Lojistiğin 2017 planı

Lojistikçiler, 2017 için umutlu. Büyüme beklentileri yüzde 15-25 bandında telaffuz ediliyor...

25.01.2017 10:30:080
Paylaş Tweet Paylaş
Lojistiğin 2017 planı
Yasemin Erdoğan
[email protected]

OMSAN’DAN İDDİALI HEDEFLER
İki ay önce yönetimi değişen Omsan Lojistik’in 2017 hedefleri oldukça iddialı ve dinamik. Öne çıkan başlıklar arasında sürdürülebilir büyüme ve yeni yatırımlar var. Yeni genel müdür Hakan Keskin, “Omsan’ı lojistiğin lokomotifi haline getirmeyi hedefliyoruz” diyor. Şirketin 2017 ajandasında önemli yatırım atakları da olacak. Sürdürülebilir büyümeyi esas aldıklarını vurgulayan Omsan Genel Müdürü Hakan Keskin, büyüme oranlarını, 2017 planlarını ve odaklanacakları başlıkları şöyle özetliyor: “Bu yılı yüzde 15 büyüyerek toplam 735 milyon TL ciroyla kapatacağız. 2017 büyüme hedefimiz yüzde 20. Bu yılın ilk 9 ayında gerçekleştirilen toplam yatırım tutarımız yaklaşık 10 milyon TL oldu. 2017 için öngörülen yatırım tutarı da 30 milyon TL olacak. Denizyolu ve demiryolu taşımalarının portföyümüzdeki ağırlığını artırmayı, özel vagon yatırımlarıyla intermodal taşımacılığın avantajlarını kullanarak Anadolu’nun her köşesindeki müşterilerimizi Avrupa’nın tamamına en rekabetçi koşullarda ulaştırmayı hedefliyoruz.” Lojistik pazarı için 2017’nin önemli başlıklarından biri olan master plan, Omsan’ın da ajandasında. Omsan Genel Müdürü Hakan Keskin, “Master plan, yatırımların planlı ve bir bütünlük içinde olmasını sağlayacak. Ayrıca sektörel verilerin görünürlüğünü artıracak. Sektörün rekabet gücünü artıracak bu plana her türlü desteği vermeye hazırız” diyor.

SERTRANS’IN ODAĞI E-LOJİSTİK
Gelecek yıla iyimser bakanlardan biri de Sertrans Logistics. Şirketin 2017 büyüme hedefi yüzde 10-15 arasında. Sertrans Logistics CEO’su Nilgün Keleş, e-ticaret lojistiğinin, odaklanacakları en önemli konulardan biri olacağını vurguluyor. Nilgün Keleş, 2017 planlarını ve hedeflerini şöyle özetliyor: “Sadece e-lojistik hizmetlerine ayırdığımız 5 bin metrekarelik alanımızda yıllık 70 milyon online ürün kapasitesiyle çalışıyor, çok geniş katma değerli hizmetler veriyoruz. E-lojistik hizmetlerimizi yüzde 100 hasarsızlık oranımız ve yüzde 100 envanter doğruluğumuzla sürdürmek ve teknolojik yatırımlarımızı daha ileriye taşımak öncelikli konumuz olacak.” İran’a dönük ambargonun kalkması ve Rusya ile ilişkilerin normalleşmesi ise diğer sektör devleri gibi Sertrans’ın hedeflerine de olumlu yansıyor. “Bu gelişmeler hem sektörümüzü hem bizi 2017 yılı için umutlandırdı” diyen Keleş, ekliyor: “İran’ın potansiyelini iyi değerlendirmesi gerektiğini 2012’de fark etmiş ve direkt seferlerimizi başlatmıştık. 2017’de başta Azerbaycan olmak üzere tüm Türk Cumhuriyetleri ve Bağımsız Devletler Topluluğu ülkelerine yönelik Ar-Ge çalışmalarımıza hız vereceğiz. Ayrıca Turquality kapsamına alınmamız yönündeki hazırlıklarımızı da sürdüreceğiz.”

EKOL ENDÜSTRİ 4.0’A HAZIR
2015’te 504 milyon Euro ciroya ulaşan, 2016’yı ise 650 milyon Euro ile kapatmayı hedefleyen Ekol Lojistik’in yıllık büyümesi yüzde 25’i bulacak. Hedef, bu büyümeyi 2017’de de sürdürmek. Şirketin 2017 planlarında inovasyon ve teknoloji öne çıkıyor. Ekol Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Ahmet Musul, “Yoğun biçimde Endüstri 4.0’a hazırlanıyoruz. Artık Ekol 4.0’ı konuşuyor ve onun için projeler yürütüyoruz” diyor ve ekliyor: “Endüstri 4.0’ın sektörümüze inovasyon, katma değer ve sürdürülebilirlik alanlarında önemli fırsatlar sunacağına inanıyoruz. 2017’de ağırlık vereceğimiz alanlardan biri de intermodal olacak. Yeni yatırımlarımızın karşılığını 2017’nin ilk aylarından itibaren almaya başlayacağız. Ayrıca 30 milyon doları aşan bir yatırımla Yalova’da yeni bir terminal inşa ediyoruz.” Şirketin ülke olarak odaklanacağı pazar ise İran. Ambargonun kalmasının ardından oradaki faaliyetlere yoğunlaştıklarını vurgulayan Musul, şu bilgileri veriyor: “Haziran 2016’da resmi olarak İran’daki şirketimizin kuruluş işlemlerini tamamladık. İnşaatımız halen devam ediyor. Hem otomasyonel hem konvansiyonel çözümler sunacak İran tesisimizin konvansiyonel bölümünü 2017’nin ilk yarısında hizmete sunacağız. Amacımız, özellikle Türkiye ve Azerbaycan ticaret yolunun üzerinde bulunan Qazvin’indeki tesisimizi 2020’ye dek Orta Doğu’nun en modern ve yüksek kapasiteli lojistik üssü yapmak.”~ARKAS’IN GÜNDEMİ DEMİRYOLU 
2015 yılında ulaştırma, depoculuk, forwarding şirketlerini tek çatı altında toplayarak sinerji yaratan Arkas Lojistik, verimlilik ve kârlılık odaklı büyümesine 2017’de de devam edecek. Arkas Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Lojistik Hizmetleri Grup Başkanı Diane Arcas, küresel belirsizliklere rağmen yılın ilk 9 ayında, kârlılıkta TL bazında yüzde 38 artış yakaladıklarını belirtiyor. Şirketin 2017 hedefinde de kârlılığı korumak var.
Arcas, 2017’ye dönük planlarını ve odaklanacakları konuları ise şöyle özetliyor: “Büyük taşıma projelerine imza attığımız bu yılın ardından 2017’de de gücümüzü ve farkımızı gösteren TANAP gibi referans projelerimizin sayısını artırmayı istiyoruz. Yatırım planlarımızda demiryolu ve yurt dışı yapılanmamız başta olmak üzere bilgi teknolojilerinden ekipman yatırımlarına kadar pek çok konu var. Demiryolu serbestleşmesinin tamamlanmasının ardından yatırım yapmaya hazırlanan şirketlerdeniz. Kendi lokomotiflerimizi alıp işleteceğiz. Filomuzdaki 706 vagonla 35 bin ton taşıma kapasitemiz var. Kapalı depo hizmetlerimizi genişletmek ve konteyner taşımacılığına yönelik 30 çekici ve farklı iş kollarına yönelik farklı özellikleri olan ekipman yatırımları yapmak da gündemimizde. Yurt dışı tarafında ise uluslararası ofislerimizdeki faaliyetlerimizi büyütme hedefimiz mevcut. Ayrıca Afrika ve Orta Asya’daki projelerde de yer alma planımız var.”

BORUSAN İNOVASYONLA BÜYÜYOR
Borusan Lojistik, 2017 için inovatif iş modelleri geliştirmeye ve başarılı projeleri başlatmaya odaklanmış durumda. Şirketin 2017 ajandasında dijital çözümler de öne çıkıyor. Borusan Lojistik Genel Müdürü İbrahim Dölen, planlarını ve hedeflerini şöyle açıklıyor: “Dijital platformda, dijital çözümlerle bugünden farklı neler yapabiliriz konusunda çalışıyoruz. Bu kapsamda iki projemizi şirketleştirdik. Bunlardan biri eTA (elektronik taşıma ağı) olarak adlandırdığımız KOBİ’lerle kamyoncuları elektronik ortamda buluşturan bir sistem. Bir diğer projemiz ise Bukoli. 2020’ye kadar belirlediğimiz ve zaman planını çıkardığımız 27 projemiz daha var. Bunların hepsi olamasa bile bir kısmını hayata geçirmeyi umuyoruz. AR-GE inovasyon projelerimize harcadığımız yıllık fon yaklaşık 10 milyon dolar seviyesinde.” İbrahim Dölen, odaklanacakları bir diğer konunun da limancılık olacağını belirtiyor ve ekliyor: “Limandaki araç sahamızın kapasitesini 250 binden 350 bin adede çıkardık. Yani aynı anda yılda 350 bin aracın ihracatını gerçekleştirebiliyoruz. 2017’de 40 bin metrekarelik bir deponun hayata geçirilmesi projemiz var. Bitmiş araç lojistiği de bizim için önemli. Bu alanda da büyüyeceğiz. 560 milyon dolar seviyesinde cirosu olan, 2 binin üzerinde müşteriye hizmet veren bir şirketiz. 2018’de başlayacak master plan için şimdiden hazırız diyebilirim.”

SAĞLIK’TAN “AKILLI ÇÖZÜMLER”
Kara, deniz, hava ve demiryolları taşımacılığında faaliyet gösteren Sağlık Lojistik, 2017 yılına hızlı girecek şirketlerden. Intermodal lojistiğin yanı sıra hava kargo alanında faaliyetlere başlayacaklarını belirten Sağlık Lojistik Yönetim Kurulu Başkanı Zahit Sağlık, “Akıllı depolama ve akıllı lojistik çözümler oluşturmayı planlıyoruz” diyor. Sağlık, yeni yıldaki önceliklerini ise şöyle sıralıyor: “Intermodal özel taşıma modlarının geliştirilmesi ve özel müşteri projeleri üretilmesi konularında müşteri memnuniyetini üst seviyelere taşımak gibi önceliklerimiz bulunuyor. Bahçeşehir’de ve Orhanlı’da yeni tesis yatırımlarımız mevcut. Bunlara ek olarak Hadımköy’de ve Gebze’de toplamda 300 bin metrekarelik alanı kapsayacak yatırımları da 2017’de hayata geçireceğiz. Yeni yatırımlarımız sayesinde araç filomuzu 500 araca çıkardık. Euro 5 ve Euro 6 model araç filolarımız çevreci özellikler taşımakla birlikte CO2 salımını ve gürültüyü azaltıcı hassasiyete sahip. Çevreye olan duyarlılığımızı ve çevre bilincimizi de artırmaya devam edeceğiz. 2017 yılında iş potansiyelimizde ve yatırımlarımızda yüzde 10 büyüme kaydetmeyi hedefliyoruz. Bu büyümeyi de özkaynaklarımızla gerçekleştirmeye devam edeceğiz.”~3 ŞİRKETİN GÖZÜ ANADOLU’DA
ALIŞAN YÜZDE 20 BÜYÜYECEK

Alışan Lojistik Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı DAMLA ALIŞAN’ın 2017’ye dair beklentileri şöyle: “Son yıllarda en az yüzde 20’lerde büyüme trendimiz var. 2017 beklentimiz de bu oranlarda. Yeni yatırımımızla tüm İç Anadolu’da olmayı hedefliyoruz. Açacağımız yeni tesislerin hazırlıkları son hızla devam ediyor.”
BATU’NUN HEDEFİ ANADOLU
Bu yılı yüzde 10 büyümeyle kapatacak olan Batu International Logistics’in yönetim kurulu başkanı TANER ANKARA, hedeflerinin Anadolu olduğunu söylüyor ve şöyle devam ediyor “Teşvikler sayesinde üretim Anadolu’ya kaymaya başladı. O bölgelerdeki lojistik altyapısının analizlerini yapıyoruz. Üretimin arttığı şehirlerde şubeleşmeye başladık. 2017 bizim için Anadolu’da yatırımlar yapacağımız bir yıl olacak.”
ETA ŞEHİR İÇİNE ODAKLI
2017’de yatırım olarak iki konuya odaklanacaklarını belirten ETA Genel Müdürü HAMDI ERÇELIK, şunları söylüyor: “İlki, yükleme – boşaltma noktalarımızın sayısını artırmak. İkincisi, 2017’de şehir içi taşımacılığa konsantre olacağız. 2016’da pilot uygulamayı başlattık ve yeni yılda kamyonetleri de araç portföyümüze katacağız. 2016’yı 15 milyon dolar ciroyla kapatacağız. 2017 hedefimiz ise 3 kat büyüme yakalamak.”

"YÜZDE 17 BÜYÜYECEĞİZ"
TUĞRUL KORKMAZEL / İNCİ LOJİSTİK GENEL MÜDÜRÜ
PAYIMIZ ARTACAK

2017’de başlayacak olan 5 yıllık iş planımızda pazardaki payımızı 2014’ten beri ortağımız olan Yusen Lojistik’le birlikte artırmaya devam edeceğiz. İK, bilişim ve depo ekipmanları için gerekli yatırımları yapmayı düşünüyoruz. İş planımızda öngördüğümüz yıllık büyüme yüzde 17.
MASTER PLAN NE GETİRECEK?
Master Plan, bölgesel ve taşıma modlarının gelişim ihtiyaçlarına göre yatırım planlaması ve standardizasyon getirecek. Bizler de üreticilerin ihtiyaçlarına göre organize sanayiler, lojistik köylerde lojistik merkezler kurarak faaliyetlerimizi genişleteceğiz. 

“LOJİSTİK ÜS 2017’DE HAZIR”
ALİ TULGAR / MARS LOGISTICS GENEL MÜDÜRÜ
30 MİLYON EURO YATIRIM

Bu yıl da sürdürülebilir büyümeye ve çevreciliğe odaklanacağız. Son sürdürülebilirlik raporumuzla Türkiye’deki GRI onaylı A+ seviyesindeki ilk 10 şirketten biri olduk. Diğer yandan üs olarak kullanacağımız Hadımköy’deki lojistik merkezimizi 2017’nin ilk çeyreğinde faaliyete sokacağız. Yatırımın bedeli 30 milyon Euro.
BÜYÜME ORANI YÜZDE 12
2016 için belirlediğimiz yüzde 12 büyüme hedefimize ulaşacağız. Lojistik master plan artık ihale aşamasına kadar geldi. Bu plan birçok maddeden oluşacak ve lojistik sektörünün büyüklüğü net rakamlarla ölçülebilir hale gelecek. Biz de bu gelişmenin önemli bir parçası olmak için ciddi adımlar atıyoruz.

“TÜRKİYE 11 KİLİT PAZARDAN BİRİ”
MARKUS RECKLING / DHL EXPRESS TÜRKİYE CEO’SU
STRATEJİK HEDEFLER

DHL Grubu’nun küresel 2020 stratejisinde, gelişmekte olan pazarlardan elde edilen gelirin payını yüzde 22’den yüzde 30’a çıkarmak var. Türkiye de 11 kilit pazardan biri. 2017’de odak alanlarımızın başında 3’üncü havaalanına yönelik yatırımımız gelecek. 60 milyon Euro’luk yatırımla Türkiye’yi bölgesel lojistik merkezine dönüştüreceğiz.
YATIRIMA DEVAM
Sabiha Gökçen’deki alanımızı ve antrepomuzu büyütmek de planlarımız arasında. Teknolojik yatırımlarımız sürecek. Karbon nötr gönderi hizmetimizi büyüterek daha fazla müşteriyi bu alana dahil edeceğiz. Bunun yanında 2017’de spesifik sektörlerdeki uzmanlığımızı ortaya koyacağız. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz