Capital'e abone olun.
"FABRİKA AYARINA DÖNÜŞ ZAMANI"

"Fabrika ayarına dönüş zamanı"

“Kendini yenileyemeyen bir e-ticaret şirketi, Amazon veya eBay gibi bir dev bile olsa mobil internet konusunda bir şeyler yapmazsa 3-4 yıl sonra kaybolmaya mahkum olacak. Dünyanın en değerli e-ticaret şirketi Alibaba bile mobil taraftan gelen tehditlerin kendisini çok tedirgin ettiğini söylüyor.” Bu sözler Türkiye internet dünyasının önde gelen isimlerinden SİNA AFRA’ya ait. Deneyimli iş adamı Afra, Türkiye’nin ilk özel alışveriş sitesi Markafoni’yi kurarak web tabanlı girişimlerin öncüsü durumuna geldi. Son zamanlarda daha çok yatırımcı kimliğiyle ön plana çıkıyor. Ona göre mobil ticaretin satış oranları önümüzdeki yılın başından itibaren yüzde 50’yi bulacak.

Son Güncelleme: 01.07.2015

Markafoni’nin kurucusu olarak Türkiye’de e-ticaret sektörünün gelişmesinde önemli bir paya sahip olan Sina Afra, son dönemlerde daha çok yatırımcı kimliğiyle ön plana çıkıyor. Girişimcilik Vakfı’nın yönetim kurulu başkanlığını yapan Afra, Türkiye’de girişimcilik kültürünün yaygınlaşması için çalışmalar yapmaya devam ediyor. Afra, son dönemde gündeme oturan mobilleşmenin, e-ticaretin kurallarını değiştirdiğini ve yeni bir dönemin başladığını belirtiyor. Mobile adapte olmayan kurumsal ve web tabanlı şirketlerin yok olmaya mahkum olduğunu düşünüyor. Yeni kurulacak girişimlerin de sadece mobil üzerinden ticari hayatlarına başlamalarının, dev oyuncuların olduğu webde iş yapmaktan çok daha avantajlı olduğunu söylüyor. Mobilin yükselişinin devam edeceğini ifade eden Afra, “Önümüzde iki yıllık bir geçiş dönemi var. İki yıl sonra taşlar yerine oturmuş olacak ve mobilin altın çağını göreceğiz. 2015 yılının sonunda mobil satışların yüzde 50’ye çıkmasını bekliyorum” diyor. Sina Afra’yla mobil ticaretin geleceğini konuştuk:
FABRİKA AYARINA DÖNÜŞ MÜ?
 E-ticaret, mevcut olan offline perakende kanalını değiştirerek yeni bir satış kanalı oluşturdu. Ağırlıklı olarak web ortamında başlayan e-ticaretin karşısına şimdi mobil ticaret geliyor. Aslında perakendenin ayarlarını bozan e-ticaret, şimdi de kendi ayarlarının bozulmasına maruz kalacak. Mobil ticaret bize yeni bir pencere sunuyor. Mobil ticaretin oranları çok hızlı bir şekilde büyüyor. İnsanlar artık internete girmek için masa başında oturmuyor. Ellerindeki telefondan rahatlıkla internete giren insanların, alışverişlerini de buradan yapma eğilimi artıyor. Şu anda, özellikle büyük sitelerin trafiğinin yarısı mobilden geliyor. Ellerindeki mobil cihazlardan sitelerdeki fırsatları inceliyorlar. Bu trafik, çok yakında satış oranlarının artacağının da habercisi.
MOBİLİN ALTIN ÇAĞI MI?
2012 yılında bir kırılma yaşadık. Örneğin, Markafoni’nin 2011 sonunda mobil trafik oranları yüzde 8 civarındayken 2012’de birdenbire 4 katına çıkarak yüzde 32’lere geldi. 2012 yılında bu kırılmayı enteresan bir şekilde Amerika’yla eş zamanlı olarak yaşadık. Genellikle biz bu tip durumları sonradan takip ederiz. Ancak, Türkiye’de yüzde 50 mobil trafiğiniz varsa satışlarınızın yüzde 20’sini mobilden yapıyorsunuz. Amerika’da bu oranın daha yüksek olduğunu, mobil trafiği daha hızlı satışa dönüştürdüklerini düşünüyorum. Mobil satışların yükseleceğinin bir başka göstergesi de tablet ve akıllı telefon satışlarının hızla artması. Muhtemelen akıllı telefon oranı 2-3 yıl sonra ikiye katlanacak. Bu yüzden mobilin altın çağını önümüzdeki 1-2 yıl içinde yaşayacağız. Ben, yılbaşından sonra satışların yüzde 50’sinin mobilden geleceğine inanıyorum. Çünkü trafik çok yoğun ama satışlar aynı yoğunlukta değil. Şirketler yazın gerekli iyileştirmeleri yapacak ve mobil satışlar bu şekilde artacak.
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: mobil ticaret,trend,mobil,e-ticaret,internet

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER