Capital'e abone olun.
NOKTASAL DEĞİŞİM

Noktasal değişim

87 perakende şirketinin mağaza, bayi, korner sayılarının toplam satış noktası sayısı içindeki payının son 5 yılda nasıl değiştiğini inceledik.

Son Güncelleme: 01.01.2014

Artık bir ürünü satın almak için tek seçenek mağazaya gitmek değil. Online alışveriş siteleri, markaların sanal mağazaları, mobil kanallar, yeni dönemin yeni bayileri olmuş durumda. Tüketici eğilimlerindeki bu dönüşüm, şirketlerin satış stratejilerine de yansıyor.

Kimi perakendeciler bayi stratejisini gözden geçirerek kendisine ait mağazaları artırma yoluna gidiyor kimisi ise kiraların yüksekliği nedeniyle perakende ağını yurtdışına kaydırıyor. Bayilerini azaltarak internet satışına yoğunlaşanlar da var, mağaza veya şube, korner veya bayi gibi geleneksel kanallarla ilerleyenler de...

Alternatif kanallar konusunda en yenilikçi ve cesur sektörlerin başında ise hazır giyim, kozmetik ve teknoloji geliyor.Aslında hangi sektörde olursa olsun tüm şirketlerin yarışı ayni: Tüketici neredeyse orada olmak.

Ancak şöyle bir gerçek var ki tüketici artık “her yerde”. AVM’de, sokakta, internette, cep telefonunda... Dolayısıyla hazır giyimden mobilyaya, kuyumdan yapı markete kadar tüm şirketler, stratejilerini, bulundukları mecraları enişletmek üzerine kuruyor.

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Ancak şirketlerin satış stratejilerinde tek bir trendden bahsetmek güç. Bazıları bayilerden uzaklaşıp kendi mağazalarına dönüyor, bazıları çoklu kanal stratejisiyle ilerliyor. Aralarında fiziksel mağazaların payını azaltıp e-ticarete yoğunlaşanlar da var. 87 perakende şirketini kapsayan araştırmanın verileri de tam bu tabloyu destekler nitelikte. Araştırmaya göre, şirketlerin önemli bir kısmı halen fiziksel mağazalar aracılığıyla tüketiciye ulaşmayı tercih ediyor. Ancak, internet gibi yeni nesil mecraların yükselişi de dikkat çekici.

Şirketlerin satış stratejilerini değiştiren nedenlerin başında ise teknoloji, artan internet kullanımı, yeni neslin alışveriş alışkanlıkları geliyor. MCT Danışmanlık Yönetici Ortağı Tanyer Sönmezer’e göre bu değişimin en önemli nedeni hız. Sönmezer, “İnsanlar artık her şeyi daha hızlı istiyor. Hem bankacılıkta hem hızlı tüketim
ve perakendede alternatif dağıtım kanallarının ciddi biçimde öne çıktığını görüyoruz” diyor.  

Etiketler: Online alışveriş,Tüketici,Satış,strateji,şirket,perakende,Sanal mağaza

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER