Capital'e abone olun.
ÜRETİM CEPHESİNDE NELER OLUYOR?

Üretim cephesinde neler oluyor?

üretim cephesinin önemli oyuncularından sektörlerin üretimdeki yol haritasına ve bu alandaki büyüme potansiyeline dair ipuçları...

Son Güncelleme: 01.06.2012


Mustafa Boydak, Abdulkadir Konukoğlu, İzzet Karaca, Mehmet Pekarun, İdil Yiğitbaşı ve Ziya Altunyaldız... Bu isimlerin her biri Türk üretim sektörünün önemli aktörleri. Herkes büyümenin yönünü merak ederken bu isimler üretime dikkat çekiyor. En önemlisi Türkiye’nin bu alandaki potansiyeline işaret ediyorlar. Sektöründe Türkiye’nin bu anlamda bölgesel güç olacağını düşünenler de var, sektörlerdeki üretim potansiyelinin yaratacağı avantajlara dikkat çekenler de. İşte üretim cephesinin önemli oyuncularından sektörlerin üretimdeki yol haritasına ve bu alandaki büyüme potansiyeline dair ipuçları.

İDİL YİĞİTBAŞI/ YAŞAR HOLDİNG
“GIDADA BÖLGESEL POTANSİYEL YÜKSEK”
ÜRETİM KONUSUNDA ÖNEMLİ SANAYİ KURULUŞLARINDAN BİRİYİZ.

1954 yılında DYO ile sanayi yolculuğuna başladık. Boya sektörünün üretim konusunda ilk kuruluşunu Türkiye’ye kazandırdık. Daha sonra gıda sektörüne girdik. Türkiye’ye ilkleri kazandırdık. Sanayi şirketlerinde yaratılan bir istihdam, diğer sektörlerde 8 istihdam alanı oluşturuyor. 6  bin 700 çalışanımızla 500 bin kişiye ulaşan bir istihdam alanı oluşturuyoruz. Güçlü markalarımızla dünyada yer edinmeye çalışıyoruz. Turquality programı Türkiye’nin dünyada 10 tane global marka yaratması adına düzenlenen bir program ve biz bu programda Pınar, DYO ve Dewilux markalarımızla yer alıyoruz. Bir markanın dünyada belli bir yere gelebilmesi için öncelikle kendi ülkesinde bir güce sahip olması gerekiyor. Bu konuda Türkiye’de bir bilgi birikimi oluştu ve Türk markaları dünyada bir yerlere gelebilecek bilgiye ve tecrübeye sahip.

“Katma değerli işler yapılabilir"

İçecek ve gıda sektöründe Avrupa ülkelerine kıyasla 14 milyar dolarlık çok düşük bir hacmimiz var. Dünyada hammadde konusunda rekabetçi maliyetlere sahip olabilmek çok önemli bir konu. Türkiye OECD raporuna göre tahıl konusunda 7’nci sırada. Ancak tahıl ürünleri çok fazla katma değerli değil. Dünyada gelir düzeyinin artmasıyla proteinli ürünlere kayma olacağı varsayılıyor ki bu da Türkiye’de et ve süt ürünlerinde çok fazla katma değerli işler yapılabileceğinin bir göstergesi aslında. Tarım ihracı konusunda Türkiye’nin olduğu konumu yeterli görmüyoruz. Biz, sanayicilerin yapacağı çalışmalarla, Türkiye’nin durumunu yukarılara taşımayı planlıyoruz. Bölgesel marka olma konusundaysa Türkiye markalarının çok fazla potansiyeli var. Gıda sektöründe de boya sektöründe de Kuzey Afrika, Türk Cumhuriyetleri, Körfez ülkeleri ve Ortadoğu potansiyel büyüme alanları. Farklılaşmış ürünlerimizle ve kalitemizle, o bölgelerin tüketicilerinin damak tatlarına göre ürünler geliştirerek burada çok önemli bir yer alabiliriz.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER