklerini ortaya koyan iki önemli gösterge var; Ciro ve müşteri sayıları… Ancak, Türkiye’de uzun süredir reklam ajanslarının ciroları açıklanmıyor. Bu nedenle sektördeki büyüklüğü, liderlik sıralamasını ortaya koyan tek alternatif olarak müşteri sayısı kalıyor.

Capital, hem ajansların performansını sergilemek  hem de sektördeki son gelişmeleri yansıtmak açısından “Müşteri sayılarına” odaklanan özel bir araştırma hazırladı. Türkiye’de Reklamcılar Derneği 2001 yılına dek reklam ajanslarının cirolarını açıklardı. Bu liste bir anlamda ajansların büyüklüğünü gösteren bir lig olarak algılanırdı.

Sektördeki inişler çıkışlar, kaybedilen müşterilerin ajansların cirosuna nasıl yansıdığı bu tablodan takip edilebilirdi. Ancak, 2001 yılında ajanslar hep birlikte ciro açıklamama kararı aldı.

Dolayısıyla, reklam ajanslarının büyüklüklerinin tek göstergesi müşterileri oldu. Bu nedenle sektörde hangi ajansların en büyük reklamverenlerle çalıştığını yakından takip ediliyor.

Reklamcılık sektöründe hangi ajansın portföyünde kaç müşteri bulunduğu en çok merak edilen konuların başında geliyor. Son 4 yıldır ise Türkiye’de reklam ajanslarının müşteri sayıları ve çalıştıkları en büyük reklamverenlerle ilgili hiçbir bilgi yayınlanmadı. Reklamcılar Derneği ve Reklamcılık Vakfı’nın da bu yönde çalışması olmadı.

Bu nedenle reklam ajanslarının müşteri sayılarını, bu müşteriler arasında en büyük reklamverenlerin kimler olduğunu ortaya koyan bir araştırma hazırladık. Araştırmayı yaparken, ilk olarak reklam ajanslarının portföylerinde kaç müşteri olduğunu öğrendik. Ardından da, bu müşterilerden kaçının Türkiye’nin en büyük 25 reklamvereni arasında yer aldığını saptadık.

Pars McCann ilk sırada

Şu anda en fazla müşterisi olan ajans Pars McCann Erickson. Ajansın toplam müşteri sayısı 30’e ulaşmış durumda. Türkiye’nin en büyük 25 reklamvereni arasında yer alan Coca-Cola ve Nestle bu ajansla çalışıyor. Ayrıca yine ilk 25’te olan Unilever’in dondurma grubu Algida da ajansın müşterisi.   


Etiketler: müşteri,reklam,reklam ajansı,müşteri

Gerçekten de çok güzel bir yazı olmuş her şeyi anlatmışsınız sektörde olan bitenleri işlerin işleyişini. Bir reklam ajansının müşteri pörtföy sayısı önemi, portfoyunda ki şirketlerin büyüklüğünün önemi. Önemli olan bir reklam ajansının müşteri porfoyunda ki sayısının az olup çok sayılı portföyü olan ajanslar aynı miktarda kazanması ve büyük markalarla çalışması şirketin bilançosu bunlar önemli faktörler olduğunu bu sitede okuduk. Avrupa ve amerika da bu sektörün işleyişi farklı oralarda müşteri portfoyu çokluğu önemi var bir de oralarda sistem var. Fakat türkiye' de farklı işliyor başkan cem topçuoğlunun dediği gibi TBWA-İstanbul Ajans Başkanı Cem Topçuoğlu, reklam ajanslarının müşteri sayısının ajansın büyüklüğü ile her zaman doğru orantılı olmadığını söylüyor. Bir ajansın birkaç büyük müşterisi olabileceğini ve bunun da o ajansı ciro sıralamasında yukarılarda gösterebileceğini belirten Topçuoğlu, “Öte yandan başka bir ajans daha küçük bütçeli 15 - 20 müşteriyle de ciro sıralamasında üst sıralarda yer alabilir” diyor. Bir de şunun önemi de vardır sanırım bir reklam ajansı kurulurken kurun kişinin aynı zamanda da büyük miktarlara sahip olması. Bilanço' da ve müşteri porfoyunu etki eder. Yani nasıl yönlendirileceğine karar verirsin.

Umut Hortoğlu tarafından 22.4.2015 17:50:20 tarihinde yazıldı.

neden reklamcıların çoğu genelde ünlü insanları davet ediyor onlara kazandırıyor, bırakın birazda ünlü olmayan paraya ihtiyacı olan normal vatandaş kazansın.. biraz yurdun insanını düşünün,ünlüler zaten zengin,ve hergün onları görmekten zaten bıktık..

Reyhan Gülhisar tarafından 23.2.2015 11:11:40 tarihinde yazıldı.

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER