Capital'e abone olun.
YARATICI FİKİRLER GELİŞTİRİYORUZ

Yaratıcı fikirler geliştiriyoruz

Bülent Özükan’la CRM alanında yaptıkları çalışmaları ve elde ettikleri sonuçları konuştuk.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Boyut Yayıncılık, sektöründe CRM alanında yaptığı çalışmalarla ön planda şirketlerden biri.... Boyut Yayıncılık Genel Yönetmeni Bülent Özükan, uygulamada olan CRM sistemleri sayesinde 1,5 milyona yakın müşterinin datasını tutabildiklerini söylüyor. Bu müşterilere özel çözüm ve hizmetler ürettiklerine dikkat çekiyor ve “bu sistem sayesinde yaratıcı satış fikirlerini çok kısa sürede uygulamaya sokabiliyoruz” diye konuşuyor.

üşteriyi anlamak uzun zamandır şirketlerin gündeminde. Bu konuda yapılan çalışmalar ise teknolojinin gelişmesine paralel olarak oldukça çeşitlenmiş durumda. Öyle ki artık müşterinin kendisi dışında ailesindeki bireyleri bile takip etmek mümkün. Boyut Yayıncılık’ın Microsoft Dynamics üzerinden geliştirdiği ve 1,5 milyona yakın kültür ürünü tüketicisiyle temas kurmasını sağlayan yazılım da şirketin bu türden hizmetler sunmasına olanak sağlıyor. Boyut Yayıncılık Genel Yönetmeni Bülent Özükan, 1,5 milyon dataya dahil ettikleri müşterilerinin 400 binin üzerindeki çocuklarını da özenle takip ettiklerini söylüyor. “Anneler, müşterilerimizin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Yaklaşık 330 bin anne olduğunu bildiğimiz, çocuklarının yaş ve ilgi alanlarını bildiğimiz kadın müşterimiz var” diye konuşuyor. Mevcut CRM yazılımları sayesinde müşterileri olan annelerin çocuklarına yaşlarına, eğitimine ve ilgi alanlarına yönelik kitaplar, kültür ürünleri önerdiklerine dikkat çekiyor.nBülent Özükan’la CRM alanında yaptıkları çalışmaları ve elde ettikleri sonuçları konuştuk: CRM yatımlarını öncelikli olarak GSM operatörleri, bankalar ve büyük sanayi kuruluşları gerçekleştiriyor. Ancak gördüğümüz kadarıyla Boyut özel bir alanda önemli bir CRM başarısı gerçekleştirmiş gibi görünüyor.

Nasıl başladı?

Microsoft Dynamics üzerine özel yazılımla geliştirilmiş en ileri CRM yazılımlarından birine sahibiz. 11 yıldır özenle geliştirdiğimiz müşteri veri tabanımızdaki 1,5 milyona yakın kültür ürünleri tüketicisiyle temas halindeyiz. 2000’li yılların başlarında periyodik yayınlarımız çok büyük talep görüyordu. Bu abonelerimizin elimizdeki diğer yayın projelerimize de ilgi göstereceklerinden emindim. Bu yöntem büyük reklam kampanyalarından çok daha etkili ve masrafsız oldu. Hiç tanıtım yapmadan bir sonraki ürünümüzden 200 bin adet sattık.

Müşterilerinizin profilinden bahseder misiniz?
Müşterilerimizin tamamı Boyut’tan en az bir kültür ürünü almış bireylerden oluşuyor. Bizimle teması olmayan potansiyel kişilere sistemimizde çok az yer veriyoruz. 200 kişilik bir satış örgütümüz var. Her biri, CRM uygulamalarını başarıyla gerçekleştiriyor. Bir buçuk milyon dataya dahil ettiğimiz müşterilerimizin 400 binin üzerindeki çocuklarını özenle takip ediyoruz. Anneler, müşterilerimizin önemli bir bölümünü oluşturuyor. Yaklaşık 330 bin anne olduğunu bildiğimiz, çocuklarının yaş ve ilgi alanlarını bildiğimiz kadın müşterimiz var. Çocuklarının yaşına, eğitimine ve ilgi alanlarına yönelik kitaplar, kültür ürünleri öneriyoruz ve büyük ilgi gösteriyorlar.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER