Capital'e abone olun.
KARTLA GELEN SADAKAT

Kartla gelen sadakat

İşte Türkiye’nin en başarılı sadakat programları...

Son Güncelleme: 01.08.2014

Müşterisini memnun etmeye odaklı pek çok şirket sektör bağımsız çeşitli sadakat programları uyguluyor. Bu programların temelinde ise sadakat kartları yer alıyor. Bu kartlar hem marka hem müşteriler için farklı avantajlar sunuyor. Örneğin shell, shell club smart card ile 10 milyon müşteriye ulaşmış durumda.

Onu yine bir diğer akaryakıt devi opet, 6,6 milyon müşteriyle izliyor. Sadakat programlarının nihai amacı kârı, geliri ve pazar payını artırmak. Sadakat kartlarıyla rekabet avantajı elde eden şirketler arasında teknosa, mavi, carrefoursa, bp, thy gibi devler de yer alıyor.

American Express, 2012 yılında Amerika’nın en büyük 11 kredi kartı sağlayıcısı arasında müşteri memnuniyeti skorları en iyi şirket seçildi. Şirket yetkilileri, American Express Membership Reward adlı sadakat programlarının kazanımlarını artırmak için 2013 yılında 342 milyon dolar harcayacaklarını dünya kamuoyuna açıkladı. Bu, bir sadakat programı için telaffuz edilen en yüksek bütçelerden biri. Uzmanlar şirketlerin bu konudaki bütçelerini artırmasını bu uygulamanın başarısına bağlıyor.

Peppers&Rogers Finans Sektöründen Sorumlu Yönetici Ortağı Tunç Akyurt, American Express Membership Reward için bu başarıya giden yolda neler yapıldığını şöyle aktarıyor: “2009’da yapılan bir araştırma ile 127 pazarda, 4 milyar üzerinde işlem gerçekleştiren, 90 milyon ticari kart sahibinin harcama modelleri çıkarılarak stratejik fırsatlar değerlendirilme kararı alındı.

Program üyelerinin American Express kartları ile Twitter hesapları senkronize edildi. Müşterilerin Twitter üzerindeki özel tekliflerden yararlanabilecekleri bir uygulama başlatıldı. Böylece müşteriler Twitter üzerinden puan toplayarak, Best Buy, Mc Donald’s, Whole Food Market ve Zappos gibi şirketlerin mağazalarından veya web sitelerinden yaptıkları alışverişlerinde bu puanları kullanabiliyor.” Türkiye’de de sadakat programları çerçevesinde şirketler önemli kazanımlar elde ediyor. İşte Türkiye’nin en başarılı sadakat programları...  

Etiketler: sadakat programı,avantajlar,müşteri,marka

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER