Capital'e abone olun.
2014'TE 207 MAĞAZA KAPANDI

2014'te 207 mağaza kapandı

Perakende sektöründe verimsiz mağazalara daha az tahammül ediliyor. 2014 yılında 13 marka toplam 207 mağaza kapattı.

Son Güncelleme: 28.09.2015

Perakende sektöründe, bir taraftan mağaza metrekareleri, çalışan ve müşteri sayısı büyürken diğer yandan kapanan mağaza sayısı da artıyor. Verimsiz mağazalara eskisi kadar tahammül edilmiyor. Kira gideri mağazanın cirosunun yüzde 15'ini geçerse kapatma kararı çıkıyor. 

MAĞAZA AÇMA HIZI YÜZDE 5'E DÜŞTÜ
500 markanın üye olduğu Birleşmiş Markalar Derneği'nin (BMD) yurtiçi mağaza istatistiklerine göre, Türkiye'de 500 markaya ait 65 bin mağaza bulunuyor. 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 12,7 oranında artan mağaza sayısı artık çift haneli büyümüyor. Mağaza açma hızı yüzde 5'lere düşmüş durumda. Perakendeciler mağaza açma hızlarını düşünürken verimsiz mağazalarıyla da hızla yollarını ayırıyor. 

1 YILDA 207 MAĞAZA KAPANDI 
Capital dergisinin araştırmasına göre, geçen yıl Türkiye perakende dünyasında BİM'den CarrefourSA'ya, LCWaikiki'den Collezione'a kadar 13 büyük perakendeci 207 mağazasını kapattı. Araştırmamızın sonuçlarına bakıldığında, sektördeki en büyük değişikliğin tahammül sürelerinde yaşandığı ortaya çıkıyor. Perakendeciler eskiden verimsiz mağazaya en az 2 yıl sabrederken şimdi bu süre birçok markada 6 ila 12 ay arasına inmiş durumda. 

HANGİ MARKA KAÇ MAĞAZA KAPATTI?
İşte 2014 yılında 13 markanın kapanan mağaza sayıları:

BİM- 70 mağaza
CarreforSA- 38 mağaza
Burger King- 35 mağaza
Collezione- 14 mağaza
LC Waikiki- 10 mağaza
Süvari- 10 mağaza
Adil Işık- 9 mağaza
Penti- 5 mağaza
Mudo- 5 mağaza
Boyner- 4 mağaza
Kiğılı- 4 mağaza
Derimod- 2 mağaza
Vakko- 1 mağaza

  

Etiketler: perakende,mağaza sayısı

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER