Capital'e abone olun.
"TÜRKİYE VW'NİN ÜRETİM RADARINDA"

"Türkiye VW'nin üretim radarında"

Doğuş Otomotiv CEO’su Alİ Bİlaloğlu, “Tüm araçlarda yüzde 9 olan pazar payımızı, 1,5 puan artırmayı hedefliyoruz” diyor.

Son Güncelleme: 01.04.2010

2009, Doğuş Otomotiv için sıra dışı bir yıldı. Sektörde yaşanan daralma, şirketin ilk 9 ayda satışlarda yüzde 16’lık bir düşüş yaşamasına neden oldu. Ancak bu düşüşe rağmen Doğuş Otomotiv, kârlılık ve tasarrufta ciddi artış kaydetti. Krize rağmen etkin bir maliyet kontrolüyle performanslarını artırdıklarını belirten Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, “2009 yılında bütçemizi yaparken tedbirli iyimserlik mantığından yola çıktık. Pazar payı için kâr marjını sıfıra indirme amacımız olmadı. Katma değer yaratmayan bütün maliyetleri törpülemeyi başardık. Ocak ayında devreye soktuğumuz bütçenin çok üzerine çıktık” diyor. Geçtiğimiz yıl otomotiv pazarı ÖTV indirimleriyle desteklenerek yüzde 10 büyüdü. Ancak ÖTV’nin yüzde 30-40 oranında katkı yaptığı bu büyüme Bilaloğlu’na göre “hormonlu” oldu. Ona göre aynı büyümenin ÖTV’siz olarak bu yıl yakalanması durumunda sektörde toparlanma mümkün olabilecek. Bu ortamda Doğuş Otomotiv büyüme planları yapıyor. Özellikle de pazar payında artış hedefliyor. Bilaloğlu, bu konuda şöyle konuşuyor: “Doğuş Otomotiv’in tüm markalarda pazar payı yüzde 9. Bu yıl payımızı 1 puan artırarak yüzde 10’a ulaştıracağız.” Öte yandan sektörün ve Doğuş Otomotiv’in krizdeki performansı Volkswagen’in Türkiye’ye bakışında da değişikliğe yol açmış. Geçmişte Türkiye’nin üretim tesisi kurma konusunda Volkswagen’in radarına girmediğini ifade eden Bilaloğlu, artık bu durumun değiştiğini söylüyor. Doğuş Otomotiv CEO’su Ali Bilaloğlu, şirketin ve sektörün geçtiğimiz yılki performansını Capital’e şöyle değerlendirdi:
CAPITAL: 2009, sektör açısından nasıl geçti?
- 2009, sadece Türkiye için değil dünya için de ilginç bir yıldı. Herkes, 2009’a girerken ekonomik krizin etkisiyle tüm dünyada otomotiv pazarının daralacağını öngördü. Bu nedenle dünyadaki tüm büyük ülkeler, otomotiv piyasasını canlandırmak için birtakım önlemler aldı. Almanya’da hurda indirimi var. Satışlar 3,7 milyonluk bir rakama ulaştı. Bu, Doğu ve Batı Almanya’nın birleşmesinden sonra ulaşılan en yüksek satış rakamı, ciddi bir rekor. Türkiye’de de pazar, geçtiğimiz yıl mart ayında uygulamaya geçen ÖTV indirimiyle birlikte ciddi bir noktaya geldi. Toplam pazar yüzde 10 büyüdü ve 2008 yılının üzerinde bir rakamla yıl kapandı. Binek araçta büyüme yüzde 7’nin üzerinde olurken hafif ticari araçta hemen hemen 2008 rakamları elde edildi. En fazla hırpalanan ağır ticari ve üst yapı oldu. Çünkü ÖTV indirimleri inşaat faaliyetleri olmadığı sürece ağır vasıtaya yansımaz.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER