Capital'e abone olun.
GELECEK 5 TRENDLE ŞEKİLLENECEK

Gelecek 5 trendle şekillenecek

Capital'in bu yıl Las Vegas'da yerinde gözlemleme imkanı bulduğu CES 2011, tüketici elektroniğinde yeniliklerin nabzını tutuyor.

Son Güncelleme: 01.03.2011



YENİ SAVAŞ ARENASI: TABLETLER

Bu yıl fuara damgasını vuran en önemli yenilik, iPad'ın açtığı yolda ilerleyen tabletler oldu. Lenovo, Motorola, Samsung, Blackberry, LG, Toshiba, Sharp ve ASUS başta olmak üzere tüm teknoloji şirketleri, bu alanda Apple'm yakaladığı inanılmaz başarıdan pay kapmak için birbiriyle yarışıyor. Bu rekabet o kadar yoğun ki CES Fuarı'nda 100'e yakın tablet modeli aynı anda görücüye çıktı. 2011'de satış tahmini 30 milyonu bulan global tablet pazarı o kadar çekici ki HDTV üreticisi Vizio bile VIA Tablet ürünü ile ilk defa mobil pazara adım atıyor. RIM de Playbook ürünü ile oyun dışında kalmıyor. Bu alanda pazarda ilk olarak görülen Microsoft Windows tabanlı tabletler öne çıkıyor. Apple'ın iPad'ine rakip çıkarma yarışında yeni modeller, genelde kamera, flash desteği, USB girişi gibi teknolojik özelliklerle fark atıyor. İlginçtir ki yeni tabletler, 10 inçlik iPad'den daha küçük boyutlara sahip. Çoğunlukla da yeni modellerin 7 inç olduğunu belirtmek gerekiyor. Tüketici Elektroniği Birliği (CEA) Baş Ekonomisti Shawn Dubravac, tablet ürünlerde satışın 2014 yılında 45 milyonu bulmasını öngörüyor. Pazar bu kadar büyük ve aç olunca tablet kategorisinde rekabetin giderek sertleşmesi ve bunun etkisiyle fiyatların aşağı çekilmesi bekleniyor. Motorola Xoom, Blackberry Playbook modellerinin favori gösterildiği bu savaşın Apple dışındaki galiplerini bu yıl birlikte görüyor olacağız.

TELEVİZYONLAR "AKILLANIYOR"
Tüketici elektroniğinde gelecek yıllarda en çok duyulacak kavramlardan biri "connectivity" yani farklı bilgisayar sistemleri arasında bilgi alışverişi yapabilme yeteneği olacak. Ev aletlerinden, bilgisayar, televizyon ve cep telefonlarına kadar tüm teknolojiler birbiriyle konuşuyor. Bu bağlanabilirlik konsepti içinde bu yıl en öne çıkan ise televizyonlar... CES'te bu yıl en az iki düzine şirket, internete bağlanabilen televizyonlarını tüketici ile tanıştırdı. Bu akıllı televizyonlar, ayrı bir cihaza gerek duymadan bilgisayar gibi internete bağlanabiliyor ve uzaktan kumanda, klavye ya da daha ileri giderek cep telefonunuzla yönetilerek Facebook, YouTube, Twitter veya Yahoo'a ulaşabiliyor. Bu televizyonların dünyada büyük bir pazar yaratacağına dair araştırmalar mevcut. Bu alanda ilk olarak Sony, Lofitech Revue ve Google işbirliğiyle yaratılan Google TV'nin gördüğü ilgi de bunun bir belirtisi. DisplaySearch, 2014'e kadar tüm dünyada satılan bu tip internet bağlantılı televizyonların sayısının 118 milyona ulaşacağını tahmin ediyor. Forrester Research ise ABD'de 2015'e kadar 43 milyon evde en az bir internet bağlantılı televizyon olacağını öngörüyor. Tabii bu rakamlarda ABD pazarında Netflix, Youtube ve benzeri bu ortama hizmet sağlayan kanalların olması da önemli etken, bu kaynaklar güçlü içerik yaratarak ürüne talebi artırıyor. Türkiye'de ise internete bağlanabilen televizyonların en yakın nisan- mayıs ayları içinde gelmesi bekleniyor. Ancak içerik eksikliği söz konusu olacağından ne kadar talep göreceği şu an için belirsizliğini koruyor.

İNTERAKTİVİTE YENİ PAZAR YARATIYOR
Geleceğin tüketici elektroniğinde en önemli trendlerinden biri de interaktivite... Microsoft'un CEO'su Ste-ve Ballmer da açılış konuşmasında bu yılın öne çıkan trendleri arasında bu kavramın altını çizdi. İlk olarak Wii ile hayatımıza giren ancak Microsoft'un oyun konsolu Xbox360 için ürettiği Kinect ile tavan yapan bu furya, 2011'de büyük bir pazar yaratacağa benziyor.   
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER