Capital'e abone olun.
TÜRKİYE'Yİ AŞAN PERAKENDE GRUBU YARATACAĞIZ

Türkiye'yi aşan perakende grubu yaratacağız

Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner sorularımızı yanıtladı...

Son Güncelleme: 01.01.2013

CEM BOYNER'İN GELECEK 5 YIL HEDEFİ COK AGRESİF
Cem Boyner, Türkiye’nin en vizyoner işadamlarından biri. Yaratıcı kimliğiyle hep yeni işlere imza attı. Advantage, T-Box, Fish, Backup gibi kendi alanının öncüsü yepyeni markalar yarattı. Değişimi seven ve bunu hızlı uygulayabilen, hareket kabiliyeti yüksek bir işadamı. Kasım 2011’de söyleşi yaptığımız işadamı, “Hiçbir fırsatı kaçırmamak için agresifiz” demişti. Hakikaten de 2012’yi bu şekilde geçirdi. En önemli rakibi YKM’yi satın aldı. Benetton işini devretti. Çarşı markasını canlandırdı. E-ticaret işine girdi. Yoğun geçen bir yıldan sonra “Elimiz çok dolu. 2013’te fırsat gelirse başımızı bile çevirip bakabileceğimizi çok düşünmüyorum” diye konuşuyor. Türkiye’nin ölçülerinin çok ötesinde bir perakendecilik grubu oluşturmayı planladıklarını söyleyen Boyner, “Koşacak yarış atlarını destekleyeceğiz” diyor. Grubun enerjisini ise yeni girdikleri e-ticaret işine harcayacaklarını aktarıyor. İşte bu nedenle Morhipo işi onu çok heyecanlandırıyor ve iddialı hedefleri olduğunu söylüyor. Boyner Holding Yönetim Kurulu Başkanı Cem Boyner ile uzun bir söyleşi yaptık. Detaylar ise şöyle:

Capital: Birçok yenilik var. Akıllı küçülme stratejiniz yerini nasıl bir stratejiye bıraktı?
- 2010-2011’de yatırımlarımızla ilgili dikkatli tercihler yaptık, çok olumlu sonuçlar aldık. Krizden, 2009’un sonunda toparlanmaya başlamıştık ve o zaman görüştüğümüzde “akıllı küçülme” ve “çok ihtiyatlı büyüme” planları yapıyorduk. 2010-2012 dönemi, bütün markalarımız için çok parlak geçti. Bizim şöyle bir stratejimiz var: Birebir mağazalardaki büyümemizi, genelde ülke büyümesinin 2 katının biraz üzerinde gerçekleştirmek isteriz. Toplam büyümemizin de ülkenin GSMH’sinin 5-6 misli kadar fazla olmasını arzu ederiz. 2012’de satışlarımızdaki artış, GSMH’nin 4 misli civarında oldu ki bu beklentimizin çok üstündeydi. Yıllık büyümemizin ise yüzde 23-24 civarında olacağını tahmin ediyorum. 2012’nin de 2011 gibi yüzümüzü ağartan bir yıl olarak bitmesini bekliyoruz. Türkiye, çok dinamik bir ülke... 2013’e bu nedenle çok olumlu bakıyoruz.

Capital: 2012’den daha da mı olumlu olacak?
- Daha olumlu olacak. 2012’de, ihracata dayalı bir büyüme modeli vardı. İç pazarın sükuneti, büyümeye olumsuz yansıdı. 2012 Kasım-Aralık’ta başlayan büyümeyle iç tüketime dayalı bir büyüme olacağını da hissediyoruz. 2013’te Zorlu Center’daki büyük Beymen dışında dev yatırımlarımız olmayacak. Boyner ile YKM’nin entegrasyonu ve olmazsa olmaz diyeceğimiz yerlerde açacağımız mağazalarımız dışında esas büyümemizi, mevcut mağazalarımızdaki satışlarımızı patlatmak üzerine yoğunlaştırıyoruz. 2013 için güzel hedeflerimiz var.  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER