Capital'e abone olun.
YENİLER ATAKTA

Yeniler atakta

Son yıllarda farklı sektörlere birçok yeni marka giriş yaptı.

Son Güncelleme: 01.09.2013

Hepsinin amacı kategorisinde kendine en iyi yeri açmaktı. Kimlerin bu amacı gerçekleştirdiğine gelince... Capital’in pazara yeni giren oyuncuların pazar payı karnesine bakarak yaptığı incelemeye göre en iyi performansı gıda ve perakende sektörlerinin oyuncuları gösterdi. Uzmanlara göre elektrikli ev aletleri sektörüne yeni giriş yapanlar da sektördeki rekabete göre beklentilerin üzerinde bir çıkışa imza attı. Otomotiv, akaryakıt, finans ve sigorta gibi oyuncu sayısının çok, yatırım ihtiyacının büyük ölçekli olduğu sektörlerde ise oyuncuların diğer sektörlere göre pazar payı almakta zorlanması dikkat çekici.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Türkiye'de son 5-6 yılda birçok sektöre yeni oyuncu girişleri gerçekleşti. Bu durum, küçük elektrikli ev aletlerinden gıdaya, finanstan otomotive, akaryakıttan perakendeye birçok sektörde var olan çetin rekabeti daha da kızıştırdı. Örneğin neredeyse dünyadaki birçok markanın yer aldığı küçük elektrikli ev aletleri pazarı, sadece son 3 yılda Homend ve GoldMaster gibi iki iddialı yerli oyuncunun girişine sahne oldu. Finansta da beklentilerin ötesinde yeni oyuncu girişleri gözlendi. 2010 yılında Neova Sigorta, 2011 yılında Asya Emeklilik ve Hayat, sigorta sektöründeki yerini alırken, 2012 yılında Odeabank, bankacılık sektörünün 49’uncu oyuncusu olarak pazara girdi.

Son 10 yılın en hızlı büyüyen sektörlerinden perakendede ise son 5 yılda hareket adeta zirveye çıktı. Hazır giyimde H&M, ev tekstilinde English Home ve Sa-rev, gıda perakendeciliğinde ise A101 markaları bu dönemde piyasada kendilerine yer buldu. Otomotivde Geely, akaryakıt dağıtımında Full, Starpet ve Bluepet markaları da yeni oyuncu girişleri arasında dikkat çeken markalardı. Artık oyuncuya doyduğu düşünülen çikolata ve unlu mamuller alanında bile Torku gibi yeni oyuncular pazara önemli bir hareket katmayı başardı. Gıdanın süt ve sütlü ürünler kategorisinde Moova ve L’era Fresca pazarda “Biz de varız” dedi. Kişisel bakım ve temizlik kategorilerinde ise Huggies, Star Baby, Helen Harper, Fairy, Clin, got2b, Perfect Mousse, Syoss, Men Perfect,

Theramed, Premia, Papia markaları pazara giriş yaptı. Peki bu yeni girişlerden hangileri pazar payında en iyi performansı ortaya koydu, kimler hayal kırıklığı yaşadı? Hangi sektörler yeni oyuncuları zorladı, hangileri yeni fırsatlar sundu?  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER