Capital'e abone olun.
YARININ REKABETİ NASIL OLACAK?

Yarının rekabeti nasıl olacak?

Ekonominin gelişiminde kritik rol oynayan konut, AVM, medya, ulaşım ve faktoringin bugününü ve geleceğini sektörünün önemli isimleri anlattı.

Son Güncelleme: 01.06.2012

Konut sektörü nereye gidiyor? AVM’ler perakendenin gelişiminde nasıl bir rol oynuyor? Sosyal medya ve internet, medya sektörünü nasıl şekillendiriyor?

Türkiye’nin büyümesinde lojistik sektörüne düşen görevler neler? Türkiye ekonomisinin gelişiminde kritik rol oynayan konut, AVM, medya, ulaşım ve faktoringin bugününü ve geleceğini sektörünün önemli isimleri anlattı. İşte Vuslat Doğan Sabancı, Aziz Torun, Ali Ağaoğlu, Avni Çelik, Lucien Arkas ve Zafer Ataman’ın değerlendirmeleri...

“MEDYANIN GELECEGİ MARKA OLMAKTIR”
Hürriyet Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Vuslat Doğan Sabancı, medyanın geleceğine yönelik tahminlerini şöyle aktarıyor:
“Medyanın geleceği nerededir sorusunu kime sorarsanız sorun cevabı direkt internet oluyor. Bu cevabın içini doldurmak lazım. İnternet yayıncılığında başarılı olanlarla başarısız olanların neler yaptığına çok iyi bakmalıyız. Başarılı ve yaratıcı bir fikriniz varsa internette başarılı olma olasılığınız yüksek. Giriş sermayesi de çok fazla değil. Girişin kolay olduğu, dağıtım kanallarının herkese açık olduğu, fakat sürdürülebilir kalıcılığı elde etmenin zor olduğu bir işkolu. İlerleyen aşamalarda ise pazarlama faaliyetlerinin, markayı kalıcı kılmanın maliyetleri çok yükseliyor. Türkiye dahil 9 ülkede internet yayıncılığı yapıyoruz. Özellikle Doğu Avrupa’da, fikrin dahi olsa pazarlama yatırımı çok yoğun bir şekilde yapılmalı. Dolayısıyla gereken yatırımın yönü ve şekli değişiyor. Medyanın geleceğini medyada aramak, öncelikli konu olmuyor böylelikle. İnternet ve teknoloji medya için bazı değişiklikler getirdi. Her ikisi de mecralar arasındaki kalın duvarları yıktı. Televizyon, gazete, dergi olarak bir ayrım vardı. Bugün bakıldığında bütün bu mecraların iç içe girdiğini görüyoruz. Hürriyet denildiğinde ilk önce gazete akla gelir. Derinlemesine bakıldığında Hürriyet Gazetesi, yaklaşık 2   milyondan fazla kitleye ulaşıyor. İnternet sitesi 2,2 milyonluk bir kitleye erişiyor ve gazete ile internet sitesinin ulaştığı ortak kitle oranı sadece yüzde 15. Bunların yanına son 2 senedir sosyal medya kültürü eklendi ve Hürriyet’i orada takip eden kitle de 1,5 milyona ulaştı. Mobil olarak 400 bin, iPad olarak da 150 bin kişilik bir kitlemiz var. Toplam olarak 5 milyona yaklaşan bir kitleden bahsediyoruz. Günde 30- 40 video üretiliyor ve 1,5 milyon kişi Hürriyet’in videolarını izliyor. Sınırlar kalkmış durumda. Yani tüm bunlar demek oluyor ki medyanın geleceği marka olmaktır. Markaları dijital dünyada oluşturmak hiç de kolay değil. Sadece televizyon izliyorum ya da sadece gazete okuyorum, radyo dinliyorum gibi tanımlara yer yok hayatımızda. Bunların hepsi bir arada yapılıyor. Ancak iyi bir marka bunları sağlayabilir. Güçlü markaların sürdürülebilirliği diğer bir önemli konu. Teknoloji bu konuda da çok büyük bir yardımcıdır.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER