Capital'e abone olun.
2012'DE ÜÇ YENİ LOKASYON GELİYOR

2012'de üç yeni lokasyon geliyor

Yüzde 100 Türk Telekom iştiraki olan Assistt, müşteri hizmetleri ve çağrı merkezi şirketi olarak Kasım 2007'den beri hizmet veriyor.

Son Güncelleme: 01.02.2012

6 bin çalışanıyla, müşterilerinin satış ve pazarlama faaliyetlerinde bulunmalarına yönelik veri üreterek geleneksel çağrı merkezi fonksiyonlarından daha fazlasını sunuyor. Sadece Türk Telekom'a değil telekomünikasyon, ulaştırma, eğitim, BT, sağlık gibi çeşitli sektörlerde ve kamuda lider 14 kurumsal şirkete de hizmet veren Assistt ayrıca; bünyesindeki 11818 Bilinmeyen Numaralar ve Rehberlik Servisi ve 11820 Teknoloji Destek Hattı aracılığıyla da bu numaralara başvuranlara her türlü bilgi akışını sağlıyor. Genç bir şirket olmalarına rağmen sektörde önemli bir noktaya geldiklerini dile getiren Assistt Genel Müdürü Adil Zembat, "Şu an Erzincan, Erzurum, İstanbul, Ankara, İzmir, Rize ve Samsun'da çağrı merkezi yatırımlarımız var. 4 bin 270 koltuk kapasitesine sahibiz ve yılda 120 milyon çağrı karşılıyoruz. 2007'den beri bu alana 75 milyon TL'nin üzerinde yatırım yaptık. Bu yıl içinde doğu illerinde üç lokasyon daha planlıyoruz. Yatırımlarımız her yıl artarak sürecek. 2012'de, ciro veistihdamda yüzde 30'luk büyüme hedefliyoruz. Çağrı merkezlerinin organize sanayi bölgelerinde konumlanmasına karşıyız. Bulunduğumuz şehirlerin önemli noktalarında yer alıyoruz, çünkü bizim çalışanlarımız sanayi işçisi değil, yetkin beyaz yakalı profesyonellerdir. Bu özelliklerine uygun ortamda hizmet vermeyi hak ederler.

14 ŞİRKETLE ÇALIŞIYOR

Türk Telekom'un yanı sarı TTNET, Avea, THY, Şehir Hatları, RTÜK, Sebit, E-Devlet, Ulaştırma Bakanlığı, Sağlık Bakanlığı MHRS Projesi, KOSGEB, TCDD, Türksat ve Diyanet İşleri'ne çağrı merkezi hizmeti veren Assistt, son olarak Ticaret ve Gümrük Bakanlığı'nın da ihalesini kazanmış bulunuyor. Çağrı merkezi sektörünün Türkiye'de hem kamuda hem özel sektörde yeni yeni anlaşılmaya başladığını dile getiren Zembat, sektöre ilişkin şu değerlendirmede bulunuyor: "Önceden, özel sektör bu işi müşteri şikayet hattı olarak algılardı. Ama 2010 ve 2011'de çağrı merkezi hizmeti veren dış kaynaklı firmalar belli konularda uzmanlaşmaya başladılar. Firmalar çağrı merkezi sektörüyle çok daha ucuz ve daha etkin çözümlere ulaşabileceklerini öğrendiler. Pazarlama, tahsilat, satış gibi kanallarda hizmet alabileceklerini gördüler. Bu durum, sektörü 2012'de büyütmeye devam edecek. Kamu da bunun farkına vardı. Örneğin, biz Sağlık Bakanlığı'na randevu sistemi hizmeti veriyoruz. Çok da başarılı. Şu an İstanbul dışındaki tüm illerde verilen hastane randevu sistemi yakında İstanbul'da da hizmete girecek."

KAMUNUN PAYI ARTACAK
Dünya ortalamalarına bakıldığında çağrı merkezi sektöründe birinci sırada finans yer alıyor. Onu telekomünikasyon izlerken, üçüncü sırada kamu bulunuyor. Türkiye'de ise ilk sırada telekomünikasyon var. İkinci sırada finans geliyor. Çağrı merkezleri sektöründe finansın Türkiye'de kalitede gerilerde kaldığını ifade eden Zembat şunları anlatıyor: "Bankaların çağrı merkezleri çok eleştiriliyor. Müşteri bir türlü direk canlı sese ulaşamıyor. Kendi bünyelerinden çağrı merkezi hizmeti aldıkları için çok başarılı bulunmuyor. İşin, bizim gibi profesyonel şirketler tarafından yapılması gerektiğini düşünüyoruz. 2012'de bankacılık sektöründe çağrı merkezine yönelik bir düzenleme yapılmasını bekliyoruz. Öte yandan, sektör de kamuda çok gerilerde. Rakamlara bakıldığında; ABD'de sektörde kamunun payı yüzde 11, Avrupa'da yüzde 9'larda iken Türkiye'de hâlâ yüzde 1,5'lerde. İnancım odur ki 2003'ten beri vatandaşa hizmeti hedeflerinin odağına koyan hükümetimizin halka hizmet yaklaşımı önümüzdeki yıllarda bütün kamu kuruluşlarınca da icraata dönüştürülerek çağrı merkezi sektöründeki kamu payı olması gereken noktaya tahminimizden daha kısa sürede ulaşacaktır.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER