Capital'e abone olun.
ONLİNE İTİBAR YÖNETİMİ

Online itibar yönetimi

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yönetimini ve odaklandıkları dijital itibar yönetimini konuştuk

Son Güncelleme: 01.07.2012

Sosyal medyada 1 milyon takipçiye ulaşan Akbank, dijital itibar yönetimi birimi ile tüm sanal dünyada markalarını takip ediyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Dijital itibar yönetimi birimimiz Akbank markasının ve diğer alt markalarımızın dijital mecralarındaki imajından ve itibarından sorumlu"diyor ve ekliyor: "İçinde bulunduğumuz iletişim çağında internet ve sosyal medyadaki algımıza ve itibarımıza geleneksel mecralardaki kadar büyük önem veriyoruz. Dijital iletişim, her şirketin gündeminde. Bu alanda önde olanlar ise önemli rekabet avantajı sağlıyor. Akbank da bu alanda yaptığı çalışmalarla dikkat çeken kurumlardan. 3 yıl içinde sosyal medyada 1 milyon takipçiye ulaşan banka, sosyal medyadaki başarılı kampanyaları sayesinde Avrupa’da Global Finance tarafından verilen “Sosyal medyada en iyi banka” ödülünü kazandı. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının 35 milyon kişiye ulaşması ve sosyal medyadaki trendlerin değişmesinin ardından 2 yıl önce kurumsal iletişim bölümü içinde yer alan dijital iletişim grubu altında bu gruba bağlı olarak çalışan bir dijital itibar yönetim birim kurduklarını söylüyor. Sosyal medyayı en aktif kullanan dünyadaki ilk 3 finans kurumu arasında olduklarını belirten Göllü, “Bugün marka algısı için geleneksel iletişim kanalları kadar önem taşıyan dijital medyanın etkisi her geçen gün artmaya devam ediyor. Dijital itibar yönetimi sayesinde internet ve sosyal mecralardaki itibarımızı gözetmeyi ve markalarımız hakkında pozitif konuşulma oranlarını daha artırmayı hedefliyoruz” diyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile sosyal medya yönetimini ve odaklandıkları dijital itibar yönetimini konuştuk:

Capital: Sosyal medya ve internette iletişim faaliyetlerini bankada hangi birim yönetiyor?
- Dijital pazarlama ve iletişim faaliyetlerini banka içinde kurumsal iletişim bölümü ve alternatif dağıtım kanalları birlikte yürütüyor. 3 yıl önce dijital iletişim projelerini tek çatı altında toplamak amacıyla kurumsal iletişim bölümü içinde dijital iletişim grubunu kurduk. Başta işe dijital reklam ve planlama olarak başladık. Türkiye’deki internet kullanıcı sayısının 35 milyona ulaşması ve sosyal medyadaki trendlerin değişmesiyle birlikte 2 yıl önce bu bölüme, dijital itibar yönetimi birimini de ekledik.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER