Capital'e abone olun.
İNTERNET KORSANLARINDAN TELİF TAHSİL EDECEK

İnternet korsanlarından telif tahsil edecek

RGN Genel Müdürü Gonca Ergün, dergimizin sorularını yanıtladı

Son Güncelleme: 01.02.2012

Telekom sektöründe hizmet veren RGN, 2009 yılında kuruldu. RGN, kurumsal şirketlerin borçlularını telefonla arayarak kurumların alacaklarını tahsil etmesine yardımcı oluyor. Sadece bu alanda uzmanlaşan şirket, kurulduğu günden bu yana yüzde 160'ın üzerinde büyüme göstererek sektörde emin adımlarla ilerliyor. Türkiye'de birçok çağrı merkezinin bulunduğunu, bunların içinde sadece kendilerinin tahsilat alanıyla sınırlı olduklarını vurgulayan RGN Genel Müdürü Gonca Ergün, bu durumun şirket için önemli bir fark yarattığını söylüyor. "Alanımızda ilk ve tekiz" diyen Gonca Ergün, adını henüz deklare etmek istemedikleri yabancı bir şirketle anlaştıklarını, şubat ayından itibaren telif hakları tahsilatıyla ilgili olarak Türkiye'de ilk olacak bir çalışmaya başlayacaklarını da sözlerine ekliyor. RGN Genel Müdürü Gonca Ergün, dergimizin sorularını yanıtladı:

RGN'nin kuruluşundan kısaca söz eder misiniz?

- 2009 yılında kurduğumuz çağrı merkezimiz alacak tahsilatı yapıyor. Daha doğrusu, kurumsal şirketlerin borçlularını onlar adına arayarak borçlarını ödemeye ikna ediyoruz. Onları, ödememeleri halinde olabilecekler hakkında bilgilendiriyor, durumlarına uygun ödeme planları hazırlamalarına yardımcı oluyoruz. Biz sadece bu alanda uzmanlaşmayı uygun gördük. Müşterilerimiz, bankalar, varlık yönetim şirketleri, telekom şirketleri gibi kurumsal ve borçlusu çok olan şirketler. Genel olarak baktığınızda diğer çağrı merkezlerinin sahip olduğu her
türlü altyapıya sahibiz. Ama biz, çok iyi yaptığımızı ve bildiğimizi düşündüğümüz bu alanın dışına çıkmak istemiyoruz. Zaten banka ve telekom şirketleri dışındaki kurumsal olmayan şirketlere hizmet vermiyoruz.

Sistem nasıl işliyor?
- Alacaklı alacağından hiçbir zaman vazgeçmiyor. Birinci madde bu. Mesela bankalar alacaklarını tahsil etmek için uzun süre uğraşıyor. Haciz yolunu deniyorlar. Tahsil edemediği borçların dosyalarını bir süre sonra varlık yönetim şirketlerine satıyorlar. O andan itibaren de dosyaları alan şirket alacaklı hale geliyor. Böylece borçlu için süreç baştan başlıyor. Varlık yönetim şirketi bunları uzun vadede tahsil edebileceğine inanıyor. Bir de varlık yönetim şirketleri bu dosyaları çok daha küçük rakamlara satın alıyor. Bilançoları açısından baktığınızda bankalar gibi çok da aceleleri olmuyor. Alacaklı vazgeçmediği sürece borçlunun bu ödemeden kurtulması gibi bir durum yok. Hatta borçlunun ölmesi durumunda mirasçılarından bile tahsil edilebiliyor. Bankaların kendi içerisinde de müthiş bir çağrı merkezi var. Onların hepsi zaten bunun için arama yapıyorlar. Fakat tahsil edemediklerinde bir hukuk bürosuna vererek icra takibi yapılsın istiyorlar. İşte biz o kısımda devreye giriyoruz. Yani alacaklı bir avukata gitmeden hemen önce. Müşterimize, avukata gitmeden önce belirli bir komisyonla bu alacakları tahsil etmeyi öneriyoruz. Elbette bizim hukuki bir şey yapma yetkimiz yok; biz sadece ulaştığımız borçluları ödemeye ikna ediyoruz. Zaten kimse ödememe yanlısı değil, sadece uygun biçimde ödeyebileceği, borcundan kurtulabileceği bir planın peşinde.

Yani bir nevi "köprüden önceki son çıkış"sınız...
- Evet, öyle de diyebiliriz. Biz arabulucuyuz. Arıyoruz, borcunuz var gelin, ödeyin diyoruz. İndirim yapabiliyorsak indirim; taksit yapabiliyorsak taksit öneriyoruz. Ödemezlerse karşılaşacakları hukuksal sorunları anlatıyoruz. Şunu unutmamak lazım ki, o kişiler bankalar için geleceğin müşterisi. Onları kaybetmemek gerekiyor. Borçlunun durumunu sabırla dinlemek, anlamak ve empati kurmak gerekiyor.  
  • 1
  • 2
  • 3

  • Etiketler:

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER