Capital'e abone olun.
CRM MÜŞTERİ İLE BAĞIMIZI KUVVETLENDİRİYOR

CRM müşteri ile bağımızı kuvvetlendiriyor

CRM uygulamalarının her zaman iş akışlarının odağında yer aldığını söyleyen Teknosa Strateji ve İş Geliştirme Direktörü Ayşegül Bahçıvanoğlu, bu uygulamaları yeni yatırımlarla devamlı geliştirdiklerini söylüyor.

Son Güncelleme: 01.08.2014

Teknoloji perakendeciliği sektörünün lideri konumundaki Teknosa, 2008 yılında turuncu kart ile başladığı CRM uygulamalarını bugün çok daha ileri bir noktaya taşıdı. Turuncu kart ile 4,2 milyon üyeye ulaşan şirket özellikle müşteri segmentasyonu çalışmaları ile farklılık yaratıyor.

CRM uygulamalarının her zaman iş akışlarının odağında yer aldığını söyleyen Teknosa Strateji ve İş Geliştirme Direktörü Ayşegül Bahçıvanoğlu, bu uygulamaları yeni yatırımlarla devamlı geliştirdiklerini söylüyor. CRM uygulamaları ile müşterilerin istek ve beklentilerini daha iyi anlayabildiklerinin altını çizen bahçıvanoğlu, “Özetle, CRM uygulamalarının, müşteri memnuniyetini odağımıza koyan ve müşteri ile bağımızı artıran bir yapı kurmamızı sağladığını söyleyebiliriz” diyor.

RM uygulamalarına 6 yıl önce Turuncu Kart ile başlayan TeknoSA geçtiğimiz yıldan bu yana da kişiye özel segment kampanyaları düzenliyor. Müşterilerin demografik özellikleri, bağlılıkları, alışveriş sıklıkları, tercih ettikleri ürünler, markalar ve alışveriş kanallarına göre her segmentteki gruba ayrı ayrı stratejilerle ulaştıklarını ifade eden TeknoSA Strateji ve İş Geliştirme Direktörü Ayşegül Bahçıvanoğlu, önümüzdeki dönemde bunu daha da geliştireceklerini söylüyor.

Bahçıvanoğlu’nun verdiği bilgiye göre şirket yeni dönemde mağaza, puan, ürün, saat özelinde kişiye özel farklı kampanyalar ve puan fırsatları sunacak. Bahçıvanoğlu, bu şekilde mağazalara da fırsat ve rekabette ayrışma unsuru sağlanacağını vurguluyor.

TeknoSA'da CRM uygulamaları ne zaman başladı?
Müşterilerimizi daha iyi tanımak ve deneyimlerini zenginleştirmek amacıyla sadakat programımız olan Turuncu Kart uygulamasını 2008 yılında başlattık. 2010 yılında sadece cep telefonu ile müşteriyi tanıma sistemini getirerek kurguyu yeniledik. Müşterilerimiz, yanında kart olmasa da Turuncu Kart’ın sunduğu avantajlardan cep telefonu numarası ile faydalanmaya başladı.

Aynı yıl müşteri değer ve davranış boyutları çerçevesinde müşteri segmentasyonu çalışmasını gerçekleştirdik. Dönemsel çekiliş kampanyaları, özel gün kampanyaları, 3. partilerle işbirlikleri ve ürüne özel indirim kampanyalarını hayata geçirdik. 2012 yılında programımıza puan uygulamasını da katarak müşterilerimize yeni bir ayrıcalık sunmaya başladık. 2013 yılı itibarıyla da, kişiye özel segment kampanyaları yapıyoruz.

Veri kalitesinin artırılması ve sürekliliğinin sağlanması konusunda her zaman hassas çalışıyoruz. Müşterilerimizin tercihlerine göre hizmet ve özel indirim avantajı sunan Turuncu Kart sadakat programında bugün 4,2 milyonun üzerinde üyeye ulaştık.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5

  • Etiketler: Teknosa,crm,teknoloji,Ayşegül Bahçıvanoğlu,turuncu kart,müşteri,Segmentasyon

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER