Capital'e abone olun.
DEVLERİN BT PLANI

Devlerin BT Planı

Seçim etkisi, ekonomideki sıkıntılar ve Irak savaşı derken, yılın ilk yarısı sona eriyor. Şirketler belirsizlik nedeniyle gözlerini ikinci yarıya çevirdi. Yatırımlar ertelendi, kampanyalar için can...

Son Güncelleme: 01.06.2003

Seçim etkisi, ekonomideki sıkıntılar ve Irak savaşı derken, yılın ilk yarısı sona eriyor. Şirketler belirsizlik nedeniyle gözlerini ikinci yarıya çevirdi. Yatırımlar ertelendi, kampanyalar için canlanma beklendi. Bu tablodan payını alan “bilişim teknolojileri” (BT) yatırımlarında da hazirandan sonra hareket umudu var. Büyük şirketlerin planları ve hedefleri de bunu destekliyor.  
 
Türk iş dünyası, kritik bir dönemden sonra yılın ilk yarısını geride bırakıyor. Seçim, ekonomik krizin etkileri ve Irak savaşı derken, 2003 yılına yönelik programlarda ciddi sapmalar, ertelemeler oldu. Neredeyse her sektörde şirketler, savaşı ve sonuçlarını beklediğinden, 2003 yılının ikinci yarısına odaklandı. Doğal olarak da yeni yatırımlar da bundan payını aldı. Devam eden ve yeni başlayacak bilişim teknolojileri (BT) projeleri için ikinci yarı beklendi. Şimdi ise istikrar havasının oluşmasıyla birlikte yavaş yavaş planlar devreye giriyor.  
 
Bu eğilimi, şirketlerin planlarından ve yetkililerin değerlendirmelerinden de görmek mümkün. Türkiye’nin önde gelen şirketleri, sektörleri ne olursa olsun, BT yatırımlarına büyük önem veriyor, bu konuda geniş kapsamlı stratejiler oluşturuyorlar. Dolayısıyla, 2003 yılının BT yatırımlarında CRM’den; lojistiğe; veri depolamadan, iş sürekliliğine çok sayıda proje yer alıyor.  
 
Perakendede CRM atağı  
 
Yatırımlarda tam bir sektörel etkiler yok. Ancak, bazı sektörlerde yatırımların ağırlığı kendini hemen öne çıkarıyor. Örneğin, perakendede CRM’e yönelik yatırımlara büyük ilgi var. CRM’le birlikte data işleme ve mağazalara yönelik operasyon yatırımları da öne çıkıyor.  
 
Sektörün öncülerinden Beymen, 2003 yılında CRM sistemleriyle yüzde 100 entegre çalışacak  
“akıllı kasalar” oluşturmayı planlıyor. Ayrıca, ikinci yarının planları arasında, 2004 yılında devreye girecek olan enflasyon muhasebesine hazırlık yatırımları da var.  
 
Çarşı Mağazaları Bilgi Teknolojileri Müdürü Sedat Yıldırım, yeni dönemde veri ambarının yenilenmesine önem vereceklerini söylüyor. Yıldırım, “Bundan sonraki aşama, veri ambarının sağladığı sonsuz analiz olanaklarını operasyonel CRM çalışmalarına yansıtmak olacak. Bu amaçla, tüm operasyonel CRM sistemleri ile müşterilerimize bire bir hizmet vermemizi sağlayan sistemleri güncel teknolojilerle mükemmelleştirmeye başladık” diyor.    
 
Gima’nın yatırım planı da kabarık. IT Koordinatörü Nasuhi Sönmez, bu planın ayrıntılarını şöyle anlatıyor:  
 
“Bu yıl içerisinde en büyük projelerimiz merkezi yapıya dönüşüm ve sipariş, sevkiyat, mal kabul, envanter gibi iş süreçlerimizin mobil cihazlara taşınması olacak. Merkezi yapının en büyük dezavantajı olarak gördüğümüz ‘single-point-of-failure’ sorununa çözüm olarak bir yedekleme projesi de düşünüyoruz.  Bu proje ile bir merkezde topladığımız server’larımızı ve bilgiyi bir başka noktada  yedekleyebileceğiz. Ayrıca, gerçek zamanlı stok takibi, daha hızlı sipariş ve sevkiyat yapmak konularındaki çözümler üzerinde çalışacağız.”  
 
Müşteriye yönelenlere dikkat  
 
Son dönemin gözde yatırımları arasında CRM ve müşteriye-tüketiciye yönelik uygulamalar, teknolojiler var. Groupe SEB’in yöneticilerinden Turcan Durur, müşteri tercih ve eğilimlerini izlemenin öneminin arttığını, kendilerinin de bu konuya odaklandıklarını söylüyor. Durur, “Bu kapsamda CRM, B2B’den B2C’ye geçiş sistemleri ve servis sistemi için yatırım yapacağız” diyor.  
 
İpragaz Genel Müdürü Selim Şiper, IT yatırımları için bir hedef koymadıklarını söylüyor. Bunun nedeni ise sürekli geliştirme yapmaları ve IT projelerinin devam eden yapılarda olması olduğunu belirtiyor.  
 
Projeleri için Şiper, “CRM (Müşteri ilişkileri) modülünü son derece gelişmiş bir yapıya kavuşturuyoruz. Bir de zaten devam eden ve dünyada sadece İpragaz’ın kullanabildiği SAP’nin nakliye optimizasyonu modülü var. Bu 2 konuda yoğunlaştık” diye konuşuyor.  
 
Shell Türkiye Bilgi Teknolojileri Müdürü Cemil Kırcı, yeni dönemde müşterilerinin sadakat oranını takip etmek ve artırmaya, akaryakıt istasyonlarında işletme mükemmelliğini yakalamaya yönelik yazılımlara yatırım yapacaklarını söylüyor.  
 
Shell’in bu yıl yapacağı IT yatırımları arasında, geçen yıl yapılan kapsamlı altyapı projesinin (Global Infrastructure) Back-office kısmı yer alıyor. Cemil Kırıcı, artan istasyon ağına paralel olarak, otomasyon projelerine de devam edeceklerini söylüyor.  
 
Koç’un üç şirketi ne yapacak?  
 
Migros Otomasyon Müdürü Cihan Esassolak, IT yatırımlarında en önemli konunun network olduğunu ve bunun öneminin daha da artacağını söylüyor. Migros, yeni yerine taşınmayı düşünüyor. Bu nedenle de yeni mekana yönelik kablolu ve kablosuz network kurma planları var. Esassolak, “Network yatırımlarımıza tam gaz devam. Bu bizim olmazsa olmazımızdır” diyor.  
 
Ayırca, mağazalarda operasyonlar, CRM faaliyetleri ve bankalara yönelik işlemler de BT yatırımları içinde önemli pay alacak. Esassolak, “Ayrıca, POS projeleri, kasa-online projesi de devam ediyor” diyor.  
 
Arçelik Bilişim Teknolojileri Direktörü Ahmet İhsan Ceylan, bu yıl özellikle yurtdışı şirketlerindeki yazılımların, Arçelik'te kullanılan yazılımlar ile değiştirilmesine ve çok lisanlı hale getirilmesine çalışacak.  
 
Ceylan, “Arçelik Grubu şirketlerinin finansal verilerinin hızlı bir şekilde konsolide edilmesine yönelik sistemlerin kurulması gibi projelere de zaman ayıracağız. Konsolidasyon, verimlilik ve süreçlerin elektronik ortamlara geçirilmesi de öncelik listemizde yer alıyor” diyor.  
 
Ford Otosan IT Departmanı Müdürü İsmail Çetintaş, bu yıl güvenlik, Disaster Recovery (Yıkım Onarımı) ve B2B ile ilgili projelerin ön planda olacağını söylüyor. Çetintaş, müşteri ve kanalları içine alan süreç entegrasyonlarının IT projelerinde ağırlık kazanacağını belirtiyor.  
 
İsmail Çetintaş, “Değişimin devamlılığı esasından hareketle, süreçlerin genişletilerek var olan süreçlerle entegre edilmesine yoğunlaşıyoruz. Bunun yanı sıra İş Sürekliliği, Felaket, Kurtarma, güvenlik ve benzer konularda yeteneklerimizi arttırmak üzere ciddi yatırımlarımız ve projelerimiz var” diye konuşuyor  
 
“ÜRÜN VE HİZMETLERİ  PROAKTİF SUNMAYI AMAÇLIYORUZ”  
 
Okan Bekatlı/Dışbank Sistem ve Network Yönetim Direktörü  
 
CRM VE KANAL ENTEGRASYONU
Dışbank olarak önümüzdeki dönemde Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) ve Kanal Entegrasyonu bazlı çalışmalara odaklanmayı planlıyoruz. Ayrıca, operasyonel maliyetlerimizde tasarruf sağlayacak merkezileştirme projeleri de çalışmalarımız kapsamında yer alıyor. Tüm bu projelerin altyapısını sağlamak, etkinliğini ve verimliliğini artırmak amaçlı akış ve süreç yönetimi projeleri de hedeflerimiz arasında.  
 
HEDEF MÜŞTERİYİ TAKİP Yaptığımız ve planladığımız bütün çalışmalarda müşterimize sunduğumuz hizmetleri geliştirmeyi hedefliyoruz. Bu çerçevede önceliği, müşterilerimizin davranışlarını analiz ederek onlara özel hizmet, ürün veya çözümleri proaktif olarak sunmaya veriyoruz.  
 
VERİYE HIZLI ERİŞİM Ayrıca, müşteri iletişiminde kanal bazında standart uygulamaların sağlanması yönünde çalışmalarımız sürüyor. Veriye hızlı erişim çözümleri de bizim için önemli bir konu. Bu alana ağırlık vererek müşterilerimizin bankacılık işlemlerini daha basit hale getirmeyi ve süresini kısaltmayı amaçlıyoruz.  
 
BU ALANLARA DİKKAT Teknoloji yatırımlarımızın yoğunlaştığı başlıca alanlar: CRM, Kanal Entegrasyonu, Müşteri/Hizmet Güvenliği, Veri Ambarı Yapılandırması, farklı teknoloji/platformlardaki veritabanlarının aktif kullanımına yönelik Ar-Ge projeleri, Uzaktan Eğitim, Merkezileştirme Projeleri, Müşteriye Özel Çözümler Sunulması, Dış Kaynak Kullanımı, Sigortacılık Çözümleri.  
 
 
 
  

Etiketler:

İsminiz:

Yorumunuz:


FOTO HABER