Koruma planları

Sektör uzmanları, 2014’e dair agresif bir büyüme , beklemiyor. Öngörüler, yüzde 10-15 bandında. Hatta “mevcudu korumak” birçoğunun en önemli önceliği arasında.

26.07.2014 16:02:580
Paylaş Tweet Paylaş
Koruma planları
2014, bütün sektörler için belirsizliklerle dolu. Birçok pazarda küçülme beklentisi var. Lojistik sektörü de bu gelişmelerden payını alıyor. Sektör uzmanları, 2014’e dair agresif bir büyüme , beklemiyor. Öngörüler, yüzde 10-15 bandında. Hatta “mevcudu korumak” birçoğunun en önemli önceliği arasında.

Uygulanan stratejilerde ise belirsizlik ortamını yönetmek giderek daha çok ry önem kazanıyor. Planlarda, küçülmesi beklenen iç pazara dair önlem almak, farklı sektörlere odaklanmak, yatırımları ertelemek gibi çözümler öne çıkıyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.

OMSAN'DA YATIRIMA DEVAM
Omsan, lojistik sektörünün öncü şirketlerinden. Otomotiv lojistiği alanında hizmet veriyor. Dolayısıyla otomotivdeki her türlü gelişme, Omsan’ı yakından ilgilendiriyor. Genel olarak sektörün yıla durgun başladığını belirten Omsan Lojistik Genel Müdürü Osman Küçükertan’a göre seçimlerin yarattığı ekonomik belirsizliklerden ve otomotivdeki ciddi küçülme beklentisinden etkilenmemek mümkün değil.

Küçükertan, tüm bunlara rağmen şirket olarak hedeflerinden sapmadan ilerleyeceklerini belirtiyor: “Lojistik sektörü tüm ticari faaliyetlerden birebir etkileniyor. Elbette Türkiye’de yaşanan belirsizlikler ve ekonomideki sorunlar zaman zaman durgunluğa sebep olabiliyor.

Ancak stratejik planımızı oluştururken tüm bu senaryoları dikkate alarak sektör ortalamasının üzerinde bir büyüme hedefi öngörmüştük. 2014’ü yüzde 15 büyüme ve 750 milyon TL ciroyla tamamlamayı planlıyoruz.”

Lojistik pazarının, Türkiye ortalamasının üzerinde büyüdüğünü ve ciddi büyüme fırsatları içerdiğini de vurgulayan Küçükertan, sözlerini şöyle sürdürüyor: “Strateji belirleme aşamasında kısa vadedeki belirsizliklere odaklanmak yerine uzun vadedeki fırsatları esas alıyoruz. ~

Bu kapsamda bu yıl planlanan 15 milyon dolarlık yatırımlarımızı gerçekleştireceğiz. İlerleyen dönemde hem denizyolu hem demiryolu taşımacılığındaki payımızı artıracak yeni yatırımları da planladık. Ayrıca depolama ve dağıtım faaliyetlerimizi artırmaya yönelik çalışmalarımıza da devam ediyoruz.

Bu kapsamda önemli bir yatırımı hayata geçirdik. Depoları-mızda yoğun işçilik gerektiren, dolayısıyla hataya en açık süreçlerden birini oluşturan ürün ayrıştırma işlemlerini, yazılımını Omsan mühendislerinin geliştirdiği ‘Otomatik Ayrıştırma Sistemi’ ile gerçekleştirmeye başladık. Bu sayede hatalar minimize edilirken süreçlerde operasyonel verimlilik sağlandı.”

DHL'DE BÜYÜME SÜRÜYOR
DHL Supply Chain, pozitif büyüme trendini 2014’te de sürdürmeyi planlıyor. Şirketin Türkiye genel müdürü Hakan Kırımlı, “DHL’in yalnızca iç pazar açısından değil, global ölçekte de bizden beklentileri oldukça yüksek” diyor ve ekliyor:

“Bölge ülkeleri arasında Türkiye, coğrafi ve stratejik konumuyla altyapısının üstünlüğü ve hizmet kalitesiyle lider olarak gösteriliyor. DHL’in global organizasyonu önümüzdeki 10 yıllık yatırım planlarında Türkiye’yi bölgesinde bir lojistik merkezi olarak görmek istiyor.

Bu noktada, ülkemizin bu potansiyelinin altyapı yatırımlarıyla desteklenmesi gerekiyor. Hizmet kalitesini artırmanın yanı sıra lojistik altyapısının dengesi ve yeterliliği için de çalışılması gerekiyor.”

Kırımlı, DHL Supply Chain Türkiye’nin bu süreçte öne çıkacak stratejilerini ise şöyle sıralıyor: “2014’te şirketimize katma değer yaratacak şekilde müşteri portföyümüzü genişletmek için çalışmaya devam ediyoruz. Tesislerimizin büyüklüğünü ihtiyaca göre artırarak yurtiçindeki dağıtım ağımızı genişleteceğiz. En önemlisi, sürdürülebilir hizmet anlayışımızla müşterilerimizin öncelikli olarak tercih ettiği iş ortağı olmaya devam edeceğiz.~

Sağlık, teknoloji, perakende, tüketici ürünleri, otomotiv, kimya ve sanayi sektörlerindeki uzmanlığımızla müşterilerimize rekabet avantajı sağlayarak, müşterilerimizin iş kolunun ihtiyaçlarına özel depolama, dağıtım ve katma değerli hizmetler gibi tedarik zinciri yönetimi hizmetleri veriyoruz.

Bunların yanı sıra gıda lojistiği, hastane lojistiği ve LLP (Lider Lojistik Sağlayıcı) hizmetlerimizle de müşterilerimizin hayatını kolaylaştırıyoruz. 2014 yılında sağlık, perakende ve teknoloji sektörleri öncelikli odaklandığımız sektörler olarak ön plana çıkıyor.”

TLS'NİN TASARRUF YAKLAŞIMI
TLS Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Altuğ Hacıalioğlu, 2014 yılına iyimser bakanlardan. “İlk 3 aya ait veriler, bu yılın beklendiğinden daha iyi olacağını gösteriyor” diyen Hacıalioğlu, genel ekonomiye dair yorumlarını şöyle aktarıyor:

“Aralık sonundaki Türkiye’ye özel karamsarlık, yerini biraz daha iyimser beklentilere bırakmış durumda. Bunu yanı sıra şu an piyasalardaki en büyük endişe, gelişmekte olan ülkelerin yılı nasıl geçireceği meselesi. FED faizleri artırma yönünde bir karar almadığı sürece, büyük bir olumsuzluk beklemiyoruz. Türkiye’nin yıl genelinde yüzde 3’ün üzerinde büyümesini beklerken lojistiğin yüzde 6-8 oranında büyüyebileceğini öngörüyoruz.”

TLS Lojistik’in büyüme hedefi ise genel ekonomiden çok daha iyimser. Hacıalioğlu, “2014 yılı için yüzde 30’luk büyüme ve 300 milyon lira ciro hedefini belirledik. 2014’ün ilk 3 aylık döneminde de beklentilerimizin üzerinde bir ciroya ulaştık.

Bu performans, yılın geri kalanı için daha umutlu olmamızı sağladı. Ekonomide taşların yerli yerine oturmasıyla önümüzü daha rahat görebileceğiz ve stratejik kararlarımızı daha rahat alabileceğimiz bir ortama kavuşacağız” diye konuşuyor.~

Değişken dönemi yönetirken karşılaşılan zorlukları ve stratejilerini ise şöyle özetliyor: “Büyümeyi yönetirken nakit akışını her zaman en önemli gösterge olarak tutuyoruz. Bunun dışında, maliyet odaklılığımızı maksimize edip her türlü israftan uzak durmaya çalışıyoruz.

Ajandanızın ilk sırasında, büyümek, israfı sürekli olarak minimum seviyelerde tutmak ve nakit yönetimi var. Mevcut müşterilerimizle ilişkilerimizi, düşük kârlı ancak uzun vadeli bir zemine oturtmuş olmak, bizi bu belirsiz süreçte güçlü kılıyor. Otomotivdeki daralmanın şirketimize etkisini azaltmak için iş ortaklarımızla işbirliğimizi büyütmek üzere çalışmalar yaptık. Hatta yeni filo yatırımları planladık.”

ALIŞAN'IN BÜYÜME PLANI
2014 yılının hareketli geçeceğine inananlar da var. Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Damla Alışan da onlardan biri. Alışan, “Pazarın, ekonomik sürece bağlı olmak kaydıyla zamanla gelişeceğini ve daha da hareketleneceğini tahmin ediyoruz” diye konuşuyor.

2012’yi 270 milyon TL ciroyla tamamlayan ve 2013’teki yüzde 20 büyüme hedefini gerçekleştiren şirketin geçen yılki cirosu, 302,75 milyon TL oldu. Damla Alışan, 2014 ilk çeyrek rakamlarının da ümit verici olduğunu belirtiyor ve ekliyor:

“Her yıl yüzde 20 büyüme hedefimiz var. Bu yıl da hedeflerimizi gerçekleştireceğimizi düşünüyoruz. Sektörümüze dair de umutluyuz. Türk lojistik sektörünün gelecek yıllarda daha büyük başarılar gerçekleştireceğine inanıyoruz.

Türkiye’nin 2023 yılına kadar 45 milyar doları demiryolları olmak üzere ulaştırmaya 110 milyar doların üstünde altyapı yatırımı yapma planı bulunuyor. Hızlı tren hatları, konteyner terminalleri ve hava limanlarının da içinde bulunduğu projeyle Türkiye, lojistikte çok daha ileri bir seviyeye ulaşacak.

Günümüzdeki risklere karşı ise yere daha sağlam basan, uzun vadeli stratejik planlar oluşturuyoruz. En önemli önceliğimiz, sektördeki etkinliğimizi artıran, hizmet kabiliyetimizi geliştiren modernizasyon ve verimlilik odaklı projeler. Projelerin sonuçlarına bağlı olarak yatırım planlarımızı şekillendireceğiz. Alternatif taşıma modları ve yeni depo yatırımları, bölgesel büyüme stratejileri planladığımız projeler arasında sayılabilir.

Demiryolu taşımacılığında birçok avantajlar mevcut. 2014, karayollarına alternatif olarak demiryolları alanında da yatırımlar gerçekleştirdiğimiz bir yıl olacak. Böylelikle alternatif taşıma modları konusunda da iş süreçlerimizi geliştirmiş olacağız. Demiryolu projesinin 2014’ün sonlarında başlamasını öngörüyoruz.”~

CEVA'NIN İDDİALI HEDEFLERİ
Ceva Türkiye ve Balkanlar Genel Müdürü Fuat Adoran, pazarın bu yıl yüzde 10-15 büyüyeceğini öngörüyor. “Sektör son 5 yılda ortalama yüzde 15 büyüme gösterdi. Bu oranın süreceğini düşünüyoruz” diyen Adoran’ın bir diğer beklentisi ise konsolidasyon.

Sektördeki şirket sayısının azalacağını belirten Adoran, yeni döneme dair beklentilerini ve risklere karşı hangi stratejilerle ilerleyeceklerini şu sözlerle anlatıyor: “Konsolidasyon sonrası pazardaki rekabet fiyat odaklılıktan teknoloji odaklılığa geçecek. Sektörün 2014 yılında 100 milyar dolar, 2015 yılında ise 120 milyar doların üzerinde bir potansiyele ulaşacağını öngörüyoruz.

Şirket olarak ise Türkiye’deki stratejik konumumuzu daha da güçlendirmeyi planlıyoruz. 2013 yılında 5 yıllık büyüme stratejimizi belirledik. 2017 yılı hedefimiz, Türkiye’nin en beğenilen şirketlerinden biri olmak ve ciro büyüklüğü olarak da Türkiye’de ilk 100 şirket arasında yer almak. Ayrıca globalde en kârlı ilk 3 Ceva’dan biri olmayı da hedefliyoruz. Bu nedenle hizmet vermeye başladığımız tüm bölgelerde yatırımlar yaparak büyüyoruz.

Odaklanacağımız sektörler olarak otomotiv, hızlı tüketim, perakende, endüstriyel ürünler ve teknolojiyi sayabiliriz. Tekstil ve ilaç sektörleriyle uluslararası taşımacılığa odaklanacağız. İlaç, tekstil ve endüstriyel ürün sektörlerinde yeni kontratlarla mevcut müşteri yelpazemizi daha da artırmak istiyoruz.

Ceva olarak geçmişte olduğu gibi bugün de Türkiye pazarına uzun vadeli bakıyoruz. 2017 yılına kadar olan stratejik hedef ve planlarımızı şimdiden belirledik. Kısa vadeli ekonomik değişiklikleri yakından takip etmekle beraber uzun vadede hedef ve stratejilerimize bağlı kalarak ilerliyoruz.”

İNCİ'NİN ÖNCELİĞİ
Bu yılın ilk çeyreğinde yurtiçi faaliyetleri yüzde 19 büyüyen İnci Lojistik, pazarın güçlü yerlilerinden... İnci Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı ve Genel Müdürü Cihan Elbirlik, tüm diğer sektörlerin çözüm ortağı olan lojistiğin, kritik bir önem taşıdığını vurguluyor. “Türkiye, 2023 yılında ulaşmak istediği 500 milyar dolarlık ihracat hedefine lojistik sektörünün desteğiyle ulaşacak.

Yurtiçi pazarın hızlı kur ve faiz artışıyla ilk çeyrekte daraldığı görülse de tahminlerimiz lojistik sektörünün 2014 yılında ikinci çeyrekten itibaren hızlanarak büyümeye devam edeceğini gösteriyor” diyen Elbirlik’in pazarın geleceğine ve şirket hedeflerine dair yorumları şöyle:~

“Lojistik pazarında hizmet verilen sektörlerin her birinin kendisine göre belirsizliği, özel talep dalgalanmaları ve mevsimselliği oluyor. Farklı ve rekabetçi sektörlere sunduğumuz kapsamlı ve birbirini tamamlayan hizmetlerle iş hacmimizdeki dengeyi ve iş verimimizi koruyabiliyoruz.

Şirket operasyonel kabiliyetinin cirosal olarak yüzde 60’ının uluslararası, yüzde 40’ının yurtiçi lojistik hizmetlerinden oluşması, değişkenlikleri farklı alanlarda ve bölgelerde dengelememize olanak sağlıyor. İş hacminin gelişimine paralel olacak şekilde insan kaynaklarına yatırım, organizasyonel esnekliğin artırılması ve uzun vadeli tedarikçi-iş ortağı geliştirme programıyla operasyonel kalitemizi güvence altına alıyoruz.

Pazardaki konumumuzu güçlendirmek ve müşterilerimize uzun vadede değer sunabilmek önceliğimiz, Yeni dönemde odaklamayı düşündüğümüz sektörler otomotiv, teknoloji, kimya, gıda, inşaat, madencilik olacak, Özellikle ithal girdisi yüksek, kredi kullanma ihtiyacı doğuran ve iç pazara sunulan ürünlerde orta vadede talep azalması bekliyoruz, Bu konumda olan sektörlerin haricinde gelişimin beklenen düzeyde olacağını da öngörüyoruz.”

UPS FIRSATLARA ODAKLANDI
Sektörün küresel oyuncularından UPS, 2013’ü global ticaretteki daralmaya rağmen başarılı geçirdi. Şirketin özellikle Avrupa’daki ihracat hacmi, 2012’ye göre büyüdü. UPS Türkiye Ülke Müdürü Mike Harrell, “2013 yılında 55,4 milyar dolar ciro gerçekleştirerek dünya genelinde günde ortalama 16,9 milyon paket ve zarf teslimatı yaptık” diyor.

Sektörün canlı ve rekabetçi olduğunu söyleyen Harrell, Türkiye ve gelecek iş beklentileri konusunda ise oldukça iyimser, “Avrupa’nın dört bir yanındaki ülkelerde yer alan her büyüklükteki şirketin, global ticaretin karmaşık yönlerini yönetmesine ve global pazarda başarılı olabilmesine yardımcı olacak mükemmel bir pozisyona sahibiz” diyen Harrell, şöyle devam ediyor:

“UPS, yüzyılı aşkın bir süredir faaliyet gösteriyor, Yapmayı bildiğimiz bir şey varsa o da zorlukların ne şekilde fırsatlara dönüştürüleceğidir, Ekonomik ve jeopolitik belirsizlik, gelişen ekonomiler, yeni müşteri beklentileri, bunların hepsini gördük. UPS’in başarının ve refahın devamlılığına yönelik yürüttüğü stratejik yönlendirme ve uzun vadeli beklentilerinden eminiz, UPS’i, 2014 yılında ve sonrasında büyümeye yönelik yeni fırsatlar için konumlandırmak üzere gerekli adımları atmaya devam edeceğiz.~

Belirsizlik ve değişen ortamları, müşterilerimize en güvenilir ve en etkin hizmeti sağlamaya devam ederek yönetiyoruz. Müşteri odaklı bir şirket olarak, değişen müşteri ihtiyaçlarına dayanarak sürekli bir şekilde yeni hizmetler sunuyoruz.

 İş olasılıklarımız konusunda iyimseriz ve fırsatlara odaklanmış durumdayız. Hazır olabilmenin en iyi yolu esnek olmaktır ve taşıma ağımızın ve çözüm portföyümüzün kapsamlı olması, müşterilerimizin karşısına çıkabilecek her türlü iş senaryosunda büyümek için ihtiyaç duydukları esnekliği sağlamaktadır.”

ALİ TULGAR MARS LOGISTICS GENEL MÜDÜRÜ
DARALMA BEKLEMİYORUZ"
KARAMSAR DEĞİLİZ

2014'ün ilk çeyreğinde, 2013 yılının ikinci yarısında başlayan döviz kurlarındaki artış nedeniyle özellikle ithalat tarafında gerileme gördük. Ancak 2013'te ihracatta başlayan artış, 2014'ün ilk çeyreğinde de sürdü. ilk çeyrek verilerinin de ışığında lojistik sektöründe 2014 yılında genel olarak bir daralma beklemiyoruz. Zaten 2013, dünyada ekonomi açısından olumlu bir yıl oldu. 2014 yılında bu pozitif gidişin sonucu olarak ticaretin artması bekleniyor. Biz de pazarın 2014 yılını büyüyerek tamamlayacağını düşünüyoruz.

FİLOMUZU BÜYÜTTÜK
Sektör olarak pek çok farklı alana hizmet verdiğimiz için ithalat-ihracat dengesini koruyor, planlamalarımızı bu doğrultuda gerçekleştiriyoruz. Bu stratejiyle gelişen ihracatımızı karşılamak amacıyla filomuza 280 araç daha ekledik. Şirket olarak ihtiyaçlar doğrultusunda stratejik yatırımlar gerçekleştiriyoruz. Avrupa'da Trieste-Lüksemburg arasındaki intermodal taşımacılığımızın haftalık sefer sayısını yine ihtiyacımız doğrultusunda, haftanın her günü gidiş-dönüş olacak şekilde artırma kararı aldık.

YATIRIMA DEVAM
2014 yılında hizmet kalitemizi ve ağımızı genişletecek organizasyonları hayata geçireceğiz. Bu yılın ilk çeyreğini sektörler bazında incelersek, otomotiv sektörü yılın ilk çeyreğini durgun geçirdi. Tekstilde ise artan bir talep söz konusu. Geçen yıl 7 bin 900 B2B müşterisiyle çalıştığımızı göz önünde bulundurursak, bizim için öncelikli olan yüksek kalite standartlarında hizmet vererek riskleri minimize etmektir.~

HALİS SAĞIRLI SÜRAT KARGO GENEL MÜDÜRÜ
İKİ KAT EFOR HARCAYACAĞIZ"
2014 NASIL GEÇİYOR?

Bu yıl, gelişmekte olan ülkeler için sıkıntılı geçiyor. Özellikle FED'in tahvil alımlarını azaltıyor olması ve ülkemizdeki seçim atmosferi bizim gibi gelişmekte olan ekonomileri zorluyor. Zaten ekonomiyi yönetenler de büyüme rakamlarını düşürdü. Bu durum diğer sektörlerde oluşturduğu olumsuzluk kadar bizi de etkiliyor. Ancak şirketimizin büyüme rakamlarına çok ciddi olumsuz tesir etmedi. Özellikle lojistik ve kargo sektörü, bu durumdan pozitif ayrışıyor. Çünkü e-ticaret pazarı hızlı biçimde gelişiyor.

STRATEJİMİZ NASIL?
Bu dönemde ajandamızda öncelikli ve aslında değişmeyen ilk konumuz, etkin pazarlamadır. Pazarlama içinde sektörel olarak önemli gördüğümüz alanlara yönelerek farkındalık oluşturmaya çalışıyoruz. Kargo sektörü canlı bir yapı olduğundan sahadaki ekibimizden aldığımız verileri, 15 günde bir yönetim kurulu toplantılarımızda değerlendirerek hangi alanlarda adım atacağımıza karar veriyoruz. Operasyonel, pazarlama, finansal planlamaları en ince ayrıntısına kadar gözden geçirerek adımlar atıyoruz.

EN KRİTİK BAŞLIKLAR
Yeni dönemde e-ticaret alanında daha fazla olacağız. En çok kayıp yaşanacağını beklediğimiz pazar ise otomotiv. Ayrıca kredi kartına taksitli alışverişe getirilen kısıtlamadan dolayı resmi raporlara göre taksitli bakiyenin toplam bakiye içindeki payı yüzde 54'e geriledi. Bu durum tabii kargo sektörüne de yansıdı. Biz daha farklı sektörlere eğilerek ve satış alanında iki kat efor sarfederek bu sorunu atlatmaya çalışıyoruz.

FULVIO VILLA GEFCO TÜRKİYE GENEL MÜDÜRÜ
BEKLE-GOR POZİSYONUNDAYIZ"
İVME BEKLENTİSİ

2014'ün başında, şirketlerin üzerinde daha çok negatif etkisi olan birçok dış kaynaklı olay yaşandı. Ancak buna rağmen farklı kampanyalarla satış tahminlerimizi yakalamayı başardık. ikinci yarı içinse daha çok "Bekle ve gör” pozisyonundayız. Yakın zamanda yakalanan politik ve ekonomik stabiliteyle pazarın dengeye geleceğine, sonrasında ise ivme kazanılacağına inanıyoruz.

PAZAR DİNAMİKLERİ
Son krizden önce riskleri olabildiğince minimize edebilmek için pazarlarımızı ve ürünlerimizi çeşitlendirmeye başlamıştık. Bu stratejimizi daha da geliştirdik. Bugün şartlar gerektirdiğinde farklı pazarlar ve ürünlere geçiş yapabilecek durumdayız. Zorlu pazar şartlarında kendimizi korumak kadar iş ortaklarımızı da korumak önceliklerimiz arasında. Bu durum uzun vadede şirketimize güven duyulmasını sağlıyor ve sürekli gelişmemizi sağlayan ilişki ağını güçlendiriyor.~

STRATEJİK SEKTÖRLER
Otomotiv ve sanayi sektörleriyle her zaman yakın ilişkilerimiz var. Ayrıca bazı bölgelerde daha spesifik olarak petrol ve gaza ağırlık vereceğiz. Şu ana kadar ekonomik sıkıntılardan en çok etkilenen sektör, otomotiv gibi gözüküyor. Ancak bizim stratejimiz çeşitlendirme üzerine kurulu. Bu hem ürün hem coğrafi anlamında geçerli.

Coğrafi açıdan ele alırsak ticaretimizin büyük bir kısmını Türkiye üzerinden Irak'a veya diğer Ortadoğu ülkelerine geçen transit yükler oluşturuyor. Gelişen diğer bir ticari hattımız ise Rusya. Bu bölgede bizim özel bir avantajımız da var. Zira geçen yıldan beri çoğunluk hissedarımız Rus Devlet Demiryolları (RzD) ve bunun Rusya'da iş yaparken oldukça büyük faydası oluyor. Son olarak da yüksek ve ağır yük taşımacılığına ağırlık veriyoruz.

NİLGÜN KELEŞ SERTRANS LOGISTICS CEO’SU
“ODAĞIMIZDA E-TİCARET VAR"
UZUN VADELİ YAKLAŞIM

Hem ekonomik konjonktüre baktığımızda hem Türkiye'nin şartlarını dikkate aldığımızda ve gerçekleşecek seçimleri göz önünde bulundurarak, yılın ikinci yarısında olumlu ya da olumsuz çok büyük bir değişiklik beklemiyoruz. Şirket olarak Türkiye'nin potansiyeline ve 2023 hedeflerine çok inanıyoruz, Yatırım planlarımızı mutlaka orta ve uzun vadeli kurguluyoruz.

MÜŞTERİ MEMNUNİYETİ
Önceliğimizde her zaman olduğu gibi müşterilerimiz ve onların memnuniyeti var. Müşterilerimizi kendi sektörlerinde daha rekabetçi yapacak çözümlerimizle pazar payımızı korumak her koşuldaki önceliğimiz. Tekstil, deri, kimya, otomotiv başta olmak üzere ekonominin can damarı olan tüm sektörlere yıllardır hizmet veriyoruz. Son dönemde katma değerli lojistik hizmetlerimizin yelpazesini çok genişlettik. Bilhassa elektronik, kozmetik, hediyelik eşya gibi perakende sektöründe yer alan şirketlerin, ihtiyaçlarına cevap verecek şekilde çalışıyoruz.

YENİ HEDEFİMİZ
Yeni odak noktamızda e-ticaret hizmeti veren sektör ve şirketler geliyor. E-ticaret, artık günümüz dünyasının yeni alışveriş platformunu oluşturuyor. Bizler de perakende sektöründeki tüm deneyimimizi, elektronik platforma taşımış durumdayız. Gerek yüksek kapasiteli depolama alanlarımızla gerekse ileri BT teknolojilerimiz ve yatırımlarımızla e-ticaret alanında hizmet veren müşterilerimize çağın gerektirdiği tüm hizmetlerimizi sunmaya devam edeceğiz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz