Efsane Akbank'la dijital dünyada

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Serginin iletişim çalışmalarında sanatçının vizyonuna uygun iletişim stratejisi yürütmeye özen gösterdik "diyor.

25.03.2014 16:53:570
Paylaş Tweet Paylaş
Efsane Akbank'la dijital dünyada
Çağdaş sanatın yaşayan efsanesi kabul edilen Anish Kapoor'un Akbank sponsorluğunda Sakıp Sabancı Müzesi'ndeki sergisi, sosyal medyada da büyük ses getirdi. Serginin iletişim çalışmalarında Instagram'dan Twitter'a kadar sosyal medyadaki birçok mecradan yararlandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Serginin iletişim çalışmalarında sanatçının vizyonuna uygun iletişim stratejisi yürütmeye özen gösterdik "diyor.

Akbank’ın 65’inci kuruluş yıldönümü kapsamında İstanbul’a getirdiği Anish Kapoor sergisi, 10 Eylül’den bu yana Sabancı Üniversitesi Sakıp Sabancı Müzesi’nde ziyaretçileri merak, heyecan ve hayranlık içerisinde bırakıyor. Küratörlüğünü Sir Norman Rosenthal’in yaptığı sergide, sanatçının mermer, kaymaktaşı ve diğer malzemelerle yaptığı eserleri yer alıyor.

Çağdaş sanatın efsane Anish Kapoor’un sergisinde çok ilgi çeken konulardan biri de dijital dünyada yürütülen başarılı iletişim süreci oldu. Akbank Kurumsal İletişim Bölümü Başkanı Murat Göllü, serginin iletişim çalışmalarında sanatçının çağdaş vizyonuna uygun iletişim stratejisi yürütmeye özen gösterdiklerini söylüyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile Anish Kapoor’un konvansiyonel kanalların dışında gerçekleştirdikleri dijital iletişim projelerini konuştuk.

Anish Kapoor’un çağdaş vizyonuna uygun bir iletişim stratejisini dijital dünyada hayata geçirdiniz. Bize, süreci anlatır mısınız?
Bugüne kadar Dali, Rodin gibi birçok dünyaca ünlü ismi Türk sanatseverlerle buluşturduk. Bankamızın 65’inci kuruluş yıldönümünde çağdaş sanatın yaşayan efsanesi Anish Kapoor ve eserlerini, Türk sanatseverlerin beğenisine sunmuş olmayı da bu yönde attığımız önemli adımlar arasında görüyoruz.~
Anish Kapoor sergisi için en baştan bu yana nasıl bir iletişim stratejisi izlediniz?
Anish Kapoor ile ilgili olarak birçok mecrada iletişim çalışması yaptık. Haber, ilan ve outdoor gibi geleneksel çalışmalarla birlikte dijital iletişimde de birçok proje ürettik. Yaptığımız entegre iletişimin başarılı sonuçlarını, farklı platformlarda görmek bizleri mutlu etti.

Ancak bunlar arasında belki de en çok aklımızda kalan, sanatçımızın iletişim çalışmalarımızla ilgili olarak hislerini, “Kendimi bir sinema yıldızı, rock star gibi hissettim” şeklinde ifade etmesi oldu. Çalışmalarımız yurtiçinde olduğu kadar yurtdışında da ilgi gördü. New York merkezli bir modern sanat galerisi olan Gladstone Gallery, Twitter takipçileriyle serginin web sitesini paylaştı.

Serginin dijital iletişim faaliyetleri ilk olarak nasıl ve ne zaman başladı?
Anish Kapoor İstanbul’da Sergisi’nin dijital iletişim faaliyetlerine, serginin açılmasına 10 gün kala yayına aldığımız “geri sayım” sitesiyle başladık. Sitemizde, merkeze yerleştirilmiş Sakıp Sabancı Müzesi’nin fotoğrafı üzerine, Anish Kapoor eserlerini andıran ve her gün azalan 3D rakamlar kullanarak, sergi başlayana kadar ziyaretçilerin merakını artıran bir uygulama yaptık.

Yaptığınız çalışmalar nasıl ilgi gördü?
Serginin web sitesi anishkapooristanbul-da.com’u kurgularken Anish Kapoor gibi yenilikçi ve sade yaklaşımıyla efsaneleşen bir sanatçının beğenisini kazanmak da bizim için çok önemliydi. Sitede ayrıca sergi ve sanatçıyla ilgili verdiğimiz tüm bilgileri, doğal bir akış içinde ziyaretçilere aktarmayı ve tüm içeriklerin tüketilmesini hedefledik.

Sadece sergide yer alan eserler değil, Kapoor’un yaşam öyküsü ve ün kazanmış eserleri web sitesinde yerini aldı. Site ziyaretçileriyle etkileşimde, videonun gücünü Türkiye’nin önemli sanatçıları ve akademisyenler ile gerçekleştirdiğimiz röportajlarda kullandık. Sitemiz yayına girdiği ay 88 bin kullanıcı tarafından ziyaret edildi.~
Sergi kapsamında ne gibi yeniliklere imza attınız?
Serginin ve sanatçının tanıtımı için mecra uygulamalarında da yenilikçi olmayı hedefledik. Anish Kapoor İstanbul’da Sergisi için hazırladığımız ve kullanıcıların Kapoor eserlerini inceleyebildiği Youtube Masthead uygulamamız, Türkiye’de hazırlanan ilk interaktif Masthead uygulaması. Bir gün boyunca yayında kalan uygulamamızla Youtube ana sayfasını ziyaret eden kullanıcılar, 3D bir çevrede, sergiden seçilen eserler arasında dolaşarak eserlerin özelliklerini öğrendi. Youtube kampanyamızın landing page’i 18 bin 721 kez tıklandı.

Twitter’da sergiyle ilgili ne gibi çalışmalar yaptınız?
Twitter kampanyasında sanatseverlerin davetiye kazanmasını sağlayan bir uygulama yaptık. Kapoor eserlerinin yakın çekim fotoğraflarını çeşitli ipuçlarıyla paylaştığımız Akbank Twitter hesabında, kullanıcılardan sorulara doğru cevap vermelerini istedik. Doğru cevap veren Twitter kullanıcıları, sergi davetiyesi kazandı. Yarışmamızın devam ettiği hafta boyunca toplam 100 sanatsevere sergi davetiyesi hediye ettik.

Tüm bu çalışmalarımızın devamında web sitemize dünyanın dört bir tarafından ziyaretçiler geldi. Ziyaretçilerin sitede geçirdikleri zaman 2 dakikayı geçti. Ziyaretçilerin yüzde 91’inden fazlası siteyle etkileşime geçti. Ziyaret başı ortalama sayfa gösterimi 5’in üzerine çıktı. Akbank olarak bu sergideki dijital iletişim deneyimlerimizi, bundan sonraki projelerimizde de değerlendireceğiz. ~

"FOTOĞRAF BAŞINA 8 BEĞENİ ALDIK"
SOSYAL MEDYA

Entegre dijital iletişim kampanyamızın bir diğer önemli bacağını ise sosyal medya oluşturdu. Anish Kapoor eserlerinin ilginçliği sebebiyle sergi ziyaretçilerinin yoğun bir şekilde Instagram kullanacaklarını tahmin ediyorduk. Biz de hem sergi için oluşturduğumuz etiketin tanınması hem de Instagram kullanıcılarına ilham verebilmek amacıyla Türkiye'de en çok takipçisi bulunan Instagram fenomenleriyle özel bir proje gerçekleştirdik.

INSTAGRAM'DA PAYLAŞILDI
Kampanya kapsamında, Anish Kapoor sergisini özel bir rehberli turla gezen fenomenler, etkileyici fotoğraflarını Instagram'da paylaşmaya devam ediyor. Paylaşılan her bir fotoğraf ortalama 8 bin beğeni alıyor. Bu rakamlar aynı zamanda, projelerimizle sanata olan ilgiyi artırabilmekteki katkımızı simgesel olarak da gösteriyor.

INSTAGRAM'DA PAYLAŞILDI
Kampanya kapsamında, Anish Kapoor sergisini özel bir rehberli turla gezen fenomenler, etkileyici fotoğraflarını Instagram'da paylaşmaya devam ediyor. Paylaşılan her bir fotoğraf ortalama 8 bin beğeni alıyor. Bu rakamlar aynı zamanda, projelerimizle sanata olan ilgiyi artırabilmekteki katkımızı simgesel olarak da gösteriyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz