Capital'e abone olun.
HEDEFİMİZ BİRİNCİLİK

Hedefimiz birincilik

2004 yılında CRM çalışmalarına start veren Opet, bugün müşterilerine sağlamış olduğu “dijital faydalarla” rakiplerinden ayrışan bir yapıya sahip.

Son Güncelleme: 01.07.2013

Akaryakıt sektöründeki CRM uygulamalarını bardak, tabak gibi promosyonlardan dijital ortama taşıyan opet, akaryakıt sektörü için yeni bir yol açarken, sağlamış olduğu müşteri sadakatiyle de bugün en çok takip edilen markalardan biri. Üst üste yedi yıldır sektöründe “müşteriler tarafından en beğenilen marka” seçilen opet, “kusursuza yolculuk” olarak belirlediği çıkış noktasıyla sekizinci yılında da en beğenilen marka olmak için çalışmalarına devam ediyor.

2004 yılında CRM çalışmalarına start veren Opet, bugün müşterilerine sağlamış olduğu “dijital faydalarla” rakiplerinden ayrışan bir yapıya sahip. Yapmış olduğu sosyal sorumluluk projelerinden müşteri ilişkileri yönetimine kadar farklılık yaratmayı kendine çıkış noktası belirleyen Opet, Kal-Der tarafından düzenlenen sektöründe en beğenilen marka ödülünü de yedi yıldır kazanmasıyla dikkat çekiyor. Opet Pazarlama ve İletişim Grup Müdürü Timuçin Güler, ileriki dönemlerde yeni CRM uygulamalarıyla sektörlerinde yaratmış oldukları farklılığı pekiştireceklerini söyleyerek sorularımızı şöyle yanıtlıyor: Opet olarak

CRM çalışmalarınızın temeli ne zaman atıldı? Çalışmalarınız nasıl başladı bu alanda?
Opet olarak CRM çalışmalarına ilk olarak 2004 yılında altyapımızı oluşturmaya başlayarak start verdik. Burada ilk kararımız müşterileri takip edebilmek ve onları bir sadakat programı altında birleştirebilmekti. Bununla ilgili
olarak da istasyonlarımızda anında puan kazandırıp harcatabilmek yolunda bir çalışmamız oldu. Lansmanımızı yaparken de kafamızdaki konular, sadakat kartlarının neden tam anlamıyla kullanılamadığı, sistemlerin neden başarısız olduğu gibi kavramlardı. Bunları biraz daha aşıp işimizi nasıl çeşitlendirebiliriz diye düşündük.

İlk çalışmamızda dedik ki kartımız müşterileri takip etsin, puan kazandırsın; bunun yanında puanla birlikte müşterilerimize bir fayda da sunabilelim. Bu bağlamda Migros’la ortak bir anlaşma yaptık. Migros’ta kazanılan puanlarla Opet’ten akaryakıt alınabilirken, buna mukabil Opet’te kazanılanlarla da Migros’tan alışveriş yapıldı. Bu uygulamanın ikinci özelliğiyse kazanılan puanların anında harcanabilmesine yönelikti. Tabii ki burada değinmemiz gereken şey, Opet’in kullanmış olduğu CRM yazılımı.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER