Capital'e abone olun.
AMAÇ MÜŞTERİ SADAKATİ

Amaç müşteri sadakati

Timuçin Güler, Opet Kart’m geldiği noktayı, müşteri beklentilerine yönelik şirketin gelecek hedeflerini anlatıyor...

Son Güncelleme: 01.07.2012

Yapılan araştırmalar, akaryakıt müşterisinin seçim yaparken hizmet kalitesi ile birlikte sadakat kartları üzerinden sunulan faydalara önem verdiğini gösteriyor. Bundan dolayı müşteri sadakatinin sağlanmasındaki en etkili aracın sadakat kartları üzerinden yürütülen programlar olduğu ifade ediliyor. Bu alanda başarılı örneklerden bir tanesi de Opet. Bugün itibarıyla Opet Kart programı Türkiye’nin en büyük kart programlarından biri haline gelmiş durumda. Şirket, Opet Sadakat Sistemi ile müşterilerinin yüzde 60 ila 70’ine ulaşmayı başarıyor. Opet Pazarlama ve İletişim Grup Müdürü Timuçin Güler, “Kusursuz Hizmet Programı” ile müşterilerin şikayetlerini SMS yoluyla da anında çağrı merkezine yönlendirebildiklerini söylüyor. Bu sayede sorunun en kısa sürede çözüme kavuşturulduğuna dikkat çekiyor. Timuçin Güler, Opet Kart’m geldiği noktayı, bu alanda aldıkları ödülü ve müşteri beklentilerine yönelik şirketin gelecek hedeflerini anlatıyor:

Opet Kart’m ulaştığı büyüklükten bahseder misiniz?
- Opet Kart sahibi müşterilerimiz 5,5 milyonun üzerinde bir rakama ulaştı. Opet Sadakat Sistemi ile müşterilerimizin yüzde 60 ila 70’ine ulaşıyoruz. Akaryakıt cirosunun yüzde 75’ten daha fazlası Opet Kart üzerinden geçiyor. Opet istasyonlarına 1 ay içinde 4 milyondan fazla müşteri geliyor. Günlük olarak 500 bine yakın farklı plaka bize ulaşıyor. Dolayısıyla istasyonlar içinde oldukça büyük bir müşteri kitlesine hitap ediyoruz. Burada maksimum faydayı hedefliyoruz. Amacımız müşterilerimizi daha sadık hale getirmek. Şu an kart sistemi üzerinden gelen fayda yüzde 1 puan kazandırıyor. Sadakat sistemine sadece puan kazandırmak olarak bakmıyoruz. Bu sistemi tüketiciye çeşitli faydalar sunan bir kart olarak sunuyoruz.

Bu kart ne gibi faydalar sunuyor?

- Koçtaş, Arçelik, D&R ve Metro gibi çeşitli şirketlerle ortaklaşa kampanyalar düzenliyoruz. Dönemsel kampanyalarla yüzde 5 ila 10 arasında indirim kazanılabiliyor. Önemli olan nokta, tüketicinin o kartı taşımasını sağlamak ve taşıdığı kartın içinde gerekli olan faydayı maksimuma çıkarmak. Ayrıca müşterilerimizin alışveriş alışkanlıklarına göre kişiye özel kampanyalar sunarak akaryakıt alımlarında dönemsel fayda sağlıyoruz.

EPDK’nın aldığı karardan sonra, sektörde bir promosyon yasağı başladı. Bu sizi ne şekilde etkiledi?
- Daha önce biz istasyonlarda promosyonlu uygulamalar yapıyorduk. Deterjan, tabak gibi promosyonların yanı sıra Arçelik, THY gibi şirketlerle kampanyalar düzenliyorduk. Bu tarz kampanyalar artık EPDK tarafından yasaklandığı için şu an kart sistemi istasyonda puan kazanılan ve puanın sadece yakıtta harcanabildiği bir sisteme dönüştü. Bu, bizim işimizi ilk geçiş esnasında oldukça zorlaştırdı. Ama müşterilerimize sunduğumuz bu faydalan yan şirketlerle işbirliği yaparak maksimize etmeye çalıştık. Opet olarak bir ay içinde 100’den fazla CRM kampanyası düzenledik. Dolayısıyla EPDK kararı sonrasında CRM çalışmalarımızın ve kişiye özel kampanyalarımızın önemi ve yoğunluğu artmış oldu.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER