Daha iyisini yapabilme gücü veriyor

Aldığı ödüllerle çalışmak için daha fazla motive olan şirket, geçen yıl aldığı birçok ödülü bu yıl da yine tekrarlamayı hedefliyor.

17.06.2014 23:42:460
Paylaş Tweet Paylaş
Daha iyisini yapabilme gücü veriyor
“Çalışmalarımızın takdir toplaması ve ödül kazanması bize şevk veriyor” diyen Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, ödüllerin hep daha iyisini yapabilme gücü verdiğine dikkat çekiyor. Ağca, “’kusursuza yolculuk’ hedefimize doğru yol alırken daha iyiye ve yeni başarılara ulaşmak adına çok önemli bir motivasyon kaynağı oluyor” diye konuşuyor.

Yerli akaryakıt şirketi Opet, geçen yılı büyüyerek geçirdi ve bu yıl için de büyüme hedefini koruyor. Yeni hizmet ve ürünlerini bu yıl da sunacak olan Opet’e aldığı ödüller çalışmalarında şevk veriyor. Aldığı ödüllerle çalışmak için daha fazla motive olan şirket, geçen yıl aldığı birçok ödülü bu yıl da yine tekrarlamayı hedefliyor.

Opet Genel Müdürü Cüneyt Ağca, ödüllerin önemini şöyle anlatıyor: “Ödüller, markamıza değer kattığı gibi aynı zamanda çalışanlarımızı ve bayilerimizi de motive ediyor. Çünkü aslına bakarsanız alınan tüm ödüller, ekip çalışması ve özveriyle gerçekleştirilen yüksek çalışmalar ve emeğin ürünü. Alınan ödüller doğal olarak profesyoneller için hep daha iyisini yapabilme gücünü sağlıyor.”

Cüneyt Ağca’nın sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle: 2013 sizin açınızdan nasıl geçti? Bu yıl için plan ve projeleriniz neler?
2013 yılında da alışılmış olduğu üzere istikrarlı büyümemizi sürdürerek satışlarımızı artırdık, piyasa büyümesinin üzerinde büyüyerek faaliyetlerimize yeni başarılar ekledik. Ana faaliyetimiz olan akaryakıt dağıtım ağını güçlendirmek ve genişletmek amacıyla istasyon yatırımlarımıza da devam ettik.

Bu yıl da yenilikçi hizmetlerimiz, sosyal sorumluluk projelerimiz ve ürün kalitemizle öncü duruşumuzu sürdürmek öncelikli hedefimiz. Son 10 yıldır istikrarlı bir şekilde pazar payını artıran tek yerli büyük şirket olarak, yüzde 19’u geçen beyaz ürün pazar payıyla sektördeki ikinciliğimizi korurken hedefimiz, bu pazar payını kontrollü bir şekilde artırmak.

Ürün ve hizmet kalitesinden taviz vermeden uyguladığımız “kusursuza yolculuk” temasıyla müşteri memnuniyetini en üst düzeyde sağlamaya devam edeceğiz. Akaryakıt dışındaki konularda da teknolojiyle uyumlu alternatif ürün ve hizmetleri geliştirmeyi sürdüreceğiz.~

Son birkaç yılda hangi ödülleri aldınız? Son dönemde aldığınız en önemli ödüller neler?
2013, aynı zamanda Opet için gurur dolu bir yıl oldu. Hem Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçlarına göre sektörümüzün birincisi seçildik ve liderliğimizi 8. yıla taşıdık, hem de yurtiçinden aldığımız pek çok ödülün yanı sıra başarılarımızı yurtdışmdan gelen ödüllerle de taçlandırdık.

KalDer Türkiye Müşteri Memnuniyeti Endeksi sonuçlarına göre 8. kez birinciliği elde ederek liderliğimizi koruduk. 8 yıl üst üse birincilik hiçbir şirketin kolay kolay elde edemeyeceği bir başarı. Bu başarıyı sürdürülebilir kıldığımız için “Sürdürülen Başarı”, 8 yıl üst üste elde edilen birinciliklerimiz için de “Üstün Başarı” ödüllerine layık görüldük.

Öte yandan iş dünyasının en prestijli ödüllerinden Stevie Awards’ta enerji kategorisinde “Yılın Şirketi”, sağlık, güvenlik ve çevre programı dalında “Temiz Tuvalet Kampanyası” ile ödül kazandık. Capital Dergisinin düzenlediği Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri’ araştırmasında akaryakıt dağıtım sektöründe en beğenilen birinci şirket olduk. IPSOS Araştırma şirketi

tarafından gerçekleştirilen “Lovemark” araştırmasında Opet, akaryakıt sektörünün en sevilen markası seçilirken diğer taraftan GfK tarafından ölçümlenen araştırmanın sonuçları da Opet’i sektörün en itibarlı şirketi ilan etti.

Son olarak mart başında Las Vegas’ta yapılan Uluslararası Stevie Ödül Töreni’nde ‘En İyi Müşteri Hizmetleri Departmanı’ kategorisi ile ‘Müşteri Hizmetlerinde İnovasyon’ kategorisi olmak üzere iki ayrı ödüle layık görüldük.~

Opet için ödül almanın önemi nedir? Kazandığınız ödüller şirketinize ne katıyor?
Çalışmalarımızın takdir toplaması ve ödül kazanması bize şevk veriyor ve “Kusursuza Yolculuk” hedefimize doğru yol alırken daha iyiye ve yeni başarılara ulaşmak adına çok önemli bir motivasyon kaynağı oluyor. Ödüller, markamıza değer kattığı gibi aynı zamanda çalışanlarımızı ve bayilerimizi de motive ediyor.

Çünkü aslına bakarsanız alınan tüm ödüller, ekip çalışması ve özveriyle gerçekleştirilen yüksek çalışmalar ve emeğin ürünü. Alınan ödüller doğal olarak profesyoneller için hep daha iyisini yapabilme gücünü sağlıyor.

Aldığınız ödüllerde rakiplerinizden farklı olarak hangi ürününüzle ayrılarak öne çıktınız?
Aslına bakarsanız bizi rakiplerimizden ayrıştıran en önemli özelliğimiz, müşteri memnuniyetindeki sürdürülebilir çalışmalarımız ve sosyal sorumluluğa verdiğimiz önem. Özellikle Temiz Tuvalet Kampanyası bugün hem dünyadan hem de Türkiye’den kazandığı ödüllerle sektörümüzde ve genel olarak iş dünyasında öne çıkan bir kampanya olarak tüm kamuoyu tarafından benimsenmiş durumda.

Sektörünüzde ödül almak pazardaki konumunuzu nasıl etkiliyor?
Sürekli başarılı sonuçlar elde etmek, hep zirvede olmak, her zaman daha iyisini ve daha mükemmelini gerçekleştirmek Opet için bir çalışma biçimi haline geldi. Bu başarı grafiği müşterilerimiz nezdinde de dikkat çekiyor. Bu başarı tablosu, gündemde kalmamızı ve markamız hakkında konuşulmasını da sağlıyor.

Ödül aldığınız alanda neler yaptınız? Bu alanda ne yapmaya devam edeceksiniz? Faaliyet gösterdiğimiz ı tüm alanlarda hedefimiz,
‘Kusursuza Yolculuk’. Biz faaliyetlerimizi ve çalışmalarımızı ödül beklentisiyle yapmıyor, hep daha iyisini yapabilme hedefiyle yürütüyoruz. Çalışmalarımızı aynı hedef doğrultusunda yürütmeye devam edeceğiz.~

Aldığınız ödülleri tanıtım ve kampanyalarınızda kullanıyor musunuz?
Aldığımız ödüller markamız için bir saygınlık göstergesi. Özellikle KalDer’den aldığımız ve uluslarası ölçekte kazandığımız ödülleri iletişimimizde gururla kullanıyoruz.

Müşteriler için ödüllü bir şirket olmanın fark yarattığına inanıyor musunuz?
Biz hem ürün ve hizmetlerimiz hem de sosyal sorumluluk yaklaşımımızla sektörümüzde ve müşteri gözünde farklı bir noktadayız. Bu farklı duruşun ödüllerle takdir edilmesi bizi tercih eden kitlenin de memnuniyetini kazanıyor. Aslında bizim en büyük ödülümüz tüketicimizin bize duyduğu güven ve memnuniyet.    

KUSURSUZLUK PROGRAMI
Opet, 'Kusursuz Hizmet Programı’ ile müşterilerine en iyi hizmeti sunmayı hedefliyor. Program dahilinde sektörde ilk defa alışverişten sonra tüketicilerin cep telefonlarına SMS gönderiliyor ve “Verilen hizmetten memnun musunuz?” diye soruluyor.

Yanıt olarak ’Hayır’ şeklinde SMS gönderilirse anında çağrı merkezine düşüyor. Çağrı merkezi, telefonla müşteriyi arıyor ve neden memnun olmadığına dair bilgileri alıyor. Problem her ne ise o istasyondaki yetkiliye anında iletiliyor. Bu uygulama, istasyonlardaki kiosk’larda da kartını okutan müşterilere aynı şekilde sağlanıyor.

TRAFİKTE SOSYAL SORUMLULUK PROJESİ
OPET’in Trafik Dedektifleri Projesi; 3 yıl içerisinde Türkiye'nin 81 ilindeki okullarda 3-17 yaş arasındaki toplam 1,5 milyon çocuk ve genç ile dolaylı olarak ailelerine trafik bilinci aşılamayı hedefliyor. ~

Proje ile önce öğretmenlerin, daha sonra çocuklar ve gençlerin 9 ana konuda bilinçlendirilerek, trafik kazalarının engellenmesinde kalıcı bir çözüm yaratılması hedefleniyor. Ancak klasik bir eğitimden farklı olarak çocuk ve gençlere; 'Trafik Dedektifi’ unvanı verilerek trafik konusunda bilinçli bir davranış modeli gerçekleştirmeleri sağlanacak.

Bu doğrultuda verilecek eğitimler; trafik işaret ve levhaları, emniyet kemeri ve çocuk koruma sistemleri, yaya geçidi, üst ve alt geçit kullanımı, güvenli bisiklet kullanımı, yaya güvenliği, görünürlük, araçta güvenli yolculuk, karşıdan karşıya geçme ve güvenli oyun alanları başlıkları altında düzenleniyor.

Proje kapsamında ayrıca; trafik güvenliğinde toplumsal duyarlılığın artırılması, trafik denetimlerinin gerekliliği konusunda kamuoyu algısının güçlendirilmesi, trafik kuralları konusunda farkındalık oluşturulması yoluyla mevcut algıda değişikliğin sağlanması ile trafiği güvenli, ulaşımı konforlu bir ülkeye dönüşüm hedefleniyor.

Trafik Dedektifleri Projesi'nin 10 ilde eğitimleri tamamlandı. Tüm Türkiye'ye yayılarak devam edecek eğitim programı kapsamında ilk eğitim 100 öğrencinin katılımıyla Ankara Çankaya'da Halide Edip Adıvar Ortaokulu'nda 13 Şubat tarihinde düzenlenmişti.

Sonrasında ise 18 Şubat tarihinde İstanbul'da Üsküdar Hezarfen Ahmet Çelebi Ortaokulu ve Çağlayan Ziya Paşa Ortaokulu'nda düzenlenen eğitimlere yaklaşık 250, 19 Şubat'ta Bursa Tophane Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi'nde düzenlenen eğitime 200, 20 Şubat'ta İzmir'de Bostanlı ve Aliağa Trafik Çocuk Eğitim Parkları'ndaki eğitimlere 300, 24 Şubat'ta Antalya Anadolu Otelcilik Ve Turizm Meslek Lisesi Uygulama Oteli'nde gerçekleşen eğitime 130, 25 Şubat'ta Adana Taşkent İlköğretim Okulu'nda gerçekleşen eğitime 150, 26 Şubat'ta Gaziantep Mahmut Hümayun Özhelvacı İlköğretim Okulu'ndaki eğitime 150, 27 Şubat'ta Diyarbakır Vehbi Koç İlköğretim Okulu'ndaki eğitime 200 ve 28 Şubat'ta Erzurum Lisesi'nde gerçekleşen eğitime ise 350 öğrenci katılmıştı.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz