Capital'e abone olun.
MÜTHİŞ BÜYÜME

Müthiş büyüme

Online perakende pazarının hacmi 2010'da 2009'a göre yüzde 50 büyüyerek 15 milyar liraya yükseldi

Son Güncelleme: 01.01.2011



İnternetin ciddi anlamda sıkıntı yaşadığı bir dönemdi. Büyük holdingler internetten birer ikişer çıkıyordu. Önemli yatırımlar batmıştı. Ancak parayı doğru kullanabildiğiniz takdirde internet üzerinden yapabileceğiniz şey o kadar fazlaydı ki… Yemeksepeti.com’da biz parayı doğru kullandık. Önceleri yaptığımız işe kimse bakmadı, büyük holdingler kendi işleriyle meşguldü. Yemek satan bir sitenin varlığı ve büyümesi onların dikkatini çekmedi. İlk rakibimiz 2003’te geldi. Ama artık çok geçti…” Bu sözler, yemeksepeti.com’un kurucusu Nevzat Aydın’a ait. 2001 yılında 80 bin dolar sermayeyle yemeksepeti. com’u kuran Aydın’ın şirketinin cirosu bugün 110 milyon dolar.
Krizin en yoğun yaşandığı 2009’da yüzde 50, geçen yıl yüzde 40 büyüdü. Sadece o değil, 10 yıl önce kurulan Sahibinden.com yüzde 2.394’lük büyüme oranıyla Deloitte’un en hızlı büyüyen 500 Türk teknoloji şirketi arasında 3’üncü sırada. Gittigidiyor.com’un büyüme hızı yüzde 953.e-bebek, 2010’da mağazalarından sattığı ürünlerin yarısı kadarını internet sitesi üzerinden gerçekleştirdi. Hepsiburada.com, 261 milyon liralık cirosuyla 500 büyük şirket arasına girecek başarıya ulaştı.Şimdi sıra yabancı yatırımcılarda. Alman Otto’dan Amerikalı Groupon’a kadar dünyanın en büyük e-perakende devleri Türkiye pazarında kıyasıya rekabet ediyor. Pek çoğu yüzde 50’nin üzerinde büyüyen pazara girmek için araştırma yapıyor. Hepsinin ortak hedefi Türkiye’deki 32 milyon internet kullanıcısına daha fazla para harcatmak.,


6 YILDA 40 KAT BÜYÜDÜ
Dünyada 1 milyardan fazla kişi internetten alışveriş yapıyor. En fazla internetten alışveriş yapılan ülke Güney Kore. İnternet kullanıcılarının yüzde 99’u online alışveriş yapıyor. Güney Kore’yi İngiltere, Almanya ve Japonya izliyor. ABD, 240 milyar dolarlık elektronik perakende pazarıyla, 5’inci ülke. Türkiye ise 32 milyon internet kullanıcısıyla dünyada 12’nci, Avrupa’da da 4’üncü sırada. Perakende satışların yaklaşık yüzde 2’si internet üzerinden yapılıyor. Her 10 kişiden 2’sinin, yaklaşık 6 milyon kişinin internetten alışveriş yaptığı tahmin ediliyor. Sektörün büyüklüğüyle ilgili Bankalararası Kart Merkezi’nin (BKM) verileri dikkate alınıyor.

Tüm sanal pos işlemlerini dikkate alan BKM’ye göre 2003’te 262milyon lira olan e-ticaret pazarının büyüklüğü 2009’da 10,2 milyar liraya yükseldi, yani 6 yıl içinde 40 kat büyüdü. 2010’un ilk 10 ayında ise pazarın cirosu 12,5 milyar lira oldu. Yılın tamamında 15 milyar liralık büyüklüğe ulaşalacağı tahmin ediliyor. Uçak bileti satışları, online sigorta işlemleri de bu rakama dahil. Büyüme kredi kartlarından da görülüyor. Bankalararası Kart Merkezi’ne BKM’nin verilerine göre 2009’da kredi kartıyla yapılan her 100 liralık harcamanın yaklaşık 5 lirası internetteki sanal mağazalarda harcanırken 2010’da bu oran 7 liraya yükseldi.  

  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER