Capital'e abone olun.
GÜÇLÜ OLMANIN 8 ETKİLİ YOLU

Güçlü olmanın 8 etkili yolu

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

Son Güncelleme: 01.03.2015

1İLGİ ÇEKİCİ PROFİL OLUŞTURUN Theodore Roosevelt, “Sahip olduklarınızla ve durduğunuz yer neresiyse onunla ilgili bir şeyler yapın” diyor. Sosyal medyada, kişiler gibi şirketlerinde kim olduklarını, nerede olduklarını, nasıl bir imaja sahip olduklarını belirten bir profil sayfasına sahip olmaları gerekiyor. Amaç, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin size ilgi göstermesi, o ilgiyi yaratacak ortamın yaratılması. Profilinizde, şirketin bir manifestosu/ mantrası yaratılmalı ve bu tutarlı olmalı. Örneğin Nike, “Özgün atletik performans” vaat ediyor. FedEx, “Içiniz rahat olsun” diyor. Google, bilginin Canva da tasarımın demokratikleşmesini ifade ediyor. Bu mantraların hepsi, verilen tüm hizmetlerde aynı. Sosyal medyada da bunu korumak ve hatta keskinleştirmek gerekiyor. Şirketler, kendileri için önemli olan hikayeleri, her sosyal platformda aynı şekilde izleyicilerine sunabilmeli. 
2 ETKİLİ İÇERİK ÜRETİN Bugün sosyal medyada en çok konuşulan konulardan biri, paylaşacak yeterlilikte içeriğe ihtiyaç duyulduğu. Biz buna “canavarın içerikle beslenmesi” diyoruz. Içerikten kasıt, düşüncelerin paylaşılması, video ve fotoğraf konulması. Bir hafta içinde aynı konu üzerinde iki kere içerik yaratılmasının çok etkili olacağını düşünmüyoruz. Sosyal medyada trafik yaratmak çok önemli. Daha fazla trafik yaratmak için de web sitelerinde, blog’larda, Google ve Facebook gibi sosyal medyayı en etkin şekilde kullacağınız ortamlarda içeriğinizi paylaşmalısınız. Içerik oluşturmak da çok kolay bir iş değil. Bunun için vermek istediğiniz hikayenin özetini yazmalı, çeşitli görseller ve video ile insanların ilgisini çekebilmelisiniz. Herkese değil belli kişilere içerik yaratmalısınız. Etkili içerik üretebilecek bir modeli 3 adımda kurgulayabilirsiniz. Ilk olarak nasıl para kazanacağınızı belirleyin. Ikincisi para kazanmanızı sağlayacak hangi tür insanlara ihtiyacınız olacak sorusuna yanıt arayın. Üçüncü yanıt arayacağınız soru da hangi tip insanların sizin içeriğinizi okuduğu... 
  
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

  • Etiketler: Sosyal Medya,marka,internet,marka yönetimi

    İsminiz:

    Yorumunuz:


    FOTO HABER