Artık deneyimlerin yönetilmesi gerekiyor

Etiya Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Doğan, bu değişimle hayatı en fazla kolaylaşanların son kullanıcılar olduğunu belirtiyor.

29.04.2014 12:37:260
Paylaş Tweet Paylaş
Artık deneyimlerin yönetilmesi gerekiyor
Etiya, bir teknoloji-yazılım şirketi. CRM, ürün ve katalog, satış ve sipariş yönetim sağlayıcısı olan şirket, telaura ve somemto ürünleriyle dikkat çekiyor. Şirketin Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Doğan, büyük verinin hızlı ve doğru analiz edilerek özelleştirilmesi gerektiğine dikkat çekiyor.

“Önceleri CRM kavramından söz ediyorduk, ama müşteri ilişkileri yönetimi öldü” diyen doğan, artık değişen müşteri profilinin, deneyiminin yönetilmesinin ön plana çıktığını anlatıyor ve ekliyor: ünümüzde teknolojinin en fazla etkilediği sektörlerin başında telekom geliyor.

Eskiden sadece ses, veri, sabit hat telefonlar, internet gibi klasik servisler sağlayan telekom şirketlerinin artık hem iş yapış tarzları hem konumlandıkları yer değişti. Çünkü dijital bir çağın içinde yaşıyor, her gün uyandığımızda yeni bir servis ya da uygulamayla karşılaşıyoruz.

Akıllı kavramı artık telefon ve tabletlerden çıkarak evimizi, sokağımızı, mahallemizi hatta şehri tanımlayan bir kavram haline geldi. Artık akıllı şehirlerden söz ediyoruz. Hal böyle olunca telekom şirketleri de bu teknolojinin son kullanıcıya ulaşması ve etkin kullanılması için altyapı sağlayan, teknolojik çözümler sunan noktalar haline geldi.

Telekom şirketlerinin bugün ciddi birer teknoloji şirketi olduğunu söyleyen Etiya Satış ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Aslan Doğan, bu değişimle hayatı en fazla kolaylaşanların son kullanıcılar olduğunu belirtiyor.

Artık dünyadaki telekom şirketlerinin klasik hizmetlerinin yanı sıra farklı uygulamalar, bulut hizmetleri, akıllı ev çözümleri sattığını hatırlatan Doğan, “Yaşanan rekabetle birlikte teknolojideki son trendler müşterilere daha uygun fiyatlarla ulaşıyor, çözümler daha akıllı hale geliyor.

Ayrıca çözümler kullanıcı ihtiyaçlarına göre kişiselleştirilip ürün halinde ortaya çıkıyor. Teknoloji telekom operatörlerini değiştirdiği gibi insanları da değiştiriyor” diye konuşuyor.~
Etiya Strateji ve İş Geliştirmeden Sorumlu Genel Müdürü Aslan Doğan, sorularımızı şöyle yanıtladı: Geçmişten bugüne baktığınızda telekom şirketlerinin gösterdiği değişimi nasıl yorumluyorsunuz?
Artık tüketiciler daha bilinçli. İnsanlar bilgiye erişebilir durumda ve pek çoğumuz kararlarımızı internete bakarak veriyoruz, sosyal ortamlarda bilgi paylaşıyoruz. Bu içeriği anlamlandırıyoruz ve bu anlamlandırmayla birlikte kararlarımızı veriyoruz.

Bilgiye, veriye bakıyor, diğer insanların deneyimlerinden etkileniyoruz. Sanal profil de değişiyor. Biz, kurumların, değişen bu müşteri profilini anlamaları, telekom şirketlerinin bu dijital fırtına da doğru karar vermeleri, servisleri ürünleri müşterilerine daha hızlı ulaştırabilmeleri için çözümler sağlıyoruz.

Müşteriler, artık ürün geliştirmeden tutun da karar süreçlerinin tasarlanmasına kadar tüm aşamalara dahil edilmeli. Çünkü insanlar her şeye daha kolay yoldan erişmek, eriştiklerini daha akıllı bir şekilde kullanmak, bilgi sahibi olmak ve bir yerden hizmet almak değil de onun bir parçası olmak istiyor.

Telekom operatörlerinin bu dijital fırtına da yeni ürün ve hizmetleri son kullanıcıya ulaştırmak için süreçlerini bu değişime uygun dizayn etmesi gerekiyor. Doğru ürün ve hizmetin, doğru kanaldan, doğru müşteriye ulaşması için BT yapılarını buna göre modelize etmeleri şart. Ayrıca müşterileri daha iyi tanıyabilmek ve onların ihtiyaçlarına daha net cevap verebilmek için daha akıllı, inovatif uygulamalar kullanmaları gerekiyor.

Bu akıllı uygulamalar içinde neler yer alıyor?
Artık herkese yönelik bir pazarlama yönteminin değil doğru kişiyi, ihtiyacı tespit eden kişiye özel hissettirecek kampanya çeşitliliğinin sunulması şart. İçerik bu anlamda çok önemli. Büyük veri dediğimiz bir kavram var.  Telekom şirketleri bu konuda çok şanslı, her gün müşterileri terabaytlarca CDR, lokasyon ve CRM datası üretiyor.~
Geleceğin sırları, kârlılığın, müşteriyle doğru satış ilişkisinin anahtarı bu datada gizli. Bu verileri hızlı ve doğru analiz ederek içeriği doğru tahmin edip kişiye göre özelleştirmemiz gerekiyor. Önceleri CRM kavramından söz ediyorduk ama müşteri ilişkileri yönetimi kabuk değiştirdi diyebilirim.

Artık değişen müşteri profilinin, deneyiminin yönetilmesi ön plana çıkıyor. Custom experience management dediğimiz müşterilerin ortak deneyimlerinin paylaşılması, tüm kanallarda firmayla olan temasta en iyi deneyimi yaşayabilmeleri için daha uygun ortamın sağlanması, ürün ve servislerin ortak bir yapıya gelmesi önem kazanıyor.

Baktığınızda aslında tüm telekom şirketlerinden data, internet gibi aynı servisleri alıyorsunuz ama burada farklılaştıran şey müşterinin yaşadığı deneyim. Bu noktada iki unsur öne çıkıyor: Servisin kalitesi ve müşteriyle olan temasınızda hissettirdikleriniz. Müşteri sadakatini artıran faktörlerin başında gelen etkileşim artık çok daha önemli.

İyi bir müşteri deneyimi için müşterileri süreçlere dahil etmek, müşterinin geri bildirimlerini doğrudan toplayarak analiz etmek ve süreci şekillendirmek ya da aynı şeyi dolaylı olarak yapmak gerekiyor.

Bunlar da sürekli bir iyileştirme çabasının ortaya çıkmasını ve müşteriyle doğrudan irtibat haline girip onların ihtiyaçlarına özgü çalışmalar yapılmasını beraberinde getiriyor. Zaten kişiselleştirilebilir ürün tanımlarının yapılması, büyük önem arz ediyor.

Sektörde büyük bir rekabet ortamı var. Sürekli yeni ürünler, servisler kavramlar ortaya çıkıyor. Şirketlerin bu gelişime adapte olması için birer BT şirketi olduklarının bilincine
varmaları şart.

Ürün ve servisleri müşterilere daha hızlı ulaştırabilmeleri için altyapı sistemlerinin, CRM ve müşteri sipariş sistemlerinin inşa edilmesinin yanı sıra servis kalitelerini daha da artırmaları, hatta mükemmeliyetini sağlamaları gerekiyor. ~

Ayrıca müşteri memnuniyeti ve sadakatinin artırılması için müşterilere hem ürünleri kullanırken hem temas noktalarında en iyi deneyimin yaşatılması da önemli.

Müşterilere bakışın yanı sıra telekom şirketlerinde değişen başka neler var?
Klasik ses, data gibi servisler artık eski kâr marjlarını kaybetti. Bu açığı kapatmak için telekom şirketleri, bulut gibi katma değerli yeni servisleri müşterilere satarak gelirlerini yükseltme yoluna gidiyor.

Tabii böyle yeni servisler tanımlamak için de şirketlerin yatırım yapmaktan çekinmemeleri gerekiyor. Günümüzde artık otomobillerden tutun da evlere kadar her şey uzaktan yönetilebilir hale geldi. Biz bunları yönetirken telekom şirketleri de buna aracılık edecek.

İşte bu süreçte de telekom şirketlerinin eski iş yapış yöntemleriyle hareket etmeleri zor. Tabii burada bir riskten de söz edebiliriz; hangi ürünün tutacağını bilemezsiniz. Ancak denemek zorundasınız.

Rekabet avantajı sağlayabilmenin, büyümenin yolu da yine yeni ürün ve servislere yatırım yapıp piyasaya sunmak geçiyor. Bu çağın sloganı, “dijitalleşebilen dijitalleşecek”. Yani bütün şirketler işlerini ve iş süreçlerini dijital ortama taşımak zorunda kalacak. Bu da bulutta çok daha büyük fırsatlar sunacak. Bu değişimi fırsata çevirmenin yolu da yeni ürün ve servislere yatırım yapmaktan ve denemekten korkmamaktan geçiyor.

Telekom şirketlerinin daha kuvvetli hale gelmesi için neler yapmaları gerekiyor?
Telekom şirketlerinin bu değişime tek başına adapte olması tabii ki zor. Bürokratik süreçlerini ortadan kaldırmaları, hızlı karar alabilen, uygulayabilen organizasyonel yapılara evrilmeleri gerekiyor. ~

Güçlü bir partner ekosistemi kurmaları gerekiyor. Ekosistemlerinde var olan firmalara satıcı olarak bakma mantığından partner mantığına geçmeleri şart. Partner felsefesinde birlikte inovasyon yapmak, daha yakın çalışmak, stratejik işbirliği var.

Telekom şirketlerinin kendilerine yakın hissettikleri, birlikte çalışma yapabilecekleri şirketlere partner mantığıyla yatırım yapmaları hem partnerlerinin hem kendi ekosistemlerini güçlendirmeleri için önemli.

Çünkü teknolojinin bu değiştirici, dönüştürücü hızında, rekabet koşullarında var olmak güçlü partnerlerle mümkün. Onlarla işbirliği yaparak ana işinize yani ürün ve servis kalitesinin yükseltilmesine, pazarlama faaliyetlerine odaklanabilirsiniz.

Telekom şirketlerinin tek başına bu değişimle baş etmesi mümkün değil. Artık şirketlere inovasyon dışarıdan geliyor. “Müşterilerin ortak deneyimlerinin paylaşılması, en iyi deneyimi yaşayabilmelerinin sağlanması önem kazanıyor.”

PLANLARDA NE VAR?
İNOVASYON
Yaşanan dijital fırtına sadece Türkiye’deki telekom sektörünün sorunu değil dünyanın dört bir tarafında yaşanan bir süreç. Özellikle Türkiye pazarında elde ettiğimiz başarı ve çözümlerimizin müşterilerimizde yarattığı değer bize cesaret veriyor. ~

SOMUT ADIM
Temel hedefimiz, partner mantığıyla yurtdışında benzer problemler yaşayan yeni müşteriler bulup çözümlerimizi oraya taşımak. Bu anlamda attığımız somut adımlar var. 10. yılımızı kutladığımız 2014’te yurtdışında Dubai ve Singapur’da ofisler açacağız.

“BÜYÜK VERİYİ İŞLEYECEK YAPILAR OLUŞUYOR”
DİJİTAL ÇÖPLÜK MÜ?

Büyük veri kavramına da asla dijital bir çöplük gözüyle bakmamak gerek. Çünkü o veri, henüz değerlendirmediğimiz ya da ne olduğunu bilmediğimiz bir veri. Hatta buna eskiler arşiv derdi. Bilgiler arşive aktarılır, gerektiğinde bakılırdı.

Aslında doğru sorular sorarsak o verinin ne olduğuna karar verebiliriz. süre kisaltiliyor Eskiden belli parametreler ve raporlamalarla datanın belli bir kısmına bakarak karar alıyorduk. Artık çok kısa sürede bütün datayı işlemenizi ve anlamlandırmanızı sağlayacak teknoloji mevcut.

Kârlı hale gelebilmeniz, pazardaki yoğun rekabet ortamında varlığınızı sürdürebilmeniz için süreçlerinizi en efektif şekilde modellemeniz gerekiyor. Artık veriye doğru sorular sorarak geleceği bilinir kılabiliriz.

“TEKNOLOJİNİN DÖNÜŞTÜRÜCÜ TARAFINDAYIZ”
MÜŞTERİMİZİN ORTAĞIYIZ

Biz teknolojinin dönüştürücü, geliştirici tarafındayız. Aslında partner mantığıyla müşterilerimize yardım ediyoruz. Onların dönüşüme hızlı adapte olabilmeleri, ürün ve servislerini müşterilerine en etkin ve hızlı şekilde ulaştırabilmelerini sağlıyoruz. ~

Trendleri takip ediyor, teknolojiye yatırım yapıyor, rakiplerimizden önde olmak için çalışıyoruz. Bunun AR-GE’sini yapıyor, sürekli bir sonraki adımı planlıyoruz. Şirketlerin dijital fırtınayla daha iyi mücadele edebilmeleri, daha kârlı hale gelebilmeleri, trendlere uyum sağlayabilmeleri için çözümler geliştiriyoruz.

Yaptığımız inovasyonları müşterilerimize götürüyoruz. Bu sayede müşterilerimiz pazarda dönüşüme en uygun, ürün ve servisleri en hızlı çıkarabilen, müşteri memnuniyeti en yüksek kurumlar haline geliyor.

En büyük katkımız, kurumlara bu dijital dönüşüme ayak uydurabilmelerini sağlayacak, son teknolojiye uygun çözümler sunmak. Telaura ve somemto Sunduğumuz CRM uygulamaları tamamen müşterilerin, kurumların esneklik kazanması, atik davranmaları ve rekabet koşullarını kendi lehlerine çevirmeleri için tasarlanmış tamamen uluslararası geçerliliği olan uygulamalar.

Bunlardan biri, müşteri yönetimi, uçtan uca satış, kampanya ve ürün yönetimi gibi yaklaşık 15 modül barındıran Telaura. Müşterilerin sosyal medyadaki ayak izlerini toplayıp, analiz edip, belli formatlarda rapor oluşturarak sunduğumuz sosyal CRM uygulamamızın adı ise Somemto.

Bu uygulamayla rakip analizleri de yapıyoruz. Farklı kurumları kıyaslıyor, rakiplerle ilgili öneri-şikayet oranlarına, sosyal medyadaki algıya bakıyoruz. Sentiment (duygu) analizi yaparak müşterinin yazdığı şeyin olumlu ya da olumsuz mu olduğunu inceliyoruz.

Somemto’nun bulut yazılımıyla da özellikle KOBİ’lerin kendi sosyal medya algılarını yönetebilecekleri, şirketlerini daha tanınır hale getirebilecekleri, ürünlerinin bilinirliğini artırabilecekleri bir platform sunmaya çalışıyoruz.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz