Ödüller doğru yatırım yaptığımızı gösteriyor

Bimeks, 21 yılda gerçekleştirdiği başarılarıyla birkoç ödül aldı.

1.03.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Ödüller doğru yatırım yaptığımızı gösteriyor


Akgiray kardeşler tarafından 1990 yılında kurulan Bimeks, Türkiye'nin ilk bilgisayar perakende mağazası. Dönemin bilgisayar şirketleri katalogdan satış yaparıp toplama bilgisayarlar üretirken Bimeks, ürünü rafa koyup satan ilk perakende mağaza olarak öne çıktı. O dönem kardeşlerden Murat Akgiray yönetimden sorumluyken Vedat Akgiray da ağırlıklı olarak programlama yapıyordu. Dönemin bilgisayar sarf malzemelerinin tümü Kadıköy'deki Bimeks mağazasında bulunabiliyordu. Bugün Türkiye'nin 19 ilinde, 4'ü franchise olmak üzere 36 mağazası bulunan Bimeks, toplam 471 personeliyle hız kesmeden çalışıyor. Geçen yıl itibariyle 210 milyon TL bir ciro büyüklüğüne ulaşan şirketin hedefi, 2011 yılı sonunda 50 mağazaya ulaşmak. Bimeks, sektöründe ödülleri olan bir şirket. CNBC-e Business dergisi, 2008 yılında bütün sektörleri kapsayan 3 bin 500 şirketin yer aldığı bir araştırmada Bimeks'i büyümede 1'inci şirket ilan etti. Bir yıl sonra aynı dergi Bimeks'i ikinci seçti. 2009 yılında, 2008 yılının verileri baz alınarak yapılan Interpro'nun Bilişim 500 araştırması da Bimeks'i bilgisayar şirketleri arasında son 10 yılda en hızlı büyüyen şirket seçti. Bimeks'te 1991 yılından beri görev yapan genel müdür M. Arif Bayraktar, ödülleri kazanmalarının altında tecrübe, tüketiciyi tanıyor olmak, teknoloji geçişlerini çok iyi takip etmek gibi özelliklerinin olduğunu belirtiyor. Bu ödüller sayesinde 2007 yılında bir İngiliz finans şirketi şirketimizin yüzde 25'ine ortak oldu" diye konuşuyor. M. Arif Bayraktar dergimizin sorularını şöyle yanıtladı:

Bimeks'ten biraz söz eder misiniz? Sektördeki önemi ve ilkleri neler?
Bimeks, 1995 yılında İçerenköy Carrefour'da bir mağaza hizmete açtı. Bu şirketimiz için önemliydi. Çünkü bu sektörde bir alışveriş merkezinde teknoloji perakende mağazası açan ilk şirket olmuştuk. Biz, 2001 krizindensonra özellikle Türkiye'ye yayılma politikası güttük. Her açılan AVM'ye bir tane Bimeks açmaya başladık. Hızlı bir yayılma dönemimiz oldu. Bimeks'in 100 ile 300 metrekare arasında değişen mağazaları vardı. 2007'de artık tüm ürün gruplarını satabileceğimiz bir mağaza açalım dedik. Bunun ismine de Teknoport dedik. 2007 Ocak ayında teknoloji perakendeciliğinde Türkiye'nin tek katta en büyük mağazası olan Bimeks Teknoport'u Yeşilköy'de açtık. Televizyondan aksesuara, kişisel bakım aletlerinden beyaz eşyaya tüm ürünleri ise bu yıl ekledik. Bugün Türkiye'nin 19 ilinde, 4'ü franchise olmak üzere 36 mağazamız var. Geçen yıl itibariyle 210 milyon TL bir ciro büyüklüğüne ulaştık. Geçen yıl franchise anonsunu yaptık. Sırasıyla Kastamonu, Manisa, Diyarbakır ve Kadıköy'e açtık. Mart ayında da Samsun'a açıyoruz

Her ay bir mağaza' hedefi var mıydı, yoksa tesadüfen mi bu şekilde oldu?
Farklı bir pazar bu. Şu an rekabet büyük şehirlerde sıkışmış durumda. Diyarbakır'a gittiğimizde Teknosa vardı. Biz de Bimeks olarak bir tane açtık. Oradaki mağazamız 3 tane Teknosa'nın aşağı yukarı 5'te 3 işini yapıyor şu anda. O kadar iddialı gidiyoruz. Kendimize bir hedef koyduk. Yıl sonuna kadar Bimeks e aşağı yukarı 15 tane franchise gelecek, 5 tane de kendi mağazamız olacak. Böylece 36 ile başladığımız 2011 yılını, 50 mağazayla kapatacağız. Önümüzdeki yıllarda sektörün lideri olmak üzere hareket ediyoruz. Bunun dinamikleri neler? Bimeks, 21 yıllık bir tecrübeyi barındırıyor. Global rekabeti geçen yıl yaşadık. Bu rekabetten başarılı çıktık. Yabancılar bu ülkeye geldiklerinde yerlileri bitireceklerini düşünüyordu. Şimdi yüzde 30'u geçmeyen pazar payları var. Yerli oyuncular Türkiye'de çok güçlü. Çünkü öncelikle Türkiye'yi biliyorlar, lokasyonları iyi. Sabancı
Holding'in sermayesi çok güçlü, onun için hızlı yayıldı. ~
Biz Bimeks olarak metrekare başına ve personel başına en iyi ciroyu üreten şirketiz. Bu, bize inanılmaz avantaj kazandırıyor. Çünkü biz bunlardan dolayı tüketiciye en iyi fiyatı verebiliyoruz. Her zaman Bimeks'de en iyi fiyat garantisi var. Türk tüketicisini iyi tanıyoruz. Stoklarımızı çok iyi yönetiyoruz. Çalışan, inanılmaz güzel bir sistemimiz var. Bunun bize şöyle bir avantajı var: Rakipler, özellikle yabancılar, 3-4 bin metrekarelik konumlarda mağaza açıyor. Şehrin o kadar potansiyeli olmadığı için kıyafet bol geliyor. Ama biz 100 metrekareyle 4 bin metrekareyi yönetebiliyoruz. Ondan dolayı metrekare verimlilikleri inanılmaz düşük oluyor. Geçen yıl GFK'nın sektörümüz için 'Türkiye'de metrekare büyüyor, ama metrekare başına ciro düşüyor' şeklinde bir sunumu vardı. Bunun nedeni de yabancıların açtıkları büyük metrekarelerdi. Tüketicimizin yüzde 70-80'i fiyat avantajı arıyor. Bizim için en iyi maliyetlerin olması önemli. Bu nedenle çok şık bir yerde, yüksek kiralar ödeyerek mağaza açmıyoruz.

Ödül almak emek gerektiren, zorlu bir iş. Bimeks'in ödüllerinden söz eder misiniz?
CNBC-e Business dergisi, 2008 yılında bütün sektörleri kapsayan 3 bin 500 şirketin yer aldığı bir araştırmasında, bizi büyümede 1'inci şirket ilan etti. Bu bağımsız araştırma bizi Türkiye'nin büyüme lideri seçti. Bir yıl sonra aynı dergi, Goldaş'tan sonra bizi ikinci seçti. 2009 yılında, 2008 yılının verileri baz alınarak yapılan Interpro'nun Bilişim 500 araştırmasına göre Bimeks bilgisayar şirketleri arasında son 10 yılda en hızlı büyüyen şirket seçildi. Son 10 yılda 3 tane değerli ödülümüz oldu. Böyle ödülleri olan başka bir perakende şirketi olmadığını da söyleyebilirim.

Siz ve şirketiniz için ödüller ne anlama geliyor?
Türkiye, 2001 krizinde inanılmaz küçüldü. Bütün ekonomi yüzde 11 küçülürken bizim sektörümüz yüzde 45 civarında küçüldü. Çünkü sektörümüz genel ekonomik etkilerden daha çok etkileniyor. Son 10 yılda aldığımız ödüller düşünülünce bizim doğru yatırım yapmış, sektörün geleceğini doğru görmüş bir şirket olduğumuz ortaya çıkıyor. Üstelik rakiplerimiz de güçlüydü. Sektörümüzde 4'ü dünya şirketi olmak üzere 8 oyuncu var.

Bu ödüller Bimeks'in hangi gücünü ortaya koyuyor?

Tecrübemizi, tüketiciyi tanıyor olmamızı, teknoloji geçişlerini çok iyi takip edebilmemizi ortaya koyuyor. Bimeks'i en hızlı büyüten parametrelerden birisi de rakiplerinden çok daha fazla önünü görüyor olması. Sektördeki başka oyuncular masaüstü PC mi olacak, notebook mu olacak diye bilinmezlik yaşarken biz 8 tane notebook satardık. Biz bunu yıllar önce gördük. Bugüne kadar Türkiye'de 500 binin üzerinde notebook sattık. GFK'ya göre teknoloji marketleri kanalında ciro bazında yaklaşık yüzde 20'ye yakın payımız var

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz