Capital'e abone olun.
NEREYE KADAR?

Nereye kadar?

Hazır giyimden, beyaz eşyaya, teknolojiden gıdaya çok sayıda sektör neredeyse yılın her günü indirim yaparak satış gerçekleştirmeye çalışıyor.

Son Güncelleme: 01.06.2014

ABD’de oranı sektörden sektöre değişmekle birlikte satışların yüzde 40-45’i indirim dönemlerinde gerçekleşiyor. Bu durum da “indirim ateşi” olarak adlandırılıyor. Türkiye’de ise bu ateş daha da yüksek seviyelerde. Sektör uzmanlarına göre turizmde bu oran yüzde 50’ye, hazır giyimde yüzde 70’e, teknolojide ise yüzde 80’e ulaşmış durumda.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Her ne kadar şirketler, bu tablonun kârlılıklarını olumsuz etkilediğini ve tüketicinin fiyatlara güvenini sarstığını belirtseler de indirimde normale dönüşün hiç kolay olmayacağını düşünüyorlar. Gerekçe olarak da ülkenin ekonomik, siyasi ve sosyo-ekonomik çalkantılı yapısını gösteriyorlar.“Çok değil, 10 yıl önce perakendeciler, stoklarının sadece yüzde 15-20’sini indirimli satıyordu.

Şimdi bu oran sektörüne göre değişmekle birlikte yüzde 40-45 gibi önemli düzeylere ulaştı.” Bu sözler “Bargain Fever” (İndirim Ateşi) adlı kitabında ABD’deki indirimli satış furyasını inceleyen gazeteci ve perakende uzmanı Mark Elwood’a ait. Yazar, yeni dönemde indirim kampanyalarının istisna değil, “norm” haline gelmeye başladığına dikkat çekiyor.

Hatta Amerikalıların yüzde 70’inin indirimleri “absürd” bulduğunu ifade ediyor ve hemen arkasından da ekliyor: “Şimdi tüketiciler şirketlerden daha fazlasını bekliyor.” Aslına bakılırsa indirim ateşi sadece Amerika’yı değil, son yıllarda Türkiye’yi de ciddi şekilde sarmış durumda.

Hazır giyimden, beyaz eşyaya, teknolojiden gıdaya çok sayıda sektör neredeyse yılın her günü indirim yaparak satış gerçekleştirmeye çalışıyor. Zaman zaman hükümetin de gündemine gelen, hatta çeşitli regülasyonlarla düzenlenmesi hedeflenen indirimler, iş dünyasında sorun olmaya devam ediyor.

AYD (Alışveriş Yatırımcıları Derneği) Başkanı Hulusi Belgü, AVM’ler bünyesinde yer alan perakendecilerin, sezon sonu indirim günleri dışında da çeşitli nedenlerle tüketici lehine kampanya düzenlediğini söylüyor.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

  • Etiketler: hazır giyim,sektörler,indirim,Satış,giyim,Tüketici

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER